Hond en Ierland

Hallo,

Weten jullie of Ierland een hond vriendelijk land is?

Wij willen wellicht een rondreis maken door Ierland met onze hond.

Heeft iemand tips?

Groetjes Manon

ik heb er gewoond - met 4 honden - en ga er praktisch elk jaar op vakantie - ook met 4 honden - dus als je nog vragen hebt… geef je maar een gil!

Wat moet je regelen om je honden mee op vakantie te nemen? Ik hoorde altijd dat meenemen niet te doen was.
Elze

Hoi Elze,
Het ligt eraan hoe je de overtocht maakt… via hoek van Holland naar england is the kortste route and dus het plezierigste voor je hond maar je moet dan wel helemaal door de UK rijden … niet zo fijn.
Wat nu ook mogelijk is , is via roslara of Roscof et de veerboot ( irish Ferries) de oversteek maken. Opd e site van Irish ferries hoor je meer over de regels voor de overtocht en ik zou ook even bij je dierenarts informeren … Als je hond nog nooit is ge-ent tegen Rabies dan moet je dat +/- 7 maanden voor vertek laten doen want er moet een bloedtest worden gedaan … Tenmiste dit was zo de laatse keer toen wij overgingen met 5 honden… succes.

Oh ja … check met de locatie waar je gaat verblijven of je hond mee kan komen , je moet er vanuit gaan dat het standaard antwoord nee is voor huurhuisjes en als het een ja is dan alleen maar als het on 1 klein hondje gaat. De meeste Ieren hebben hun hond buiten en niet zoals wij binnen als een deel van de familie. dit kan soms voor rare situaties zogen dus vwees hiervan bewust.

succes

Hoi QUOTE

Bedankt voor je reactie. We moeten dus nu al voorberidingen voor de zomervakantie gaan maken. Maar eens contact met de dierenarts opnemen.

Ja dat reizen door de UK is een heel eind, zeker in de zomer met de vele files. Gelukkig kennen ze die in Ierand alleen in Dublin.
We kunnen gelukkig naar een huisje waar honden geen probleem zijn.
Elze

Top!!

Ik ben blij te horen dat mijn reactie in ieder geval van enig nut is :wereld:

Laat maar horen als er nog vragen zijn, als ik kan helpen dan doe ik dat graag… ben wel benieuwd hoe jullie het gaan vinden :dag:

Groetjes
Mad.

Ik heb gelezen dat het niet meer nodig is om 7maanden te wachten, dat je min 22dagen voor je vertrek de hond moet laten inenten. klopt dit?

Volgens mij… 21 dagen. :slight_smile:

Ja 21 dagen maar op de 22ste dag mag je pas vertrekken, zo bedoelde ik het :slight_smile: dus die 4 maand telt niet dan? Want ik ben totaal niet meer mee met alles :frowning:

Check even die linkjes die ik je gegeven heb in het andere topic, daar staat volgens mij idd dat die 4 maanden niet meer hoeven. Eerst chippen, dan vaccineren en dan 21 dagen wachten… (Uiteraard ook hondenpaspoort e.d., denk dat je dierenarts dat misschien nog beter weet)

Dankje, Heb ondertussen al de spuiten geregeld :slight_smile: chip en paspoort had ik al, enkel nog eens de hondsdolheid gedaan :slight_smile:

Hey Sarinatje,

Dan gaat het vast helemaal goed komen :smiley:
Heb je al besloten hoe je de reis gaat maken? Via Engeland of rechtstreeks via Frankrijk?
Ik ben benieuwd want mijn vrienden hebben een soortgelijk plan voor volgend jaar, dus alle info die je door kunt spelen is natuurlijk van harte welkom :slight_smile:
Veel plezier in ieder geval!

Groetjes,
Madeleine

Nog niet besloten, maar ik krijg hulp van de ierse ambassade van belgie ofzo. en zij helpen me verder.
Misschien moeten uw vrienden ook eens contact opnemen? Je krijgt de dag erna al antwoord

Dankje ik kijk er al enorm naar uit om terug te gaan!

1 like

Hallo,

Wij gaan in september naar Ierland met de honden.
We zijn van plan om de Eurotunnel te nemen vanuit Calais naar Folkstone en dan naar Pembroke te rijden waar we dan de boot nemen naar Rosslare.
Ik ben wel nog op zoek naar leuke B&B’s en hotels om te logeren, we zouden met de auto rond rijden en op iedere plaats een paar dagen blijven. De route moet ik nog uitstippelen, maar als er iemand leuke ideeën heeft, graag. We gaan voor veertien dagen.

Weet iemand of bull terrier toegestaan zijn in Dublin? Ik zoek me een ongeluk maar het is nog steeds niet duidelijk. Alvast bedankt!

Via Wereldwijzer app

Hoi Hoi,
Dit heb ik van Citizensinformation.IE.
Is dus als je direct naar Ierland reist.
Reis je via Engeland dien je de regels van UK aan te houden, maar volgens mij zijn die hetzelfde.

Pets from EU member states
If you want to import a cat, dog or ferret into Ireland from any EU member state including the UK, the pet animal must have an EU Pet Passport, (this document is the same throughout the EU).

The Passport certifies that:

•The pet is travelling from an eligible country.
•The pet is identified by an implanted microchip.
•The pet has been vaccinated against rabies subsequently at least 21 days before travel
••Dogs must be treated for tapeworm between 24 and 120 hours before travel and the time and date of treatment must be entered on the passport. Treatment for ticks is not compulsory but it is advisable to get it at the same time as the tapeworm treatment.

Hoi tsaya,

Kijk even op deze pagina want er zijn regels voor wat in Ierland geldt als een “Dangerous Dog” :http://www.environ.ie/en/LocalGovernment/DogControl/#Breed

Rules relating to certain breeds of dogThe Control of Dogs Regulations 1998 place controls on 10 breeds of dogs namely the American Pit Bull Terrier; English Bull Terrier; Staffordshire Bull Terrier; Bull Mastiff; Doberman Pinscher; German Shepherd (Alsatian); Rhodesian Ridgeback; Rottweiler; Japanese Akita; Japanese Tosa and to every dog of the type commonly known as a Ban Dog (or Bandog).
The controls, which must be observed when the dog is in a public place, require that these dogs, or strains and crosses thereof, must be kept on a strong short lead [only up to 2 metres long] by a person over 16 years of age who is capable of controlling them. The dog/s must be securely muzzled too. Furthermore, the Control of Dogs Act 1986 gives specific powers to the courts to order that a dog, which the court considers dangerous, must be kept under proper control or be destroyed

De wet op het dood schieten van gevaarlijke honden is nog steed van kracht hier and voor de meeste Ieren is een hond een buiten beest en niet een belangrijk onderdeel van een familie dus houd dat in gedachten, je zult dan weinig problemen ondervinden.

Je hebt wel de kans dat een verhuurder je niet zal accepteren als jouw hond hem niet aan staat, vooral als zijn/haar (klein)kinderen in de buurt zijn.
T’ is jammer maar waar, ik heb het zelf meegemaakt met mijn Duitse Herder, maar als je het duidelijk maakt dat jouw hond niet van de riem gaat zal je weinig problemen hebben.

Veel plezier.
Mad.