Verhuisbedrijf of zelf verhuizen?

Hoi,

Een vraagje: hebben jullie nog tips vwb het verhuizen van spullen? Is het raadzaam om zelf een bus of klein vrachtwagentje te huren en zelf te gaan rijden of een verhuisbedrijf in de arm te nemen? Ik neem niet mega veel mee naar Engeland maar wel te veel om in mijn auto te verstouwen. Het gaat om wat meubels en dozen met spullen, etc. Als je zelf wilt gaan rijden met een bus, moet je dan nog voor speciale “verhuispapieren” of zo zorgen? Of kun je de spullen gewoon meenemen en met de ferry overgaan.

Groet, Laurine

Ik heb zelf alles met een busje gedaan, gaat prima en is het goedkoopste. Als je de tunnel neemt (trein Calais-Folkestone) scheelt dat een hoop (in de weekenden soms maar £22 pond enkele reis. Let wel, sommige bedrijven staan het niet toe dat een busje over de grens wordt meegenomen. In Engeland kan dit dus niet met National Van Hire, Avis of Budget. Sixt doet het wel maar dan moet je extra verzekeringen afsluiten. Verder heb je naast je paspoort geen papieren nodig als het gewoon om je huisraad gaat.

heb het destijds met Hertz gedaan, kostte me iets van 500e incl benzine en de tunnel. Goed te doen hoor en stukken goedkoper dan een verhuisbedrijf. Je moet wel zelf rijden en sjouwen maar als je niet teveel hebt en hulp is dat geen probleem.
Succes!