wij willen in sep met de auto naar turkij voor 7 maanden.kan iemand mij vertellen hoe dat zit mt de auto?mag die langer als 6 maanden in turkije blijven?of is een vergunning voor nodig?graag bericht van iemand die dat weet.
groeten mia
wij willen in sep met de auto naar turkij voor 7 maanden.kan iemand mij vertellen hoe dat zit mt de auto?mag die langer als 6 maanden in turkije blijven?of is een vergunning voor nodig?graag bericht van iemand die dat weet.
groeten mia
nee
je krijgt een visum voor 3 mnd, je auto wordt in het paspoort bijgeschreven, je kunt dat visum in Turkije verlengen, maar daarna zul je toch echt een keer de grens over moeten, doe je dat zonder auto dan betaal je een godsvermogen aan ‘stallings’ kosten en ben je meestal duurder uit dan bv ter plekke een auto kopen…
dat is tenminste wat ik gehoord heb
Hallo Mia,
Het is zo dat een buitenlandse auto in totaal zes maanden per jaar in Turkije mag blijven. Na die zes maanden moet de auto er weer uit, maar kan er niet meteen weer in, zoals wij zelf voor ons eigen visum na drie maanden wel kunnen. De auto wordt bij aankomst in Turkije inderdaad in je paspoort bijgeschreven. Zorg ervoor dat je geen dag langer blijft dan zes maanden, want je bent je auto kwijt. Wat natuurlijk wel vaak gedaan wordt, is een oude auto meenemen en die dan gewoon in Turkije achterlaten/afgeven als je het land weer uit gaat. Dan zou je wel zeven maanden kunnen blijven, tenzij je na de zes maanden tegen een verkeerscontrole aanloopt en je papieren gecontroleerd worden, dan ben je de auto alsnog kwijt.
Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.
Groeten.
Amanda
Ben zelf in turkije geweest met de wagen dus weet er wel wat van.( 2006 )probleem een auto mag max 6 maanden in turkije maar je krijgt maar een visum voorjezelf van drie maanden.wij waren in Kas antalya voor langer dan 3 maanden dus hebben we een visum moeten halen voor nog eens 3 maanden.
het volgende moest gebeuren normaal moet wagen same met de personen naar het buitenland.
De wagen hebben we naar dalaman luchthaven bij de doeane moeten brengen en deze werd in een neutrale zone gezet.
de dag erop zijn we vanuit kas naar meis griekenland gevaren en zo ons visum verlengd.
dag daarna naar dalaman luchthaven om de wagen terug op te halen.
kosten zijn miniem rond de 25 €.
hoop je hiermee te helpen.
groet ivo & leen volkswagen 1978 busreizigers
Wij wonen nu enkele jaren hier en ja met de auto Turkije in langer dan 6 maanden is zowiezo een probleem. Ben 1 dag te laat en je hangt.
Wat verder een nog groter probleem is:
Je Nederlands rijbewijs is hier maar 6 maanden geldig. Als je dus langer dan 6 maanden in Turkije verblijft en je zou aangehouden worden of nog erger een ongeluk maken dan pakken ze je op rijden zonder rijbewijs met alle gevolgen. De verzekering betaald niet uit dus je mag zelf voor schade opdraaien. Als je dus langer dan 6 maanden in Turkije blijft zal je een Turks rijbewijs moeten aanvragen.
Hoe… ja dat is een heel verhaal. Wil je het weten vraag het maar.
Hoi Amanda,
Ik ben Turkse afkomst en mijn voruw is nederlands. Ik woon al 5 jaar in Nederland en heb dubbele nationaliteit. Ik kom zelf uit Alanya. Wij willen misschien volgend voorgoed naar Turkije verhuizen. Wij willen ons auto meenemen. Weet jij misschien hoe lang de auto in Turkije mag blijven? En ik weet ook niet hoe met onze visum gaat. Ik bedoel hoe lang kan ik in Turkije blijven als ik met mijn Turkse passport bij douane binnenkom?
Hartelijk dank alvast
Gr
Mehmet
hallo
toch maar een reachtie
je mag je auto voor 6 maanden mee nemen en niet langer anders moet je bij bnnekomst van turki aangeven bij de tax office in istanbul dat je de auto wil invoeren als je het bevald na 6mnd leven in turki danga je naar waar je woontnaar de provinci huis voor papieren en zij kijken da naar het invoer bedrag ik kan je wel vertellen dat is niet weinig je kan beter auto verkopen en een andere aanschaffen daar is vaak goedpoper dan hier
Dat ben ik met je eens;je kunt beter in turkije een auto kopen dan het invoeren;is veel goedkoper en minder romslomp…
Mankeerd er wat aan je toetsenbord, jansstho?je woorden ‘‘kleven’’
ik heb mijn eigen laptop niet mee ik heb een turksecomputer en is altijd wennen vandaar
gr uit patara
beste mehmet ik heb hier in turkije van een turkse douane gehoort dat je als je een turks paspoort hebt je je auto hier een jaar mag gebruiken maar dan moet je echt een turks paspoort hebben maar echt geen dag langer heb je geen turks paspoort dan mag hij maar 180 dagen blijven let dus op want dat is net geen 6 maanden vr gr ladymaria
Een auto met Nederlands kenteken, mag je hier 6 maande berijden, er is 1 uitzondering, als je gepensioneerd bent, is dit 12 maanden, en echt geen dag langer,.Weet dit uit ervaring. ben naar Turkije gereden, met een Audi A6 quatro, en moest deze inleveren, in Izmir en daar ter vernietiging afstaan.Heb ook een Turks paspoort, maar heb gevraagd, wat het kostte om op de auto een Turks kenteken te krijgen schrik niet 60,000 lira, als je begrijpt, dat een nieuwe auto, hier rond de 30,000lira is dan begrijp je dat dit een beetje idioot is. Je kunt beter een 2e hands auto hier aanschaffen. let wel op een 2e hands auto, van ongeveer 6000 lira, zijn meestal ouder , dan 20 jaar.Heb ook gehoord, maar weet niet of dit waar is, een auto, van 20 jaar of ouder, worden eerdaags van de weg gehaald, en in beslag genomen. Je kunt als je toch met een auto, naar Turkije wil, een oudje, uit Nederland meenemen, en hier achter laten
ik ben het niet eens met u
de auto moet zo en zo het land uit anders als je het land wil verlaten heb je een probleem dan kan je nog betalen
en het hangt af of je een toeristen visa heb of een carnet op een toeristen visa kan de auto maar 180 dagen in het land aanwezig zijn met de nieuwe regels kan het wel langer maar je zal ten alle tijden 24 uur het land uit moeten voor een nieuwe visa
urks paspoort, maar toch moet de auto ingeleverd worden, anders een hele grote boete
Hallo ferrit01
Ik ben gepensioneerd en wil graag met de auto voor 9 maanden naar Turkije.
Normaal is inderdaad 6 maanden.Waar en bij wie moet je die verlenging aanvragen
De auto word op het moment dat je turkije binnen komt in je paspoort in geschreven
Mvg guillaume