Ik zou graag een praktische vraag stellen:ik zou met mijn wagen naar Turkije verhuizen met wat spullen zoals:klederen ,decoratiemateriaal,priveherinneringen enz.Ik weet dat de wagen maar 6 maand in Turkije binnen mag maar ik vraag mij af of ik binnen mag met die soort inboedel en of ik geen problemen zou krijgen aan de grens(Bulgarije)en hoeveel de kostprijs is. heeft daar iemand soms ervaring mee? reacties zijn zeer welkom.
Volgende week kan ik je meer info geven.
Mijn ouders vetrekken volgende week met een klein vrachtwagentje vol met spullen. Volgens de ambassade moet je een eigen huis hebben, beschikken over een verblijfsvergunning van minimaal 1 jaar. We wachten af wat er gaat gebeuren.
Ik hou je op de hoogte.
Wij zijn in 2006 met een ford transit vol geladen met prive spullen, denk aan foto albums, kinderspeelgoed, maar ook een waterbed, naaimachine, boeken, 3 kledingkasten, 2 1-persoonsbedden, een bureau, een commode, en nog wat losse kastjes, pannen, servies, noem maar op. Ech vol geladen. Hebben niks gezegd. Ben 3 dagen aan het laden geweest, ging er van uit dat we aan de turkse grens er alles uit zouden moeten halen. Lees 3 dagen om te vullen, de deur is nog niet open geweest! Het is alleen niet handig om aan koelkast, wasmachine enz te gaan denken. Je zit toch al met stroom pieken, en daar is ons Nederlandse spul niet op gemaakt. Laat elektrisch spul gewoon achter, het is daar allemaal aan te schaffen, en daar kunnen ze moeilijk over gaan doen. Wij hadden de gedachte om te zeggen dat we spullen mee hadden voor kennissen. Maar een smoes is gewoon niet nodig geweest!
Sucses!!
Als je hier een verblijfsvergunning wil aanvragen kan dit ook met een huurcontract voor een jaar en daarna kan je verlenging aanvragen.
Met een eigen woning krijg je onmiddelijk 3 jaar.
Groetjes ut Kusadasi,
Franka