Wat is jullie mening, aan alle aspirant emigranten:
Neem je al je meubilair mee naar je nieuwe land of begin je echt helemaal opnieuw? Dus: wegen de kosten van overschepen op tegen nieuwe aanschaf?
Wat is jullie mening, aan alle aspirant emigranten:
Neem je al je meubilair mee naar je nieuwe land of begin je echt helemaal opnieuw? Dus: wegen de kosten van overschepen op tegen nieuwe aanschaf?
Deels. Er zijn altijd wel wat spullen met emotionele waarde, of die je denkt moeilijk te kunnen vinden aan de andere kant. Het overgrote deel zal je wel opnieuw kopen, maar in mijn geval heeft mijn partner al het overgrote deel van de nodige inboedel. ![]()
Ik denk inderdaad dat ik alleen spullen met emotionele waarde zou verschepen, zoals schilderijen en beeldjes enzo. Meubels zoals banken en kasten zou ik hier in Nederland verkopen aan een tweedehands zaak denk ik.
ik zelf ben ook van plan alle textiel mee te nemen, behalve beddengoed en wat spulletjes met emotionele waarde. Hoeveel dat wordt moet nog blijken!
Je kan toch sowieso wel al je kleding meenemen in koffers? Ik zou textiel gewoon meenemen. En misschien trouwens wel al mn spullen. Mij lijkt namelijk alles opnieuw kopen toch duurder dan alles verschepen…of zie ik het verkeerd?
met textiel bedoel ik ook kleding haha!
En misschien trouwens wel al mn spullen. Mij lijkt namelijk alles opnieuw kopen toch duurder dan alles verschepen…of zie ik het verkeerd?
mijn meubilair is versleten, dus ik moet wel alles nieuw aanschaffen!
Oeh ja dan is dat het handigst. Bovendien wel gaaf, nieuw land, nieuw huis, nieuw interieur…nieuw leven
Wel spannend zeg!
Zeker! We weten nog niet precies wanneer we gaan maar hopelijk eind volgend jaar…
Hoera voor Ikea!
Ik moet toegeven dat ik de gemiddelde smaak van Noord-Amerika voor interieur niet zo interessant vind. (Ik kom bijvoorbeeld bij heel veel mensen dezelfde modellen vloerlampen tegen.) De schakelknoppen op lampen zijn doorgaans goedkope draaiknoppen, die je losdraait als je de verkeerde kant op draait. Dimmers in een snoer verwerkt hebben ze nog nooit van gehoord. Typische dingen die ik maar eens bij de Gamma laat halen en overschepen.
Helemaal met je eens Jurjen!
Het wordt een echte uitdaging om een modern interieur bij elkaar te vinden.
En dan niet wat de Amerikanen onder modern verstaan!
Die Gamma tip houd ik in m’n achterhoofd… ;p
Ik heb wel m’n spullen over laten schepen. Heb m’n antieke spulletjes en persoonlijke spullen meegenomen. Al m’n Ikea spul en alles electrisch achter gelaten.
Voor 2500.00 euro werd alles voor me ingepakt, over gescheept, ingeklaard etc.
Het duurde zo’n 10 weken geloof ik. Er zijn een aantal goeie bedrijven in Nederland die alles voor je regelen.
Ik vond het de moeite waard en het is fijn om je eigen spullen bij je te hebben in een nieuwe omgeving. Alles is al vreemd genoeg.
Het ligt eraan waar je naar toe emigreerd. Als je naar Nieuw Zeeland emigreerd waar ik nu woon dan kost het gemiddeld 5500 euro om het hier naar toe te laten komen. Voor dat geld heb je een gehele inboedel. Ik heb niets meegenomen dan kleding en wat persoonlijke spullen. We kregen extra 10 kilo per persoon van Singapore Airlines en hadden uiteindelijk 55 kilo aan spullen. Ik persoonlijk zou het dus opnieuw gaan kopen.
bedankt allemaal voor jullie reacties! Toch leuk om te weten hoe men hierover denkt…
Ik zou alles nieuw kopen. Emigreren betekent voor mij ook een nieuwe start, daar horen natuurlijk ook nieuwe spulletjes bij ![]()
Zo dachten wij ook en hebben de echt persoonlijke dingen meegenomen als is dat niet alles. Liggen nog wel wat spullen in NL maar die haal ik wel op als ik er weer heen ga. Ben echt zo blij met al mijn nieuwe spulletjes echt helemaal super.
Ook mijn gedachte!
Echt persoonlijke spullen zou ik laten verschepen, inderdaad er zijn bedrijven die dit alles voor je regelen … (heb zelfs zeecontainers gereden en ook diverse verhuizingen gedaan alleen het europese deel dus; ploeg inpakkers ik was gelukkig alleen de chauffeur van de wagen)
In een 20ft zeecontainer past ZEER veel.
En verschepen is helemaal niet zo duur als veel mensen denken.
Gewoon een paar tarieven opvragen … dat kan zelfs direct bij de Rederij maar dan zul je die container zelf moeten beladen.
Veel kun je dus meenemen. En andere zaken koop je ter plaatse opnieuw zoals bijvoorbeeld een tv. En overige electra. Huurwoningen/flatjes zijn zeer vaak inclusief keukenapparatuur ( koelkast / kook-oven) en zo
En de ventilatiegaten open zijn.
Dek alles goed af === stof vuiligheid!
Stuwage dient goed te zijn … zeker ivm het zeetraject!