Neem je als je gaat emigreren al je meubilair mee naar je nieuwe land? Of begin je helemaal opnieuw en koop je alles in je nieuwe land?
Stem in de peiling en licht eventueel hieronder toe!
Neem je als je gaat emigreren al je meubilair mee naar je nieuwe land? Of begin je helemaal opnieuw en koop je alles in je nieuwe land?
Stem in de peiling en licht eventueel hieronder toe!
Ik weet absoluut niet waar ik mijn stem kan toelichten, dus ik probeer maar wat.
IN HET LAND WAAR IK HEEN ZOU WILLEN HEBBEN ZE NIET DE KWALITEIT MEUBELEN EN KEUKENGEREEDSCHAP DIE IK IN DE LOOP DER JAREN HIER HEB VERZAMELD. IK WIL GEEN TIJD EN ENERGIE STEKEN IN DIT ALLEMAAL WEER OPNIEUW ZOEKEN. EEN CONTAINER VAN HIER NAAR SANTIAGO KOST ONGEVEER 5000 EURO. DAT HEB IK ERVOOR OVER.Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers NetwerkOverzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk
Ik ben in 3 Februari geemigreerd naar de Philippijnen en heb na onderzoek besloten om alles in Nederland te verkopen en in de Philippijnen alles nieuw te kopen. Het verschepen van mijn spullen zou al snel 10.000,- euro gaan kosten en dan nog kon ik grote problemen verwachten met diefstal. Nou voor 10.000,- kun je op de philippijnen veel nieuwe spullen kopen.
Daarnaast heb ik mijn luxe leventje vaarwel gezegd dus ik ben nu compleet ingericht voor 5.000,- euro.
Het is natuurlijk ook hoe erg je gehecht bent aan aal je spulletjes. Ik ben iemand die niet zo snel hecht aan spullen.
Ik had een externe harde schijf aangeschaft van 2 terrabyte en daar staan al mijn fotos en muziek op en ook nog zn 350 films.
Ik kende het gebied waar ik zou gaan wonen en daar is weinig op tv dus vandaar die films. Inmiddels woon ik hier nu 6 maanden en zou echt niet meer terug willen. Heb ook totaal geen heimwee naar Nederland.
Ik heb nu ik een tijdje in de philippijnen z`n ander leven dat ik van de 350 films er pas 15 gezien heb.
Dus als je de afweging gaat maken, kijk dan goed of je echt enorm aan die spullen gehecht bent want het vervoer is onzeker en enorm duur. Boeken is het enige wat ik mis en ga nu kijken of ik met e-boeken aan de slag kan ( moet je wel eerst een snellere internet kunnen krijgen ). Oh ja het snelste internet hier is 3Gb en ligt nogal eens plat en is in verhouding met Nederland erg duur 30 euro per maand voor 3 GB.
Groetjes Virago
oh ja mamacarina . Over het keukengereedschap heb je gelijk. Ik had een extra koffer en had in die extra koffer dus 4 echt goede pannen. Mijn goede messen en mijn mooie bestek heb ik per track en trace verzonden en is nog aangekomen ook. Als je graag kookt is dat echt aan te raden. De pannen die ze in de philippijnen hebben zijn echt waardeloos en alles brand er in aan. Pas wel op als je locale mensen je pannen laat afwassen want die gaan de pannen met staalwol te lijf …dag fijne pannen !
Ook messen gebruiken ze om van alles mee open te maken !!
HAI VIRAGO
Ik ben niet meer zo jong en zit vaak 6 maanden in het buitenland. overal waar ik kwam heb ik nieuwe matrassen aangeschaft. overal moest ik veel dingen bijkopen. Mijn bank en bedden thuis bevallen me zo goed dat ik die weer zou kopen. toen ik in chile was heb ik naar prijzen gekeken, maar kon niet eens de merken vinden en ook niet dezelfde kwaliteit. ik wil comfortabel wonen en dat kan alleen als ik goed meubilair heb. Sowieso blijven er veel dingen die ik zal achterlaten, maar 1 container zal meegaan.
Het zal er ook aan liggen of je het verschepen zelf moet betalen of een bedrijf het voor je betaald. Ik heb een kennis die jaren voor Shell heeft gewerkt in het onderwijs en ja als die weer naar een ander land ging dan liet ze ook een container verschepen.
In mijn geval waren de kosten 10.000,- euro en daar kan ik hier veel voor kopen. Mijn best is niet hetzelfde als in Nederland maar heb een boxspring die best goed slaapt. Hehehe en ik ben ook niet zo jong meer hoor.
Toen ik naar Brazilië emigreerde had ik al van anderen begrepen dat een internationale verhuizing buiten Europa een lastige en dure aangelegenheid kon worden. Daarom besloot ik mijn verhuizing tot het hoogst noodakelijke te beperken. Ik mis maar weinig van de spullen die ik vroeger in Nederland had. Bovendien heb ik geleerd dat Nederlands meubilair vaak niet is opgewassen tegen de klimatologische omstandigheden hier.
Met de beperkte verhuizing heb ik al zodanig vervelende ervaringen opgedaan dat ik het niemand zal aanraden. Een Nederlandse verhuizer die samenwerkte met een Braziliaanse die niet te vertrouwen bleek. De Nederlandse verhuizer bleek geen enkele invloed te kunnen uitoefenen op de Brazilianen en uiteindelijk ben ik verschrikkelijk afgezet. De verhuizers waren aangesloten bij een hele reeks organisaties met indrukwekkende afkortingen (onder andere de FIDI), maar het bleek allemaal niets voor te stellen. De organisatie aan wie ik een vraag voorlegde, deed geen moeite er achteraan te gaan en gaf meteen de Braziliaanse verhuizer gelijk, met een apert uit de duim gezogen argument. Hoewel de Nederlandse verhuizer me al had laten weten dat de Brazilianen fout moesten zitten.
Ga dus, als het echt nodig is, alleen in zee met een verhuizer die je een harde garantie geeft over een maximale termijn en maximale kosten. Verbind er zo mogelijk een boeteclausule aan.
Op dit moment ben ik me aan het voorbereiden voor een emigratie naar Brazilie.
Hoop eind 2011 begin 2012 die kant op te gaan.
Heb daar al vele jaren een appartement die deels is ingericht.
Tot voor kort had ik het idee een deel van mijn inboedel mee te nemen ging om ongeveer 8 a 9 m3.
Ik heb bij diverse bedrijven offertes aangevraagd en kom uit op zo’n 5000 euro exclusief inklaringskosten en haven afhandelingskosten.
Dit vond ik al een enorm bedrag en kwam tot de conclusie dat alleen op basis van dat bedrag de meeste zaken de verhuiskosten duurder waren dan restwaarde. Inmiddels weet ik al wat meer mbt de inklaringskosten en haven kosten, een transporteur vertelde mijn dat ik bij een container met huisraad ook op zo’n 4 a 5 duizend euro moest rekenen.
Hij rade me aan om de dingen die ik echt wilde behouden met een pakket services te versturen en een luchtvaart maatschappij te kiezen die het 2 stuks bagage model hanteert
Wij verhuizen dus zelf 4 koffers aan ruim bagage, 2 stuks hand bagage en een golftas die gratis mee mag.
Daarnaast kan ik voor 240 euro 60 kg deur aan deur via een pakket dienst versturen, denk dat ik 1 a 2 pakketten voor die tijd al verstuur.
Nog een aanvulling over het meenemen van apparatuur. Ik weet niet hoe het in andere landen is, maar hier in Brazilië kom je zowel 110/127 als 220 volt tegen. In mijn woonplaats is 110/127 de standaard; wil je 220 volt, dan moet je dat apart laten aanleggen. Vóór mijn emigratie heb ik een lijst aangelegd van alle elektrische apparatuur met het voltage. Alles wat alleen op 220 volt werkte, heb ik achtergelaten, op twee apparaten na die ik hier via een transformator aansluit. Verder kan het erg belangrijk zijn na te gaan op hoeveel Herz apparatuur werkt; ik was gewaarschuwd dat bijvoorbeeld wasmachines uit Europa hier niet goed werken vanwege het verschil in frequentie (60 i.p.v. 50 Herz, als ik het goed heb onthouden).
@mochila,
Mijn appartement had een uitgebreide groepenkast met zowel in de fase als nuldraad een automatische zekering, had ivm de airco en douchegroepen 2 fase’s beschikbaar. Heb als oud mts’er bij alle overige groepen de nuldraad in de groepenkast vervangen door de andere fase en zo het hele huis dus keurig 220v
50/60 hz probleem doet zich met namen voor bij apparaten met pompen een was of vaatwas machine bv, deze pompen kan je wel vervangen door een 60 hz model. Maar ga je kijken naar de transportkosten en inklaringskosten en de ombouwkosten dan is dit niet meer interessant om mee te nemen.
waardevolle info, dankjewel, borsjea. .is dat bedrag van de deur tot deur pakketten een gangbaar bedrag of heb je erg moeten zoeken naar een goedkope vervoerder. en hoe zeker is het dat alles goed aankomt?
@mamacarina
Het geldt hier voor pakketten naar Brazilië.
Met een afmeting 50cm50cm80cm.
Voor sommige delen van Brazilië geldt een toeslag.
zie Linha Brasil
De 220V is waarschijnlijk tussen twee fasen, in Europa zou dat 400V opleveren. Dikke kans dat dit dan ook met speciale enorme pluggen komt, waar je normaal een fornuis of droger op aansluit (die werken daarmee). Ik zou het niet zomaar aan laten leggen in je huis, want dan moet er overal nieuwe bedrading in de muren gelegd worden. Zeer ingrijpend!