Hoi!
Over een half jaar ongeveer ga ik in Natal wonen met mijn Braziliaanse vriend. Wij wonen nu in Nederland. Heeft iemand ervaring met het verschepen van spullen via zeecontainer? Hoe duur is het ongeveer en hoe lang duurt het? Of is het handiger om ter plekke alles opnieuw te kopen?
Bedankt!
Hallo Myra,
Ik weet dat het een paar duizend kost en je jouw spullen zomaar een half jaar kwijt kan zijn. Het ligt eraan hoeveel waarde je hecht aan jouw meubels en wat de waarde is. De kwaliteit is hier over het algemeen minder.
Het makkelijkst en snelst is extra koffers met persoonlijke spullen inchecken en meubels hier opnieuw kopen.
Grtz
Dankjewel voor je antwoord!
Mijn schoonzoon stuitte in de haven van Navegantes ,Santa Catarina, 2 jaar geleden op onverwachte extra kosten buiten de gewone container- en verhuiskosten van ruim 3000 euro. Weet niet of dat in de haven waar jullie naar toe verschepen ook geldt maar het vervelende is dat je dit van te voren niet te weten komt!
Ja landcruiser ik zou het risico niet nemen en een extra koffer inchecken kost 100 euro. Dat weegt niet op tegen de stress van het spel met de douane en onvoorziene kosten.
Ik betaalde destijds iets van 40 euro per kilo overgewicht. Dat was echt niet leuk.
Als je erg gehecht bent aan dingen (meubels zijn hier ook wel te koop hoor, al moet je misschien wat zoeken voor je smaak en kwaliteit), denk bijvoorbeeld aan boeken, je platen/cd verzameling, erfstukken, etc etc. dan kan je naar mijn menig het beste contact opnemen met een internationale verhuizer die ervaring met Brazilie heeft.
Die zorgt dan bijvoorbeeld voor de douanepapieren, inklaring etc.