Hulp nodig voor reis naar ierland

Hoi,

Ik wil heel graag naar ierland op vakantie. Maar ik wil niet met het vliegtuig. Ik wil het met de boot doen en het liefst zo goedkoop mogelijk als het kan.
Ik neem ook mijn hond met me mee, dus dat moet ook kunnen. Dus bij deze dat ik om hulp vraag want ik weet niet welke sites ik moet hebben of waar ik moet kijken.
Ook daarom dat ik me hier op dit forum heb aangemeld.
Heeft er iemand hier ervaring mee? Ik wil vanuit ierland graag verder naar schotland, maar ik ken mensen in ierland dus die kunnen me wel verder helpen.
Ik hoef eigelijk alleen te weten waar ik het beste kan opstappen op de boot, zeebrugge is voor mij het dichste bij. En wat het goedkoopste is en of ik mn hond mee kan nemen. Ik weet ook nog niet voor hoelang ik dan weg zou zijn, dus een terugreis kan ik pas bekijken als ik van plan ben om weer terug te gaan.

Jennifer

Het beste is van Zeebrugge vertrekken Jennifer!
Vanuit Zeebrugge in België kunt u met de veerboot van Norfolk Line in achttien uur naar Edinburgh in Schotland varen. De veerhaven bij Edinburgh ligt in Rosyth. De veerboot vertrekt vanuit Zeebrugge op maandag, woensdag en vrijdag om 18:00 uur. De veerboot vaart op dinsdag, donderdag en zaterdag om 17:00 uur vanuit Schotland naar België
Voor verdere info wat betreft boten kan je deze link raadplegen! Veerboten naar Ierland - Vergelijk routes en prijzen
suc6 nog Jennifer !

1 like

Hey,

Ja deze site heb ik al eens gehad, maar snap niet zo goed hoe ik hem dan moet invullen omdat ik nergens zeebrugge erbij zie staan.

Never mind, al gevonden, maar mag ik daar ook mn hond op mee nemen?

Superfast ferries (Zeebrugge/Rosyth) hond of kat in kennel 30euro enkele reis,retour 50euro!
Ga je met northlink ferries dan mogen de honden niet verblijven in publieke ruimtes aan boord.
Tevens mogen de honden ook niet in hutten verblijven.
Tijdends de overtocht dienen de honden te verblijven in speciale kennels.
Verdere info kan je raadplegen op deze link: http://www.dehondmagmee.nl/veerboten.php
Suc6 nog Jennifer!

Ik was eigelijk noujuist opzoek naar iets dat ik wel bij mn hondje kan blijven. Kan ik dan niet toch beter met het vliegtuig gaan? Dan ben ik sneller daar en is volgens mij goedkoper en ook daar kan ik niet samen met mn hond zijn, ook pas na de reis.
Heb je daar nog tips over?

Veel luchtvaartmaatschappijen weigeren dieren in de vliegtuigcabine.
Sommige maatschappijen laten dit toe voor een klein huisdier. De limiet ligt meestal rond de 6 kilo, maar ook dat kan variëren.
Dit vergt een bijzondere reiskoffer.
Je moet dit zeker op voorhand bespreken met de maatschappij. Zelfs maatschappijen die soms een hondje toelaten, beperken hun aantal per vlucht. Stel je voor dat iedereen een hondje of een poes bijheeft aan boord?
Bij de meeste maatschappijen mag een hond of een poes mee in de ruimbagage. Ook hier weer afhankelijk van het toesteltype, de maatschappij en de bestemming. En welke bagage of vracht zich nog aan boord bevindt.
Ook hier geldt dus : grondig informeren bij de luchtvaartmaatschappij voor je naar de luchthaven komt.
Voor deze reis is een speciale honden- of poezenkooi verplicht. Die bestaan in verschillende maten en zijn te koop bij de dierenspeciaalzaak in je buurt.

Neem ook even contact met je dierenarts voor bijkomend advies over de voeding en de verzorging van het dier tijdens de vliegreis.
Let op : niet alle landen laten huisdieren toe aan hun grens. Soms is er een verbod, dan weer een quarantaineperiode of het bewijs van bepaalde inentingen. Informeer je daarover grondig voor je aan dit avontuur begint. De ambassade van het land van bestemming is daarvoor doorgaans het best op de hoogte.

Alvast één geruststelling : je huisdier reist veilig in de bagageruimte, en die is ook verwarmd

oke, dank je, het zou dan inderdaad fijn zijn als hij bij me kan zijn en hij is maar een kleintje, hij weegt maar 5 kilo. Dus dan zal ik wel eens opzoek gaan naar een vliegmaatschappij die dat toelaat. Als je er toevallig 1 tegenkomt op het internet zou je me dan een link willen toesturen? Thx. Bedankt alvast voor de info die je me geeft. Het is mijn eerste keer dat ik zo alleen op reis ga dus het is nieuw voor me en wil tot in de puntjes alles goed weten :stuck_out_tongue:

Ik heb het er net met mn ma over gehad, ze zei dat ik beter mn hond thuis kan laten omdat er andere ziektes daar zijn. Ze zei dat ik hem dan beter een tijdje niet kan zien dan dat ik zn leven op de waagschaal ga zetten. Ik geef haar wel gelijk. Het liefst zou ik hem meenemen maar misschien is het inderdaad het beste als ik hem gewoon thuis laat.

Nou het is allemaal zo omslachtig Jennifer,met de hond op reis gaan.
Zou er niet van verschieten dat je hondje moet ingeënt zijn tegen rabiës en de overige hondenziekten om met zijn hondenpootje voet aan de grond te zetten in Ierland.
Als je het eens lief vraagt aan je moeder,dan zal ze wel op je hondje passen.
suc6 nog Jennifer!
groet,georgessiam.

nou, mn ma wil op mn hondje passen dus dat is al geregeld, wanneer ik ook maar wil gaan.
Dus nu nog ff alles uitpluizen en dan ga ik mijn droomreis tegemoet :slight_smile:

@Jennifer,

Goed dat je een oplossing gevonden hebt. Zou je me willen laten weten wanneer je deze topic niet meer nodig hebt, dan kan ik hem sluiten :slight_smile: Kunnen er geen misverstanden komen dat mensen nog gaan reageren als het niet meer nodig is :wink:

Alvast bedankt

Groetjes
Nathalie -Forumbeheerder Ierland & Au Pair

ja dat zal ik doen, als ik alles heb uitgepluist zal ik t meteen laten weten :slight_smile:

Bedankt :slight_smile:

En hoe vlot het verder met de reis? Heb je al concrete plannen?

Mijn plan is dat ik of van 7 tot 21 sept ga of van 14 tot 28 sept. Ik ken mensen daar in ierland, dus ik kan daar logeren, dus dat zit al goed :slight_smile: Ik moet eigelijk alleen nog toestemming krijgen van het werk. Als ze daar ja zeggen dan ga ik er naartoe. Maar ik woon in belgie, ben wel een nederlander. Maar ik weet niet goed hoe het hier zit met de trein en zo, dus als iemand daar ervaring mee heeft zouden de tips welkom zijn. Ik moet dan namelijk van Brussel naar Dublin vliegen. Daar komen ze me dan ophalen, en dan ga ik even 2 weken relaxen. De orkas zijn voor volgend jaar, daar moet ik eerst meer voor sparen.

Ik ben zelf ook zo’n rare Hollander die verhuisd is naar Belgie :stuck_out_tongue: Nou ja ik ben met mijn ouders meeverhuisd omdat ik nog thuiswoon. Maar als alles goed verloopt verhuis ik dit jaar (en uiterlijk jan/feb) naar Ierland voor vast. Ik had al genoeg geld gespaard maar ik heb op het laatste moment nog besloten om nog een keer met mijn ouders naar Turkije te gaan. Als ik straks op mezelf woon, en moet alles alleen betalen zal vakantie er voorlopig wel niet inzitten. Maar ja dan woon ik in Ierland en is er daar meer dan genoeg te zien :slight_smile:

Maar hopelijk kan ik ooit nog doorverhuizen naar Australie. Dat is nog steeds mijn doel.

En ik denk dat je het beste gewoon kunt vliegen vanaf Brussel. Dan kun je daar met de trein naartoe en hoef je nergens te parkeren. Je bent ook zo in Dublin met het vliegtuig. Je kunt niet anders gaan. Je bent dagen onderweg met de boot en je kunt niet met de trein gaan.

Maar hopelijk krijg je positief antwoord van je werk. Succes en hou ons op de hoogte :slight_smile:

Groetjes
Nathalie

wow, dat is een mooi doel dat je zet voor jezelf :). Ik ben terug thuis gaan wonen. Mn ma woonde al in belgie omdat ze daar iemand had leren kennen. Ik woonde toen nog in nederland, maar de relatie met die jongen liep fout dus ben ik naar belgie verhuisd.

Het klinkt misschien raar maar ik ben nog nooit in ierland geweest, maar het voelt toch alsof ik daar thuis hoor. Mijn gevoel zegt ook dat als het me heel erg goed bevalt ik misschien ook wel de stap zal zetten om naar daar te verhuizen :). Maar eerst eens een paar keer daar op vakantie gaan om het eens te beleven.

Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik ben 22.
Dus ik ben nog jong en heb nog een heel leven voor me. Ben nu ook single dus ik neem mn kansen nu met 2 handen.

Ik moet trouwens van maldegem dan met de bus naar eeklo om de trein te pakken, dan van eeklo naar gent en van gent naar brugge denk ik. Moet ik dan een speciaal kaartje hebben omdat ik naar het vliegveld ga?

ja het is ook echt een doel :slight_smile: Ik ben nu 2 keer in Australie geweest en ik heb hetzelfde als jij had…hier hoor ik thuis. Het was echt zo’n apart gevoel, alsof alles op zijn plaats viel.

Ik ben over een maand 26 dus ik ben al wat ouder. Maar ik ga ook naar Ierland verhuizen en ik ben er ook nog nooit geweest. Maar wel ook altijd een gevoel gehad dat het wel iets voor mij is. Ik ga het zien als een (hopelijk) tussenstop naar Australie. Ik kom nu nog niet in aanmerking om daar naartoe te gaan maar binnenkort even laten evalueren of ik in aanmerking kom voor een sponsored visa. Maar ja, die evaluatie kost 200 euro dus ik wacht wel ff haha.

Ik kan je echt aanraden om gewoon met de trein naar het vliegveld te gaan en dan naar Ierland te vliegen, als je geluk hebt (en een goede dag uitzoekt) dan heb je een retourtje voor letterlijk een paar tientjes!

Je boekt via internet (of reisbureau als je dat liever doet maar dat is duurder) een vliegticket en op het station gewoon een treinkaartje naar het vliegveld en klaar :slight_smile: Is niet zo moeilijk hoor, ik was 21 toen ik in mijn eentje naar Australie vertrok LOL

En als je wilt verhuizen moet je dat vooral doen! Ik ga het ook doen, ik heb zoiets van “ik probeer het en bevalt het me echt niet ben ik zo weer terug thuis” Ik wil later nooit en te nimmer (met niks) kunnen zeggen “had ik maar” Ik ben benieuwd of het je bevalt :slight_smile:

Goedemiddag,

even wat informatie over de overtochten naar Groot-Brittannië en Ierland. Ik las over de overtocht van Zeebrugge naar Rosyth maar volgens mijn informatie is die passagiers-veerdienst niet meer beschikbaar. Nadat ik daar een keer door iemand op gewezen ben heb ik de verschillende sites nageplozen en volgens mij is die dienst niet meer te boeken. Als iemand daar andere recente informatie over heeft dan hoor ik het graag.

Je kunt in ieder geval vanuit Zeebrugge wel naar Hull. Vanuit Nederland kun je ook naar Hull (vanaf Rotterdam), naar Harwich (vanaf Hoek van Holland) en naar Newcastle (vanaf IJmuiden)

Hoe het zit met honden op de boot weet ik dan weer niet. Naar Ierland zijn overtocht vanuit Engeland, Wales en Schotland. De havens zijn van noord naar zuid: Larne, Belfast (beiden Noord-Ierland), Dublin en Rosslare (beiden aan de oostkust van Ierland).

Ik heb nog even een vraagje. Ik heb namelijk de ziekte van crohn en moet dagelijks een aantal medicijnen innemen. Ook heb ik astma en daar heb ik ook medicijnen voor. Moet ik daarvoor een speciale brief bij hebben zodat ik aan kan tonen dat ik daarvoor mn medicijnen bij heb?