Ik ben aan het kijken voor een baan in the UK of Ierland. Op dit moment zit ik te wachten of een werkgever interesse heeft en een interview wil hebben. Maar ik wil me vast oriënteren.
Het zit namelijk zo: als ik ga verhuizen, zal ik meer spullen meenemen dan wanneer ik gewoon op vakantie ga. Dus eigenlijk valt vliegen dan al af. Ik dacht, de auto…maar is dat wel te doen naar Ierland (waarschijnlijk Dublin) het maakt me niet zo veel uit dat het lang duurt (je ziet nog eens wat) maar is het wel qua gevoel, zeg maar, te doen. Ik bedoel, ik kan dan natuurlijk veel meer spullen meenemen (het is uiteraard wel duurder) maar alles wat ik nu al mee kan nemen, hoef ik later niet meer te laten overkomen via schip of iets dergelijks.
Ik hoor graag even jullie mening
Dank je wel
P.S. en ik vind het wel gemakkelijk om (zeker in het begin) gewoon vervoer te hebben. Weet iemand dan trouwens ook hoe lang je met een (in mijn geval) Belgisch kenteken mag rijden? (ja ik weet het, zo’n rare hollander die verhuisd is naar Belgie LOL )
Ik ben zelf een emigratie aan het regelen naar Ierland.
Wij (mijn vriend en ik) gaan ook met de auto.
Aangezien hij op het water zijn niet heel prettig vind hebben we een iets andere route om een ferry te pakken (nl via Calais).
Maar je kan ook via Hoek van Holland naar Engeland (Dover dacht ik) en dan naar Fishguard rijden om vervolgens de ferry naar Rosslare te nemen.
Zelf heb ik dus nog geen ervaring in het specifieke rijden er naartoe, maar dit is wat ik aan het plannen ben.
Een verhuizer huren voor een paar spullen wordt veel te duur en een vliegtuig kan je ook maar een beperkt aantal spullen meenemen ja.
Als je een auto importeert dien je deze volgens mij ergens te registreren.
Vaak geven de sites wel genoeg informatie. Voor Ierland kan je kijken op www.citizensinformation.ie
Voor engeland was het volgens mij iets van gov.co.uk, maar weet ik niet zeker.
Ik ben bijna afgestudeerd (Uni) en ben aan het oriënteren naar werken in het buitenland. Heb voornamelijk interesse om in Ierland te werken, aangezien ik daar al een half jaar heb gestudeerd en het land me erg bevalt. Nog tips om in contact te komen met recruiters of interessante vacatures?
Nou op dit moment werk ik in Lissabom, Portugal! Heel wat anders haha Ik vond nog niks naar mijn keuze in Ierland en kreeg vanuit een recruitment agency in Engeland de vraag of ik hier wilde werken. Ik dacht, ach waarom niet, beetje werkervaring opdoen en dan alsnog naar Ierland verhuizen. Ik werk nu bij Philips via Teleperformance. Ik werk op TPVision, de TV afdeling van Philips. Heb vandaag mijn eerste werkdag gehad na 2 weken training. Het is niet mijn bedoeling om hier lang te blijven, maar eventjes gaat wel. Ik heb mn zinnen gezet op Ierland
@Sprongie: je kunt altijd Careertrotter in de gaten houden, maar de meeste banen zul je vinden op toplanguagejobs (gewoon zo invoeren in google en je vind he vanzelf) maar je kunt op google ook gewoon language jobs Ireland ofzo invoeren, kom je ook genoeg sites tegen.