Hallo allemaal.
Ik ben Rebecca en inmiddels 4 jaar getrouwd met mijn Britse man Phil. We hebben samen 2 kindjes van 3 en anderhalf. We hebben de eerste 3 jaar van ons huwelijk in het Britse leger verbleven waarna we naar Nederland verhuisd zijn, omdat ik Nederlands ben en Phil toch graag hierheen wilde.
Nu is dan toch het moment gekomen dat hij ontzettende heimwee heeft gekregen en erover zit na te denken om naar Engeland te verhuizen.
Ik heb al heel wat info gevonden op de topics voor mij, maar er is mij nog 1 vraag onduidelijk.
Het verhuizen zelf… Kun je gewoon met de verhuiswagen de tunnel in of de boot op??? Of moet je echt verhuizers gaan inhuren? Met het oog op douane etc…
En eigenlijk toch nog een vraag voor het geval iemand dit weet. Mijn man is dus Brits. Heeft nog veel post die bij zn ma aankomt in Engeland. Kan hij wel in aanmerking komen voor een Council house?
Hopelijk heeft iemand een antwoord op mn vraagjes… Dankjewel iig!
Ik heb geen idee hoe het zit als je met een vrachtwagen aankomt, maar ikzelf ben samen met m’n vader en zijn auto + grote aanhanger gewoon zo overgevaren.
De duane wilde even in de kar kijken of er geen illigalen in zitten en dat is het, hij vraagt waar je naar toe gaat en waarom en verder niets.
Op de terugweg, weliswaar met lege kar, werden we niet eens gecontroleerd.
Wel stonden ze raar te kijken toen ik de dag daarna weer aankwam in dover, ditmaal met mijn eigen auto. Ik werd grondig onderzocht of ik geen auto smokkelaar ben!
Om op je vraag terug te komen, als je zelf rijdt met een busje of auto met aanhanger gaat zal je geen problemen hebben, ik heb wel eens gelezen dat je overal bonnetjes van moet hebben zodat je kan bewijzen dat het van jou is maar ik heb daar zelf geen last van gehad.
Hoi!
wij hebben toendertijd zelf een busje gehuurd en zijn zelf gereden. De douane keek inderdaad ook eventjes in de wagen maar verder mochten we meteen doorrijden. Geen probleem dus.
Wat betreft council house… lijkt me dat je beter direct bij de council waar je naartoe wil verhuizen kan aanvragen. Volgens mij zijn er overal alsnog lange wachtlijsten…
Zoals al eerder gezegt denk ik niet dat je op een Council Estate wilt wonen. Waar ga je naar toe verhuizen?
Als het dicht bij familie is kun je vragen of zij de banen krant in de gaten houdt zodat je man zijn CV kan insturen.
Mijn naam is Anne en ik ben op dit moment nog studente in Nederland. Vanaf volgend jaar wil ik graag in Engeland studeren, maar ik heb een aantal vragen waar ik nergens een antwoord op kan vinden. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Als ik per direct naar Engeland zou willen verhuizen (om een jaartje te werken nu) weet ik dat ik een National Insurance number moet aanvragen, maar kan iemand me vertellen welke instantie/website ik hiervoor kan nagaan hoe en waar ik moet zijn?
Het is zo, dat ik bij mijn vriend ga wonen (hij is Engels), waardoor zaken als woonruimte en bankrekening openen enigszins al wat makkelijker zal zijn, maar mijn volgende vraag is :
2. Weet iemand of je een werkvisum of dergelijk moet aanvragen om naar Engeland te gaan om te wonen en werken? En hoe zit dit met je paspoort? Kun je evt. een Engels paspoort aanvragen of moet je wachten totdat je eigen paspoort (in mijn geval NL) bijna is verlopen?
Bij voorbaat heel hartelijk bedankt als iemand me kan helpen!!!
Je moet dit aanvragen bij je lokale Job Centre Plus : Welcome to GOV.UK
Niet nodig, aangezien het om een land binnen de EU gaat is er vrij verkeer van kapitaal/wonen/werken. Als je hier met je NL paspoort naar toe komt is dat voldoende. (Ook geen visum oid nodig)
Dank jullie voor jullie hulp
Kan ik weer even verder met het regelen van deze dingen, maar heb ik toch nog snel weer een vraag, wat ik een beetje vaag vind.
Hoe zit het met een zorgverzekeraar in Engeland?
En hebben ze daar ook zoiets als een WA-verzekering (Wettelijke Aansprakelijkheids) die je moet afsluiten?
ben zelf bezig met het regelen van een verhuizing en wat betreft het schitterende zorgsysteem in de uk: zolang je tevreden bent met de publieke voorzieningen en dus niet perse privezorg ed wilt hebben hoef je niet voor je zorg te betalen want dat wordt uit belastingen betaald. zodra je zelf redelijk gaat verdienen betaal je daar automatisch aan mee.