Hoi hoi;
Begin augustus ben ik met mijn eigen wagen naar Turkye gereden met de bedoeling hier te overwinteren. Nu blijkt echter dat dit rapper gezegd dan gedaan is want blijkbaar mag men niet zomaar de ganse winter hier verblijven. Kan iemand me zeggen hoelang mijn auto in turkye mag blijven? Ook wat betreft mijn persoon zijn er blijkbaar beperkingen. Hoelang mag ikzelf in turkye verblijven. Zijn er nog dingen die ik moet weten aangaande mijn verblijf hier??
Alvast bedankt.
Groetjes
Michel
Hallo,
Met je auto kan ik je niet helpen. Jij mag zelf 90 dagen blijven en zou dan eigenlijk voor 90 dagen het land uit moeten. Op je visa staat 90/180. Dus 90 dagen(3 maanden) van de 180 mag je in het land blijven. Als je langer wilt blijven zul je een verblijfsvergunning (ikamet) moeten aanvragen. Hiervoor moet je bij de politie zijn. Je moet daar een aantal dingen voor meebrengen en aantonen. Hoe en wat precies kan de politie je ook vertellen.
Succes
Groeten
Milou
Via Wereldwijzer app
je auto mag maar 6 maanden -1 dag in turkije zijn daarna moet hij het land uit zonder pardon met risico van een zeer hoge boete.
gr carlos:vak01: