Spulletjes verhuizen naar Turkije

wij gaan ieder jaar voor lang naar ons huis in turkije min 6a8 mnd maar vanaf volgend jaar voor 10a11 mnd het bevalt ons prima en goedkoper dan hier.
maar we willen wat belangrijke spullen meenemen daar naartoe wat dozen en een paar grotere spullen niet al te veelheb al wat verhuisbedrijven
benaderd maar dat loopt al aardig op en is teveel voor ons voor wat we mee willen nemen weet iemand een oplossing hiervoor
en onze auto is te klein daar voor hebben een mazda 323 dus niet geschikt daarvoor misschien gaat daar iemand naartoe met een kleine vrachtwagen of bus os iets dergelijks en kan onshierbij helpen tegen een vergoeding natuurlijk misschien kunnen we gelijk mee met onze eigen auto erachter aan rijden weten we gelijk de route daar naar toe
WIE O WIE HELPT ONS HIERBIJ OF WEET RAAD

dNK

Hoi Walilyd,

ik weet niet of julie turkse vrienden of kenissen of vrienden hebben in nederland, dan kunnen zouden jullie kunnen vragen of iemand van hen een vrachtwagen chauffeur als bekende heeft .
Uit mijn ervaring is dat vaak wel zo en is een dealtje wat betreft vervoer van grotere spullen zo gemaakt.

*edit.

p.s

mochten jullie iemand vinden voor vervoer naar Turkije,
ik zoek nog iemand voor vervoer vanaf Turkije begin aankomend jaar.

Blijkt dat "gegarandeerd"heen en terug vervoer goedkoper is.

Wij gaan vanaf septenber 2009 voornamelijk in Turkije leven. En hebben dus een vergelijkbaar probleem. We willen niet echt verhuizen, het gaat maar om ongeveer 10m3. Internationale verhuizers bieden weliswaar service van deur tot deur maar komen met minimaal een 20ft container die dan c.a € 6000,-- kost van deur tot deur exlusiev te betalen invoerrechten en verzekering. Wij denken er dus over om maar een keer met een flinke bestel auto die kant op te rijden. Alleen vindt ik niet echt informatie wat b.v onder persoonlijk wordt verstaan en vrij van invoerrechten is en wat niet. Papieren lijkt redelijk duidelijk, aankoop vakturen, gedetailleerde lijst in Ned en Turks met serie nummers, verblijfs vergunning, inschrijving in een gemeente, enz. Maar de cruciale vraag blijft…kun je dit als prive persoon gewoon doen. Mijn ervaringen aan de grens zijn dat werkelijk elke auto minitieues wordt gecontroleerd. Kom ik dan verder met de bovengenoemde papieren?

Ben benieuwd naar reacties

Jaap

Hallo,
ik kan u een naam en telefoonnummer van een turks verhuisbedrijf in Nederland (Bergen op Zoom) aangeven. Zeg maar dat het om niet te veel spullen gaat, dan kunnen ze jullie spullen nl. meenemen op het permis van iemand anders, die bv. wel veel spullen heeft en die wel invoerrechten ed. betaalt. Jullie spullen kunnen dan met dezelfde vracht meevervoerd worden van NL naar Turkije. Het bedrijf heet:
M. Bas Internationale Transporten, dhr. Mustafa Kocabas.
tel.: 06-20195000

Succes nog!

Bedankt voor je reactie.

Maar we wonen sinds maart al in Turkije en hebben alle spulletjes die we mee wilde nemen al hier. Totaal was het ongeveer 12 m3 en hebben het via Kayacik uit Hamburg gedaan. De ervaring was een heel apparte. Maar hij is een van de weinigen die werkelijk alles vervoerd eventueel zelfs kleine paketten. Deur tot deur redelijk bedragen en we hebben b.v de PC en quadro versterker. tuner en boxen ook mee laten nemen. Timing??? het is een Turk. Spullen moet je erg goed inpakken, het wordt diverse keren overgeladen niet altijd erg voorzichtig.
Totalen conclusie??? Hij is volgens mij een van de weinigen die van deur tot deur zonder gezeur alles vervoerd.

Groet

Jaap en Mieke

Ok, ik had de datum van uw berichtje nog niet opgemerkt, ik zie het nu pas. Sorry dan. Maar fijn dat u het goed heeft geregeld met de verhuizing.
Bent u trouwens tevreden met uw leven in Turkije? Ik overweeg zelf nl. ook om binnenkort te remigreren naar mijn vaderland. Als ik lees dat zelfs Nederlanders naar Turkije zijn geemigreerd en het daar goed hebben, denk ik van, ja waarom zou ik dat dan niet kunnen, het is trouwens mijn eigen land. Graag zou ik u willen vragen of u wat van uw ervaringen met mij wil delen, wat valt tegen daar en wat juist niet?
Ik wens u daar een goed, gelukkig leven toe…

Vriendelijke groet.

hoeveel betaalden jullie destijds voor die 12m3?
even ter vergelijk…

€ 2400,–

O, bedankt. Wij hebben gisteren even gebeld en ze gaven nl. € 1500 door voor 10m3. Zou dat dan wel all in zijn? Of kunnen we nog extra kosten (invoerrechten) verwachten? Wat is jullie ervaring?
Ik vind dit trouwens al goedkoop…

Heidi

Ik weet zeker dat de prijs die we toendertijd afgesproken hadden, een prijs was van deur tot deur.
Maar het is al weer even geleden maar wat ik mij herinner was het toen € 2000,-- voor de eerste 10m3 (minimum afname) en dan € 200 voor elk volgende m3.

Ik zou per mail om bevestiging vragen (in het Duits) een beetje in de trand van. "*U vervoerd 10 m3 huishoud goederen van ons van adres A naar adres B voor € 1500.

Kayacik is wel een echte Turk en de communicatie was niet altijd even eenvoudig (we kennen nog een paar andere mensen met dezelfde ervaring)
Maar hij is de enige die ik ken die zonder vragen en papierwerk de spullen afleverd voor die prijs.
Als je hem mailt of schrijft doe hem de groeten van Jaap en Mieke Schoonhoven uit Holland :wereld:

gelukkig is mijn man turks… hij moet maar even vragen om een schriftelijke bevestiging hiervan. Ik zal de groeten doen…
We zouden bijna alles verkopen en daar (Marmaris) 2e hands kopen, gelukkig kwam ik dit bedrijf op deze site tegen…
Trouwens, elektronica kan ook mee?

De man vraagt niets, maar stop het in dozen. Betekend dat de TV niet echt een optie is. Maar wij hebben computers, suround set, speakers, enz, mee laten verhuizen. Zorg wel dat je alles goed inpakt. Wikkel b.v. meubels in bubbel folie.
De reistijd van je spulletjes is soms wel een paar weken. Hij verzameld eerst alles in Hamburg en gaar met vol transport naar Turkije waar hij alle adressen aandoet om het af te leveren.

mmmm ik wil ook graag in de zon leven! heerlijk…maare ik ben nederlandse en heb hier een eigen praktijk…ik spreek geen woord turks…behalve esedrim haha…nou weer die koude winter door hier brrr