hoi iedereen,
Ik zal me even voorstellen: ik ben kelly, ik ben 22 jaar en ik woon in gent.
Ik zou niks liever willen dan verhuizen naar Newcastle en daar een leventje opbouwen, maar ik weet helemaal niet hoe ik eraan moet beginnen. Als er iemand is die me zou kunnen helpen, ik zou echt ontzettend dankbaar zijn.
Met vriendelijke groetjes
kelly
Hoi Kelly,
echt toeval! Ik ben net hier in Newcastle komen wonen vorige dinsdag.
Er is niet zo veel dat je moet doen om van Belgie naar Engeland te verhuizen: al wat je moet doen is je bij je gemeente uitschrijven en een nieuw adres opgeven. Dan moet je je bij de Belgische ambassade in London aanmelden. Je moet misschien ook een document tekenen dat je geen belastingsschulden hebt.
Zodra je adres in Engeland hebt staan heb je ook ziekteverzekering (NHS). Daar moet je niet direct voor betalen, maar word gewoon in de belastingen opgenomen. Probleem is dat je nog steeds wel alle belastingen moet betalen, dus probeer snel een job te vinden.
Wat ik op het moment aan het doen ben is dit: Ik ben nog niet uitgeschreven, mijn domiciliering staat nog in Belgie. Zodra ik een job heb ga ik dat pas doen, maakt het een beetje makkelijker.
Om het kort te houden: Het is simpeler dan je denkt. Als je meer specifieke vragen hebt, go ahead 
Hi Sharel,
Zag dat je naar Newcastle verhuisd bent. Woon je hier nog steeds? Ik was/ben op zoek naar Nederlanders of Belgen die hier wonen om af en toe eens bij elkaar te komen voor een babbel. Zelf woon ik sinds kort in North Shields (na 8 jaar in Schotland) en heb sinds kort contact met een ander Nederlands meisje/vrouw? in Newcastle. We zijn van plan om snel ergens een bakkie te doen. Zin om ook te komen? Laat het mij even weten.
Groetjes
Sonja
Hoi allemaal! Ik ben een Nederlandse student die vanaf januari in Newcastle verder gaat studeren. Heeel veel zin in! Newcastle lijkt me een erg toffe stad! Alleen nog een plekje vinden om te wonen. Ik ben op zoek naar iets sociaals met andere studenten. Iemand tips, kennissen, sites of advies? Ik hoop dat iemand me kan helpen. Heel veel dank!Charlotte
Hi Charlotte,
ik ga zelf vanaf begin februari een half jaar stage lopen in Newcastle. Ik heb mijn kamer gevonden via deze site: http://spareroom.co.uk
Succes!
Hey Marieroos,
Dankje voor je reactie! Ik heb inmiddels iets gevonden. Zou ik mogen vragen waar je stage gaat lopen?
Groetjes
Hey,
Oh dat is fijn! Ik ga stage lopen op een basisschool in Forest Hall en heb een studentenkamer in Jesmond 
Wat ga je studeren? Groetjes
Klinkt leuk! Ik ga voor mijn opleiding International Business and Management een jaar aan de uni in Newcastle studeren
Groetjes