ik zoek mensen die in spanje wonen,

hallo ,
ik hoop dat het me zo eindelijk lukt voor in contact te komen met oudere mensen die in spanje wonen, ik heb zoveel vragen, wij willen al jaren naar spanje gaan voor te wonen en niet als een droom nee echt wonen,
wij zoeken een huisje of apartement voor eerst een jaar te huren,
graag zou ik dan mensen vinden die mij voor een klein bedrag spaans kunnen leren en ons een beetje helpen kunnen in spanje, mijn man heeft een goede baan in nedeland en zal daardoor op en neer pendelen tussen spanje en nederland, graag zou ik ook vrijwilligers werk willen vinden zodat ik wel iets om handen heb en ook vanwege de sociale contacten,
ik hoop echt dat ik via deze weg mensen vind die mij zouden willen helpen,
voor een huisje of appartementje te vinden in spanje,
groetjes lunasjatje,

Beste dame en heer, wij, Keimpe 61 en Els 52, wonen al jaren in Spanje op een finca 4 ha. Prachtig uitzicht en de ondergaande zon. Hebben net een nieuwe studio, slpkmr., keuken, badkmr. open haard, terras voor de verhuur gebouwd. Voor 400 per maand, gasflessen op eigen kosten. Elektr. op solar en 3 eigen waterbronnen. Groentebak voor het zelf groentekweken. Paardenstallen aanwezig. Op het grondstuk ook een chalet reeds in de verhuur. Er staan nog 3 bouwpakketten chalets…en er is nog een mogelijkheid voor een inpandige studio aan de andere kant van de woning. Verder zijn we druk met van alles en nog wat, schilderen bouwen enz.
Wij runnen ook een bar-eetcafe een dorpje verder. Wij zitten 100 km van Portugal, El cerro de Andevalo. In de buurt mooie meertjes om te zwemmen en te vissen, en vlakbij het natuurpark Aracena. Hebben jullie interesse?
Heb genoeg cursussen liggen om Spaans te leren, om je gemakje…in de zon, rust en ruimtelijk. We hebben ook twee honden hier lopen, heb je zelf huisdieren zijn ook welkom. Wij zitten in het echte Spaanse gedeelte tussen de Spanjaarden…af en toe een verdwaalde toerist.

Hallo,
Als ik her goed gelezen heb wilt u u huis carpe diem verkopen,
Waarom dan die vraag voor te huren,
Groetjes,

Hai, Zo kunnen we toch mensen de kans geven even van het echte Spaanse leven te proeven of het daadwerkelijk wel wat is in Spanje leven en wonen. We willen toch verder leven, en gaan verder met bouwen en opknappen en je weet nooit misschien komen er wel mensen die zeggen, wauw wat een wereldplek. Er zijn heel veel mensen die naar Spanje willen, maar banen zijn niet te krijgen, alleen middels een eigen bedrijf. Dus kunnen we laten zien wat wij hebben gerealiseerd. Inmiddels is ook een chalet in de verhuur, deze persoon mag ook gewoon blijven zitten.
Maar wij zijn al wat ouder en de gezondheid gaat meespelen.
En ja, wij zijn bijna geheel zelfvoorzienend.
Een warme groet,

Hai hai ,
Hoelang woont u er al??Wil u toch terug naar nederland,?
Mijn man zeg omdat u waterbronnen hebt dat er geen ja douchen zijn
Dat kan toch niet he misschien een domme vraag van mij,
Woont u in de buurt van een dorp of zo of helemaal af gelegen?
Sorry voor al mijn vragen,
Groetjes

Hihi, wij hebben een groot woonhuis met 2 slp kmrs. nou je kent het verhaal je hebt het gelezen middels de verkoop toch. En geen douche…!? haha We hebben in het huis een douche en een bad, een grote keuken. Gas gaat op glasflessen en douchen ja via een warmwatergeiser. Elektriciteit op solar en een windmolen, zelf een schotel met decoder voor NL tv…! En ja drie eigen waterbronnen. Net een nieuwe studio gemaakt voor verhuur, slpkmr. keuken, badkamr met douche toilet en wasbak. Open haard. Buitenterras. En willen nu een afscheidingsmuur bouwen, stenen staan er al. Paardenstallen. Wij wonen 1 km van het dorp El cerro de Andevalo. En nee ook hier geen vrijwilligerswerk. Ook aan de andere kant van de woning kan een inpand. studio gerealiseerd worden. Prachtig natuur en prachtig uitzicht met de heldere sterrenhemel. Ook een plek voor een zwembad. Wij willen gewoon verder gaan met bouwen en het in orde maken, hopen dat enthouasiaste mensen het willen afmaken wat wij begonnen zijn. Ook staan er nog drie chalets om op te bouwen. Rust en ruimtelijk. En wil je meer bedrijvigheid ja zoek het dan aan de kust, tussen de Engelsen en de Duitsers. En nee wij willen niet terug naar Nederland wij blijven in Spanje,maar er zijn twee kleinkinderen geboren, een in Spanje en een in Duitsland. Wij runnen ook nog een bar-eetcafe in Calanas een dorpje verder.Nog meer vragen, stel ze gerust.

Ik wil u bedanken voor al de andwoorden,
Haha was ook wel dom van mij sorry,
En nee aan de kust zouden wij niet willen en inderdaad zoek ik een plek waar ik ook vrijwlligerwerk kan doen,
Omdat ik ik graag iets om handen heb,
Niks doen dat doet men alleen op vakantie,
Daarom is de stap ook zo groot voor te imigreren omdat ik bang ben dat ik geen werk vond onbetaald werk bedoel ik,
Nogmaals hartelijk bedankt voor al u andwoorden,
Groetjes,

Heel veel succes bij jullie zoektocht, wat jullie ook willen gaan doen. Maar wij hadden voor ogen een verhuur (vakantie-permanente) wonen voor ogen. Een klein woonoord. We gaan gewoon verder met opbouwen. Mogelijkheden genoeg hier zelfs een B&B evt. Het begin is er, en wellicht zijn er enthouasiaste mensen die ook een zo’n droom hebben en het willen afmaken wat wij hebben gestart. We zitten 100 km van Portugal en vlakbij het natuurpark Aracena. Zelfs palmbomen gepland die goed groeien.
Een warme groet en heerlijke zonnestralen toegewenst. :zon02:

Hallo, hebben jullie enig idee wáár in Spanje jullie willen zitten??
Wij wonen al bijna 11 jaar in ZuidSpanje waar we een makelaarskantoor hebben - verkoop en verhuur. Mochten jullie aan de oostkant van Málaga iets zoeken kan ik jullie misschien helpen.
Betaald werk zal niet eenvoudig zijn te vinden, maar vrijwilligerswerk is er genoeg.
kijk eens rond in de omgeving van Torrox - dit bestaat uit Torrox Costa, Torrox Peñoncillo (buitenwijk) Torrox Pueblo , het oude dorp 3 km landinwaarst, Torrox Park, een nieuwbouw projekt tussen het oude dorp en de kust in en natuurlijk Torrox Campo waar veel oudere villaatjes aan onverharde wegen liggen. Voor meer info kun je altijd even kijken op onze website www.sunnypalmproperties.eu