Verhuizen naar Marokko, meer mensen die dat willen?

Hey meid,

Je nederlandse papieren (paspoort) kan je gewoon houden hoor. Kwestie van elke 5 jaar verlengen bij de nederlandse ambassade in rabat (wel hoofdpijn daar, maar ja…moet maar).
Zorgverzekering uit nederland kan je niet behouden, als je niet meer in nederland woonachtig en werkachtig bent (alleen als je een arbeidsongeschiktheisuitkering hebt of ouder dan 65 jaar bent).
Je kan in marokko zelf een zorgverzekering nemen. Het is niet zo heel duur, maar wat voor de 1 duur is is voor de ander niet duur… moet je zelf maar even informeren en kijken.

gr.
Misko

heey,

bedankt voor je informatie…weet je ook wat ik moet doen hier in nederland hoe ik dat verder moet regelen waar ik heen moet wat voor papieren in moet maken of iets degelijks ik hoor het graag van je…

met vriendelijke groeten rbatia:dag:

wat voor papieren? bedoel je als je weg gaat uit nederland wat je hier moet doen?of bedoel je in marokko?stuur me anders maar een prive bericht met je vragen, dan kan ik je antwoorden

Hoi Dina,
Helaas kan ik je niet helpen met jouw vraag, maar ik heb wel een vraag voor jou.
Op welke manier en vanuit welke (eventuele) organisatie heb jij je studiereis gedaan?
Wat heb je gedaan tijdens je studiereis?
Zit zelf ook in het onderwijs en het lijkt mij leuk om studiereizen te gaan begeleiden, vandaar mijn vraag.

Hoi Dina,
Helaas kan ik je niet helpen met jouw vraag, maar ik heb wel een vraag aan jou.
Op welke manier en vanuit welke ( eventuele) organisatie heb jij je studiereis gedaan?
Wat hebben jullie allemaal gedaan tijdens deze reis?
Zit zelf ook in het onderwijs en het lijkt mij leuk om studiereizen te gaan begeleiden.
Succes met je toekomst!

hai Atlasmarokko

heb je je bio camping al en waar in marokko, ik wil nml in marokko komen wonen, en zoek natuurlijk werk.
waar zou ik jou mee kunnen helpen, als ik beslis te komen.

waar zit je in marokko’
antw. op mn prive mail aub [EMAIL=“fouzialaaouina@hotmail.com”]fouzialaaouina@hotmail.com

hai Misko,

je zegt dat je banen genoeg weet in casa, ik wil daar graag gaan wonen maar ik zoek ook nog werk daar. wat ken jij daar zoal behalve call centers,

heb je tips dan hoor ik ze graag op mn prive mail. [EMAIL=“fouzialaaouina@hotmail.com”]fouzialaaouina@hotmail.com

Ik zag iemand die als verpleegkundige wilde werken? is dit inmiddels gelukt? en/of zijn er meer Nederlandse verpleegkundige die daar werken?

Thanks

hoi ik ben een man van 48 jaar en ik ben getrouwt en heb 3 kinderen van 8 ,6 , en de jongste 1 jaar ik zit al jaren in de wao en mijn wens is om te vestigen in agadir zijn er mensen die ervaringen hebben omtrent het hele plan van a tot z om te remigreren. alle info is welkom:vak01::vak02:

***Salam!

Ik ben hard op zoek naar een baan in Agadir.Ik spreek behalve Nederlands en Engels ook Frans(Arabisch ben ik beetje bij beetje aan het leren).Ik ga regelmatig naar daar om op zoek te gaan naar een baan maar dat is helaas tot op heden niet gelukt!Wie oh wie kan en wil mij hierbij helpen?Ik ben een harde werkster en pak alles aan.Ik kan bij wijze van spreken het vliegtuig van vandaag al nemen…
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mijn emailadres:
[EMAIL=“marielisa4real@hotmail.com”]marielisa4real@hotmail.com

Selam,

Zoals het er nu naar uit ziet kan worden uitgezonden naar Marokko door het bedrijf waar ik nu werk. Het is dan de bedoeling dat ik daar voor altijd blijf.

Kan iemand mij vertellen hoe dat nu verder gaat? Wat moet ik regelen in Nederland en wat moet ik regelen in Marokko? Moet ik mij ergens inschrijven? En hoe doe ik dat fiscaal. Moet ik mijn salaris ergens registreren? En wie weet hoe ik een berekening kan maken om te zien wat er overblijft van mijn salaris na aftrek van de belasting in Marokko.

Ik moet er ook een auto hebben. Bestaat er iets van een leaseconstructie in Marokko?

Ik zoek mij suf op het internet, maar kan helaas geen duidelijk info vinden.

Ik maak als het goed trouwens de overstap in Augustus dit jaar.

Ik hoop dat iemand mij duidelijke info kan geven.

Alvast bedankt!!

Salam!
Via het consulaat moet je u informeren.
Het best is dat je u laat uitbetalen in Nederland en zo met alles in regel blijft.
Laat u zeker goed informeren voor je ginder kosten maakt.
Contacteer mij anders via netlog zoeken naar reisgids.
Groetjes Rach

Hallo allemaal

Willen alle dames die in agadir wonen of willen wonen zich hier melden.
Mischien kunnen we elkaar helpen.

groeten

Hallo,

Mijn man en ik zijn onze verhuis naar Agadir aan het regelen. Wij zijn beiden Marokkaans maar we zijn in België opgegroeid. Mijn man wil daar een eigen zaak beginnen en ik wil er werken in de toeristische sector en vrijwilligerswerk doen.

Ik zou graag in contact komen met mensen uit België of Nederland die er wonen of ook van plan zijn er te gaan wonen om een beetje te praten over hun ervaringen. Ook ervaringen van mensen die in andere Marokkaanse steden wonen zijn welkom!

Mijn mail is freebird@live.be, aarzel niet en voeg me toe op msn of mail me.
Hopelijk tot gauw!

Groetjes

Mijn man (pas 24) zijn ouders komen eigenlijk uit marokko hij is hier geboren maar wil terug en ook dit wil ik graag.

We zijn al een tijdje aan het informeren beterft scholen ons dochtertje is 3 en praat geen marokkaans doordat ze eigenlijk tot een half jaar geleden vaak geopeerd is en in het ziekenhuis lag hadden wij besloten dat we voorlopig haar eerst ned zouden leren voor het gemak met de dokters enz.
Maar we zijn nu zover dat we weten dat kinderen die geen arabisch of engels of frans spreken niet op gewone scholen aangenomen worden.???
waar dan wel?

Uiteraard moet ze de taal ook gaan leren en zijn we meebegonnen maar verloopt erg moeizaam. ik ben al lang opzoek naar marokkaans arabische les maar dit wordt maar op 3 plaatsen in ned gegeven op volksuniversiteit en is voor mij erg ver. of op universiteit (dat is voor mij weer wat te hoog)want als ik en me man het vanaf nu samen gaan spreken tegen haar moet ze het wel op gaan pakken en ned krijgt ze nu op de crech enz . wonen in omg nijmegen iemand tips? want de moskee hier geeft alleen les aan kinderen tot 15

en hoe zit het met opleidingen zijn die diploma gelijk aan de europeese diploma`s?
Omdat ik daar evt een opleiding wil gaan doen vandaar.

Please help us

Ik wil ook heel graag in Rabat willen wonen, wie kent misschien werk daar?

Gelieve geen sales agent.

Ik ben van 13 december t/m 13 januari in Agadir en waarschijnlijk vanaf maart volgend jaar ga ik er een jaar wonen. Ik zou het leuk vinden contact te hebben met anderen die in Agadir wonen of willen wonen.
nagelvast@hotmail.com
Groeten,
Carla

Slmmlk allen,
Samen met mijn gezin wil ik liever verhuizen naar Marokko. Wij hebben ehmdl een huis in Tanger. Ik ben nu aan het onderzoeken, welke soort scholen daar aanwzig zijn en wat aanluiting heeft bij mij kinderen. Ik heb een kind met een lichte vorm van autisme en zou graag willen weten of marokko bepaalde voorzieningen heeft voor dit soort kinderen. Wellicht kiezen wij voor privé onderwijs. Mocht iemand iets weten , graag reageren.
Of informatie en kennis wil uiwisselen, mocht iemand ervaring hebben met privé scholen met name in Tanger.

Een emigrant!

Beste Allen,

Ik ben net afgestudeerd en heb nu de tijd om mijn droom achterna te gaan namelijk; voor een langere tijd verblijven in het buitenland. Mijn voorkeur is natuurlijk Marokko, tetouane… Ik ben daar al vaker geweest met mijn ouders en vond het er geweldig. Ik vraag me af of er nog mensen zijn die daar wonen/werken. Graag zou ik meer info willen met betrekking tot activiteiten die er te doen zijn om mijn dag te vullen. Wel heb ik al een instituut gevonden waar ik arabisch kan leren. Het zou leuk zijn om met mensen in contact te komen die in tetouane wonen/werken.

Hoop gauw wat te horen…
Groetjes!

Hallo allemaal,

Ja geweldige ervaringen en ook minder leuke.

Fes is the place to be ! !

Wil je meer weten stuur een PM.