Hej ! Ik had graag met mijn gezin begin september een vakantie doorgebracht in the lake district thv Windermere. Naast vrouw en kinderen hoort de duitse herder ook tot het team. Iemand enige ervaring hoe de Britten tegenwoordig met buitenlandse honden omgaan ? Ttz, naast de obligatoire vaccins en paspoort … is het gemakkelijk om bv een huisje te huren als je een hond mee op vakantie neemt, zijn er extra aandachtspunten waar we rekening mee moeten houden ?
Ik kijk uit naar jullie reactie,
Jan
Hoi Jan,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat de hond mee op reis mag gaan,let wel even op dat je hond minstens 21 dagen voor de dag van aankomst in de United Kingdom ingeënt is tegen rabiës en de overige hondenziekten !
Indien je nog meer vragen moest hebben,dan kan je altijd een berichtje posten op het Groot Brittannië Forum hier op wereldwijzer.
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.
Hoi Hoi,
Kan een redelijk snel antwoord geven over wat je dient te regelen voor je huisdier als je naar de UK gaat.
Zie deze link:
Groetjes.
Bedankt Nessel, heel nuttige link die je me daar hebt doorgespeeld. Met de voorwaarden om een hond GB in te krijgen was ik echter al bekend. Het ging me meer om de attitude die Engelsen aannemen tov huisdieren zoals bv. huis huren, hotel, op restaurant gaan, … Zijn er dingen die absoluut ‘not done’ zijn in hun ogen?