Informatie over spullen verhuizen gevraagd

hoi allemaal,

Graag ontvang ik meer informatie over mijn inboedel verhuizen naar Kusadasi waar wij gaan wonen, ik neem niet mijn hele inboedel mee maar een gedeelte maar waar kan ik dit het beste laten doen wat zijn de kosten, betaal ik invoerrechten

hoop een hoop informatie te krijgen want ik kom hier niet echt uit

alvast bedankt

groetjes nathalie

is een probleem waar vele problemen mee hebben, maar ik heb een oplossing voor je.

Er zijn voldoende internationale verhuizers maar in het algemeen bieden die je een kleine container aan die ze dan naar Turkije brengen. kosten ongeveer vanaf € 3000,–. En volgend veel verhalen van mensen geen garantie dat het spul probleemloos de Turkse douane voorbij komt. Meestal betekend dat zelf naar Izmir om je spullen los te krijgen wat in het algemeen veel tijd en uiteraard geld kost. Per M3 valt al helemaal niet mee. veel mensen smokkelen dan ook per trip wat mee. Officieel betaal je belachelijk veel invoer rechten voor electronica. b.v voor een oud klein TV’je € 150,-- of zo.

Ik heb het via http://www.kayacik.com gedaan. moet heel eerlijk zijn, het valt niet altijd mee om met de man te comuniceren. We hebben geprobeerd het een en ander per Mail te doen om enige zaken op papier te hebben. Dat is niet gelukt. Maar deze man heeft wel c.a 17 m3 huisraad voor ons uit Nederland opgehaald en in Turkije voor de deur afgeleverd. Het heeft wel ruim 6 weken geduurd en de reden niet helemaal duidelijk. Toen een vaste prijs voor 10 m3 van € 2000,-- inclusief alles! de volgende m3 kosten € 150,–

Hij hoefde geen lijsten rekeningen enz, voor de douane dus heb ik ook maar een PC met toebehoren en mijn suround set ingepakt en alles is aangekomen.

Pak de zaken wel erg goed in want hij haalt het eerst op en brengt het naar Hamburg waar uiteindelijk met nog meer transport naar Turkije komt. Ik heb de indruk dat het overladen en tussentijdse opslag niet altijd even goed is geweest.

Hij is een Duitse Turk die dit al 28 jaar doet. Hij spreek en schrijft niet geweldig Duits uiteraard wel Turks.

Een heel verhaal, ik hoop dat je wat mee kan. Als je hem belt doe hem dan de groeten van Jaap de Holander uit Cikcille

hoi jaap

hartelijk bedankt voor je snelle antwoord, persoonlijk zit ik nu meer te neigen naar spullen hier verkopen en in turkije nieuwe spullen kopen want zoveel wil ik niet meenemen het gaat om een aantal dingen zoals TV wasmachien droger en vaatwasser maar om daar zoveel moeite te moeten doen en zoveel geld neer te tellen en dan niet eens zekerheid hebben dat het aankomt vraag mij af of dat het waard is

ik hoop op nog meer reacties ben benieuwd of het allemaal zo duur is

nogmaals bedankt wie weet bel ik hem toch nog even op wat de kosten zijn met zo weinig spullen en wie weet kan ik wat regelen met hem

groetjes nathalie

Als ik hoor wat je mee wilt nemen denk ik dat het inderdaar verstandiger is om hier nieuw te kopen. De turkse merken zijn betaalbaar en blijken probleemloos te functioneren.

Jaap

hoi jaap

jaa dat denk ik inderdaad ook, want ook op google kom ik op ongeveer dezelfde bedragen of zelfs meer uit nogmaals harstikke bedankt voor je antwoord

groetjes nathalie

Het is verstandiger om spullen hier te kopen.Ze doen inderdaad moeilijk aan de douane op alles wat je binnen wil brengen van electrische spullen. Als je ze hier nieuw koopt heb je meteen ook de garantie op je nieuwe toestellen.Deze spullen zijn hier echt niet duur. Koop alles in dezelfde winkel en je bekomt een mooie korting.Vergelijk een paar winkels, sommige geven mooie promoties.
Ik heb reeds een paar vrienden die hun inboedel hebben proberen over te brengen en allen hebben er spijt van dit ooit gedaan te hebben.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

hoi Franka,

Bedankt voor je antwoord ik denk dat het inderdaad beter is om nieuwe spullen daar te kopen en bedankt dat je me wijst op de garantie daar had ik nog niet eens aan gedacht

nogmaals bedankt jaap en franka

groetjes nathalie

Hoi allemaal. kan iemand mij tips/info geven over inboedel verhuizen van turkije naar nederland? ik heb geen idee wat het kost en/of het rendabel is nl. alvast super bedankt. gr. marita

Nooit meer teveel betalen, altijd maatwerk. Bespaar honderden euro’s. Grote of kleine verhuisbus met laadklep. Door ervaren studenten in te zetten, kunnen wij zeer scherpe tarieven hanteren en nemen wij uw verhuizing op een professionele wijze uit handen. Wie niet sterk is moet slim zijn, gelukkig zijn onze Verhuis-Studenten dat allebei!

www.studentenkarwei.nl

Met het verhuizen alleen ben je er nog niet. Zodra je alle ellende met invoerproblemen hebt overleefd moet je officieel alles vijf jaar bij je houden en moet je ook nog eens regelmatig opnieuw toestemming vragen om je spullen te mogen houden. Ze zeggen dat je na die vijf jaar je betaalde belasting terug kunt vorderen maar dat kun je vergeten.

het kan natuurlijk allemaal veranderd zijn. Ik deed dit tien jaar geleden via een verhuisbedrijf in Nederland die samen werkte met een bedrijf uit Turkije. Dit werkte uitstekend. Binnen vijf weken na het ophalen van mijn spullen op mijn adres in Nederland stond alles voor de deur in Turkije.

Inboedel mee verhuizen naar Turkije is eigenijk niet te doen. Omdat het te veel meer kost alles bij elkaar en laat staan dat je uren lang aan de douane goederen invoer echten moeten betalen en al die moeite voor nıets. Ik heb zelf jaren terug gedaan maar daarna nooit meer want 5 jaar terug ben ik geremigeerd en heb geen een inboedels mee genomen. Meest heb ik in Turkije gekocht neem als voorbeeld. LCD tv kost 900 TL delen door 3 = 300 Euro, is nieuw en met 2 jaar garantie. Heb in Nederland mij alle inboedels verkocht en met dat bedrag heb ik in Turkije nieuw spullen gekocht.

Mee eens, maar toen ik verhuisde kon ik de spullen die ik meenam niet eens te pakken krijgen in Turkije. Ik zou het ook nooit meer zo doen. Inmiddels ben ik er ook al weer weg met achterlating van al die spullen.
Wel hoop ik snel terug te verhuizen, maar voorlopig zit ik even een tijdje in Texas.

Ok vroeger was niet zo veel in Turkije dan in Europa maar tegenvoordig is alles te krijgen. Als je spullen goed afdekt kan je weer altijd gebruiken wel is waar model Word ouder dan de speullen zelf. Heb namleijk meer dan 10 jaar op die manier gedaan namelijk had ik woning in Turkije en in Nederland. was wel handig tijdens de vakantie in Turkije.