Laat jij een verhuisbedrijf je spullen brengen naar je nieuwe onderkomen in het buitenland? Of doe je dat zelf of laat je alles achter en koop je nieuwe spullen?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Laat jij een verhuisbedrijf je spullen brengen naar je nieuwe onderkomen in het buitenland? Of doe je dat zelf of laat je alles achter en koop je nieuwe spullen?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
hallo,weet iemand een betrouwbaar verhuisbedrijf voor inboedel en wagens en scooters.?
gr evert.
Uit ervaring kan ik nu zeggen (7 jaar later), dat na een dure verhuizing (4500 euro) van al onze spullen naar Spanje, we er achter kwamen dat de huizen en veelal de woonkamers kleiner zijn. Onze meubels pasten niet altijd.
Achteraf zeggen wij nu allebei dat we er beter aan hadden gedaan alleen onze dierbare spullen meteen zelf mee te nemen, eventueel met een aanhanger en de rest te verkopen. In Spanje zijn heel veel meubels goedkoper en onze Nederlandse bedden zijn kwalitatief dan wel beter, maar zijn ook groter met afwijkende maten. Gevolg: moeilijk om beddelinnen te kopen of er moet net een IKEA in de buurt zijn. Wij zijn gewend aan veel meubels omdat je normaal gesproken veel tijd binnenshuis doorbrengt, en in Spanje is dat net andersom.
En ook in Spanje is er een soort Marktplaats.
:vak01:
Bij onze verhuizing naar Schotland hebben we alles in Nederland verkocht, weggegeven of gedumpt. Uiteraard neem je de persoonlijke bezittingen mee maar meubels en bedden enzo hebben we lekker in de verkoop gedaan.
We hadden nog een huis te verkopen in Nederland, dus ik ben nog een aantal keren met de auto op en neer geweest en heb zo wat spullen mee kunnen nemen. (als je naar een ander continent verhuist is dat natuurlijk wat lastiger
We huren nu een gemeubileerd huis in Schotland, maar als we een huis gaan kopen dan gaan we weer spullen aanschaffen. Dat is dan ook wel weer leuk.
Wij gaan nog verhuizen en zijn ons aan het oriënteren. Maar spullen meenemen is voor ons echt te duur. Dus we willen de belangrijkste spullen opslaan en de andere spullen verkopen of naar de kringloop winkel doen.
Wij dachten een busje te huren, om daarmee zelf onze meubels mee naar Whales te nemen. Nu blijkt dat je busjes ooh altijd terug moet brengen naar Nederland. Dat wordt dus toch een verhuiswagen regelen…
Alleen onze dierbare spullen laten verschepen naar Bali, meubels e.d. zijn hier in overvloed te koop. Het ‘enige’ wat je nodig hebt om je spullen door de douane te krijgen is een Kitas (verblijfsvergunning) en een Imta (werkvergunning) dat kost wat en kan even duren. E.e.a. moet binnen 3 maanden na aankomst in Indonesie geregeld zijn anders ga je leeg op de invoerrechten en zo.
helaas dat weet ik nog niet zit nu tijdelijk tot maart 2013 in een gemeubileerd huis in de UK en moet daarna mijn spullen overhuizen en enkele nieuw aanschaffen er zijn meerdere opties over zee met een container maar geen schepen op Cardiff Wales zover ik weet Cardiff heeft wel een haven of over land met een verhuisbedrijf. suggesties welkom ik ben er nog niet wijs uit geworden. Ook ik heb al een deel naar de kringloop gebracht en een aantal dingen moeten straks nog worden verkocht.
Mijn man heeft een baan in ierland waarvandaan de verhuizing wordt betaald lux dus zijn we ons van bewust. Een bedrijf dat helemaal gespecialiseerd is in verhuizen ook overzee is : world freight relocations bv. Als je wil kan je vlak voor de verhuizing een container voor de deur krijgen en deze inpakken tot het laten inpakken ook van computerapparatuur en dat soort zaken.
Zij stonden ook op de emigratie beurs vorig jaar. email: info@ wfr4u.nl, website www.wfr4u.nl
Wie weet heeft iemand er wat aan.
Op de heenweg (van NL naar Kuala Lumpur) hebben wij een kleine hoeveelheid persoonlijke bezittingen verhuisd via OPS Bagage. Dit ging maar om zo’n 1.3m3…wat alleen een tiental verhuisdozen inhield.
Wij zijn nu aan het nadenken om weer eens terug te keren. Dit keer met complete inboedel (hoewel…het is nog ‘maar’ 12m3). Dit keer wordt het waarschijnlijk Transpack; die hebben tot nu toe de beste offerte opgeleverd. De ‘bekende’ internationale verhuisbedrijven denken allemaal dat de werkgever wel even €10k of meer op tafel gooit, terwijl wij de verhuizing gewoon zelf betalen. Terugkeren is nog best wel tricky
Hallo Luitjes
Ik hou mij aan bevolen voor goede raad ivm verhuizen van nederland naar turkije.
In het verleden ben ik naar egypte verhuisd en heb dat met zeecontainers gedaan, maar de ervaring was dat er heel veel gestolen was en ook vernield.
Dus naar egypte geen container sturen!!!
Hoe zit dat in Turkije?
Is het veilig om een container te sturen?
Of weet iemand een betere en goedkopere manier?
Alvast bedankt voor een evt advies.
gr marina:zon02:
Je kunt ze toch opbellen en vragen waarom ze X bedrag duurder zijn? Geven ze een goede reden op des te beter, anders kun je aangeven wat je laagste offerte bedraagt en wellicht kunnen ze het matchen. Zijn ze wel gewend hoor. Zelfs werkgevers betalen niet elk willekeurige offerte, zeker overheden niet. Die willen de goedkoopste van minimaal 3 offertes. Zo’n internationale verhuizer is dus gewend te spelen met de prijs.
hallo,ik vind zeecontainers nog steeds het beste,en goed verzekeren,mischien wil je eens nadenken om wat in de verhuur van kidcars te gaan doen,ik doe het in de caribeans maar turkije is ook een nog open veld voor dit,
verhuren van kidscars op bassis van de 2cv is populair en winstgevend,mischien een idee?
mail naar :cheer:[EMAIL=“trabiman@hotmail.com”]trabiman@hotmail.com
Bij verhuizing van je dierbaarste spullen kun je in geval van verhuizing naar de Filipijnen denken aan de Balik bijan boxen.
Groet Freek