Emigreren naar Engeland met dieren

Hallo allemaal

Ik ben een beetje research aan het doen over emigratie naar de UK.
Ik heb een kleine hond en een kat en wil deze wel meenemen.
Nu hoorde ik dat de dieren eerst 6 maanden in guarantaine moeten ??!!
Dat overleeft mijn hond dus echt niet, als ik al naar de wc ga volgt ze me.

Is er iemand die is geemigreerd naar de UK met dieren of zijn er mensen die hier meer over weten?

Alvast bedankt!

Gr. Felista

Hoi Felista,
Ik ben ook geemigreerd naar Engeland met mijn kat en het is heel goed gegaan. Zelf heb ik mijn kat met de auto naar de UK gebracht omdat ik weleens op tv een programma heb gezien over dieren in vliegtuigen. Als ze heel erg gestrest zijn dan kan er valium toegediend worden. Hierdoor worden ze slaperig en rustig, maar er is (weliswaar een hele kleine) kans dat ze zo slaperig zijn dat ze tijdens de vlucht overlijden. Daarnaast wilde ik gewoon bij mijn kat zijn en haar geruststellen als dat nodig mocht zijn en dat kan niet als je met een vliegtuig gaat. De kat moet dan in het laadruim. Tevens zijn er maar bepaalde vliegmaatschappijen en vliegroutes (meestal naar London) die dieren vervoeren en deze kosten een stuk meer dan bv. Easyjet (maar die neemt geen dieren mee). Het ligt er een beetje aan waarnaar toe in Engeland je wilt emigreren maar ik moest nog zeker 3 uur in de bus/trein reizen als ik en mijn kat met het vliegtuig waren gegaan.

Je dieren hoeven NIET in quarantaine als je maar op tijd met de inentingen begint. Let op; ik weet dus alleen hoe het precies met katten zitten.

Voordat ik in Engeland kwam wonen ben ik ruim 1,5 jaar bezig geweest met de voorbereidingen. Zodoende heb ik op internet informatie opgevraagd en ook bij mijn dierenarts. Je dierenarts kan je ook goede informatie geven aangezien ik gemerkt heb dat op internet nog vaak oude informatie gegeven word.

Let op; Je mag maar via bepaalde routes dieren invoeren naar Engeland (de snelste zonder vliegen is met de auto via de eurotunnel (Calais, Frankrijk).

Je kat moet

  1. een Europees dierenpaspoort hebben (kosteloos verkrijgbaar bij je dierenarts)
  2. gechipt zijn (en dit nummer moet de dierenarts in het EU paspoort zetten. Let op; laat de dierenarts ook checken of de chip leesbaar is waar je bij bent!
  3. een vacinatie tegen rabies hebben gehad (als je kat deze inenting nog nooit gehad heeft kan het nodig zijn dat, volgens mij 1 maand, na de eerste inenting een 2e nodig is)
  4. na de rabies inenting (volgens mij heb ik in totaal 2/3 maanden moeten wachten) moet je kat een bloedtest ondergaan en dit moet gestuurd worden naar een erkend lab (het dichtsbijzijnde erkende lab is in Duitsland). Het kan zijn dat je kat onder narcose moet om een bloedsample te kunnen krijgen. (volgens mij kost dit ongeveer 120 euro totaal).
  • De uitslag van de bloedtest is belangrijk (moet groter of gelijk zijn aan 0.5).
  • is de uitslag goed dan moet je kat vanaf de datum dat de bloedtest is genomen nog minimaal 6 maanden in Nederland blijven (dit is de tijd dat het anders in Engeland in quarantaine moet zitten).
  1. voor vertrek (24-48 uur voordat je incheckt met je kat) moet de kat een inenting hebben gekregen door de dierenarts tegen
    *teken (deze vacinatie MOET praziquantel bevatten)
    *wormen
    (kosten ongeveer 50 euro per kat)

LET OP; de dierenarts MOET de DATUM EN TIJD van de inenting in het EU paspoort invullen, handtekening en stempel van de praktijk erin zetten. Als dit niet gebeurd dan kan je NIET inchecken met je kat! (Ik heb dit voor mijn ogen zien gebeuren met mensen uit Utrecht die in Calais (Frankrijk) stonden!)

**You should allow approximately six and a half months before your departure date to complete the entire process. **

PS. Op sommige websites wordt gewaarschuwd dat niet elke grenscontrole in het buitenland de Nederlandse chips kan aflezen maar mijn kat had een virbac chip en die konden ze gewoon lezen bij de controle in Frankrijk.

misschien handige websites voor je!

Mocht je nog vragen hebben dan kan je me emailen op
[EMAIL=“baby_girl_nr0@hotmail.com”]baby_girl_nr0@hotmail.com

Ik weet hoe vervelend het kan zijn om niet de juiste informatie te vinden en je wilt natuurlijk ook niet dat je dieren weer terug gestuurd worden naar Nederland.

De totale kosten voor mijn kat waren ongeveer 200 euro (2x rabies inenting, bloedtest (+narcose), voor vertrek teken/wormen behandeling).

Ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt!

Groetjes Judith

Oh ja, let er wel op dat het in Engeland moeilijk is om een huis/woonruimte te vinden als je dieren hebt.

Je kan hier huizen vinden via
*landlord (huisbaas) -> meestal mensen die een huis hebben gekocht en dat doorverhuren voor veel geld
*council (gemeente) -> maar dit (wel afhankelijk van waar je wilt wonen)duurt heel erg lang!
*via estate agents (makelaarbureau’s) -> accepteren ze soms wel

Maar desondanks vind je bij veel advertentie ’ no pets’…

En wat ik nog vergeten was is het volgende:

Op het moment dat je dieren een goede bloeduitslag hebben (+certificaat, die je van het lab krijgt) dan moet je de rabiesinenting binnen 1 jaar weer herhalen.

Bv. Je geeft de rabiesinenting op 9 augustus 2007.
De jaarlijkse inenting moet dan herhaald worden VOOR 9 augustus 2008.
Doet je het OP of NA 9 augustus, dan moet je alle stappen weer van voren af aan nemen (incl. bloedtest en inentingen)

Elke jaar verspringt de dag van de inenting dus 1 dag naar voren.

Rabies inenting in Engeland kost 20 pond (kan verschillen bij dierenartsen)

He wij zijn vorig jaar met de P&O ferry naar hull gevaren. Nu staat er op Reizen met huisdieren - Zeebrugge - Hull wat regels betreft het reizen. Maar nu wil ik misschien een paar jaar gaan werken en studeren in Engeland. Maar hoe zit dit nu precies met de regels want op dit forum staan toch iets andere regels dan toen we daar alleen op vakantie zijn gegaan met de hond??

Kan iemand mij helpen a.u.b

groetjes Jessie

Hoi Jessie,

Ik wil je best helpen maar wat zijn dan de andere regels waar je het over hebt.

Naar mijn weten gelden dezelfde regels voor vakantie als emigratie/wonen.

Kijk eens op onderstaand link…daar staan de regels die voor engeland gelden.

http://www.defra.gov.uk/animalh/quarantine/index.htm

Als je nog vragen of onduidelijkheden hebt, dan hoor ik het wel

Succes

Groetjes Judith