Hulp bij verhuizen naar Ballymote, Co. Sligo, Ierland

Hallo,

Wij zijn van plan om samen met onze dieren naar Ballymote (of in de buurt) County Sligo te gaan verhuizen.
Wij kunnen samen aan het werk bij Eagles Flying (The IRISH RAPTOR RESEARCH CENTRE) en mijn vriendin wil nog een eigen bedrijf oprichten met Animal Therapy.

Woning wordt voor ons gezocht en betaald inc. eten&drinken etc. Super deal!!

Na een aantal jaar hopelijk een eigen stukje grond + woning. Zou er dan zelf graag een reptielenkwekerij + natuurcamping willen opzetten in samenwerking met Eagles Flying.

Maar nu komt de grote vraag.

Hoe kunnen wij het beste verhuizen naar Ierland?
Waar moeten wij rekening mee houden?

Wij hebben wel huisdieren die mee moeten, oa.:
1 Hond (Rhodesian Ridgeback kruising (waarschijnlijk Staff erbij in, niet vastgelegd in paspoort, alleen MIX))
1 Fret
3 Slangen van max 80cm.
4 Marmersalamanders
4 Hagedissen van ong. 40cm.

Nu wilde ik de route pakken via de Eurotunnel en dan bij Liverpool de oversteek naar Ierland. Maar in Frankrijk zijn alle honden waar iets van Stafford of pitbull of andere vechthondenrassen in zit verboden.
Daarom is het voor ons waarschijnlijk onmogelijk om via de eurotunnel te gaan.

Hierdoor zijn wij waarschijnlijk genoodzaakt om via Hoek van Holland naar Hull of Harwich een oversteek te maken en daarna van Holyhead naar Dublin.
Vervoer is hoogstwaarschijnlijk een busje of grote auto + aanhanger.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?? Waar moeten wij tijdens de reis goed rekening mee houden?

Ik ben zelf vorig jaar verhuist naar Ierland met m’n kat. We zijn met de auto gegaan van Hoek van Holland naar Harwich, dan naar Holyhead gereden en de boot naar Dublin gepakt.
Voor de kat had ik een paspoort, microchip en rabies vacinatie nodig. Voor een hond zou het ongeveer hetzelfde moeten zijn.
Lees je goed in voor je huisdieren, zodat je alles voor hen geregeld hebt.
Ik vond het voor de rest aardig makkelijk om te verhuizen op deze manier.

Zorg er wel voor dat je goed op je dieren let. (om te zorgen dat ze niet TE gestrest zijn).

Veel succes!