Gezocht: Internationale verhuizers

Hallo allemaal,

Ik woon nu ongeveer een jaar in Engeland (East Midlands) en ik ben van plan om rond februari/maart weer terug te gaan naar Nederland om verder te studeren i.p.v. te werken in Engeland.

Ik bezit niet belachelijk veel spullen, maar ik ben momenteel aan het uitzoeken wat beter zou zijn: zo veel mogelijk verkopen of spullen naar Nederland sturen, zodat ik ze komend jaar niet weer opnieuw hoef te kopen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Heb je jouw spullen verkocht en weer opnieuw gekocht in het land van bestemming of heb je de zaken meeverhuist?

Nu bezit ik niet belachelijk veel, maar er zijn een aantal dingen waar ik een beslissing over moet nemen: nieuw tweepersoonsbed (+/-300 pond , nieuwe fiets (+/- 300 pond), nieuw bureau + overige spullen zoals kleren, wat kookspullen en persoonlijke zaken.

Het bed en bureau zijn uit elkaar te halen en nemen dan ‘weinig’ ruimte in. Ik heb nog geen offertes aangevraagd, maar ik ben bang dat het een lieve duit zal kosten om het boeltje ‘thuis’ te krijgen. Aan de andere kant lijkt het me ook lastig om een bed en/of fiets te verkopen voor een degelijke prijs, hoewel het spul pas in oktober aangeschaft is.

Als iemand tips of advies heeft m.b.t. het transporteren/verkopen van spullen bij een verhuizing of als iemand een goed verhuisbedrijf weet dan hoor ik het graag. Het betreft een verhuizing van regio Nottingham naar Limburg. Snelheid is echt niet van belang (ik heb de spullen niet snel nodig).

Ideeën zijnwelkom!

Hoi - ik ben vorig jaar van Australie naar NL verhuisd, en heb mijn inboedel in een container naar NL verstuurt. Wij hebben gebruik gemaakt van Kent Removals, maar of die ook in de UK een office hebben weet ik helaas niet. Zo gauw als het in NL aankwam was een Nederlands transportbedrijf verantwoordelijk voor onze container, ik kan even niet op de naam komen. Alles is goed aangekomen maar ik vond dat de communicatie tussen het Australische en Nederlandse bedrijf niet optimaal was. Dus toen we eenmaal in NL waren, kregen we opeens van het Nederlandse bedrijf te horen over bepaalde belastingen enzo waar we voor moesten betalen. Dat was balen, als we dat al voor vertrek hadden geweten, hadden we ons beter kunnen voorbereiden. En uiteindelijk is het een heel bedrag om je inboedel te versturen, dus dan verwacht je ook dat alles in de puntjes is verzorgt.
We wonen nu inmiddels in de UK (huren) en hebben al onze spullen opgeslagen in NL. Als we eenmaal een huisje kopen in de UK dan denk ik dat we gewoon een busje huren en zelf onze spullen op en neer brengen. Qua afstand is dat goed te doen. In ieder geval veel succes ermee. Trouwens, als je besluit om voor een verhuisbedrijf te kiezen, zou ik je aanraden om zeker drie verschillende prijzen op te vragen (het bedrijf komt dan bij je kijken wat je mee wilt nemen en geeft dan naar een aantal dagen een bedrag hoeveel het gaat kosten, en wat inclusief is en niet…bv verzekering). Wij kwamen er achter dat de prijzen nog behoorlijk uit elkaar kunnen liggen!

heya
ik ben 2 jaar geleden van NL naar de UK verhuisd. ik heb zoveel mogelijk verkocht want het is het meestal niet waard om het allemaal mee te slepen (oude boekenkasten, wasmachine etc etc). Het is toch al snel een vrachtwagen vol en al dat gesleep, en dan heb je ook nog dat al je electrische aparaten een andere stekker hebben…
Ik heb destijds alle inboedel verkocht (banken, tafel, witgoed etc) en alle persoonlijke spullen (fotos, kleren, computer etc) in een vrachtwagentje gedaan en gewoon door de tunnel gereden.
Destijds bij Herts een dealtje geregeld, ik geloof dat het voor een weekend iets van 200e was en ongelimiteerde kilometers.
Dat is vaak goedkoper dan een container.
Ik ken ook wel een Engels transportbedrijf die kunnen helpen met vervoeren als dat nodig is.

greets,
marco

Ik ben vorig jaar met verhuisbedrijg Henneken uit zoetermeer overgegaan. Had 1 container vol op een gecombineerde trip naar de UK voor 1000 euro. Vond het niet slecht, er gaat best veel in een container vond ik! Voordeel is dat het lekker allemaal verzekerd is en je zelf niet hoeft te sjouwen

Ik ben sinds mei 2007 geemigreerd van Ned. naar de UK.
Ik heb al mijn inboedel meegenomen. Je kunt het beste zelf een busje huren en via de Eurotunnel rijden. Een erkend verhuisbedrijf kost vaak ontzettend veel. Voor 30m2 zou ik rond de 2000 euro moeten betalen. Toen ik zulke bedragen hoorde heb ik al niet eens meer verder gevraagd.
Voordeel van zelf verhuizen is dat je weet wat er met je spullen gebeurd.
We waren volgens mij in totaal (eurotunnel,bezine,afschrijvingskosten e.d.) zo’n 400 euro kwijt. Als je je huis inboedel (geen auto!) wilt invoeren in UK of Ned. dan hoef je geen belastingen te betalen. Deze invoerrechten zijn alleen van toepassing op emigratie van/naar buiten de EU.

Maar je zult inmiddels al wel de oceaan zijn overgestoken, maar wellicht hebben anderen nog wat aan deze info.