Verhuizen naar Londen

Hoi,

Mijn vriend woont in Londen in (in Cheam) en ik heb de knoop doorgehakt en ga daar naar toe verhuizen. Mijn eigen huis staat nu te koop in Nederland en zodra dat verkocht is, hopelijk nog wel dit jaar, ga ik! Ze zeggen dat het leven bij 40 begint (ik ben 41) en ik heb er ongelooflijk veel zin in.

Ik vind Engeland/Londen/Cheam geweldig. Mijn mazzel is dat ik al een plek heb om te wonen en niet gedwongen ben gelijk een baan te hebben. Financieel kan ik het even uitzingen en kan rustig op zoek gaan naar een baan. Moet nog wel een studie afronden hier in Nederland maar als het goed is doe ik in December examen. Ik nog geen idee wat ik precies voor werk wil gaan doen in Engeland, daarom vind ik het wel fijn dat ik de tijd heb om mij een beetje te orienteren.

Ik heb alleen een probleem met mijn kat. Het duurt 7 maanden voordat ik haar naar Engeland kan vervoeren. Ik heb haar vandaag laten chippen en ze heeft haar Rabies shot gekregen en over een maand moet er dan een (europese) bloedtest afgenomen worden en als die goed is dan mag ik haar na 6 maanden invoeren. In Londen laat ik haar niet buiten (door het drukke verkeer zou ze het niet lang uithouden denk ik) dus is ze in principe in quarantaine. Weet een van jullie misschien of ik haar eerder mee zou kunnen nemen en haar dan in Engeland zelf dus in quarantaine zou mogen houden? Of zit ik echt aan de 6 maanden vast voordat ik haar mag invoeren. Of hebben jullie misschien nog andere tips?
Groetjes, Laurine

Hoi Laurine,

Ik woon sinds 4 maand in de UK en mijn kat sinds maart 2007. Ik heb dus ook mijn kat ingevoerd en heb hier op de pagina regelmatig info gegeven over vervoer met katten. Ik raad je aan deze te lezen. Mocht je nog vragen hebben, dan kan je me mailen op [EMAIL=“baby_girl_nr0@hotmail.com”]baby_girl_nr0@hotmail.com.

Wat misschien verstandig is om na de 1e rabies inenting nog een booster te geven VOORDAT je een bloedtest doet. Mijn dierenarts heeft mij dit aangeraden. Neem dus even contact op met je dierenarts en vraag of dit verstandig is.

Dat ze in London niet buitenkomt maakt niets uit voor de quarantain. Je hebt 2 keuzes;

• haar invoeren in Eng. 6 maand NA de datum van de positieve bloedtest
  • haar sneller meenemen maar haar dan 6 maand in Eng. in een kennel stoppen. Let
    op; jij draait op voor alle kosten wat kan oplopen tot 300 pond per maand!

Ik zelf heb mijn kat via de kanaaltunnel ingevoerd omdat ik haar niet wilde laten vliegen (ze moeten in het ruim van het vliegtuig, er zijn maar bepaalde routes waar dieren bij mee mogen vliegen, en het kan zijn dat ze tijdens de vlucht overlijden omdat ze vaak een rustgevend middel (valium) krijgen toegediend. Met de auto kon ik haar in de gaten houden (jij kiest ervoor te emigreren, niet zij) en geruststellen als ze zich niet lekker voelde. Dan daarbij als jij stopt, kunnen zij ook even de benen strekken (ik had in dit geval een riem mee, gekocht bij dierenwinkel).
Het ging heel vlot en mijn kat heeft de hele tijd in een grote vari kennel (80cm bij 50) geslapen!.

Hoi Judith,

Bedankt voor je berichtje, ik had idd al het eea van je gelezen op de site. Ga as weekend weer naar London en ga daar ook nog wat info opvragen mbt die quarantaine.

Groetjes, Maaike