Ierland per auto bereiken (+ ferry) & bereizen.

Hallo,

Wie heeft van NL naar Ierland gereden - overgestoken middels veerboten??- en daarna in Ierland zijn/haar vakantie gevierd?

Ik zou graag met mijn autootje naar Ierland willen rijden, zodat ik aldaar verder door Ierland kan rondrijden. Ik heb 3 wkn vakantie & vertrek rond 1 juli '08.

Kan iemand me tips geven, welke ferry te nemen, en hoe snel je door Belgie/Fr/Engeland rijdt?
Wat is de meest gunstige plaats om de boot naar Ierland te nemen. Betaalbaar?

Alvast dank voor je reactie(s)!

helaas zijn de prijzen erg duur geworden. 6 jaar geleden ben ik vanuit Bretagne naar Ierland gegaan met de auto - was toen ongeveer 500 euro. Inmiddels 1200 euro!!

Ik ga naar Ierland vanaf 1 tot 20 augustus en kan een auto(tje) huren voor 440 euro (easycar.ie) - vliegen met Ryanair kost 65 euro (echt waar) vanuit Eindhoven. Heel leuk met een eigen auto te gaan maar te duur!! brianable@gmail.com

Prijs valt op zich wel mee vind ik.
Wij willen graag in april - mei volgend jaar naar Ierland, en gaan waarschijnlijk ook vanuit Bretagne rechtstreeks varen naar Cork. Via Brittany Ferries is het met overnachting op de boot + auto + 2 personen ongever 560 euro retour.

Met vriendelijke groet,

Pascal

Ik heb het gedaan, maar voor 3 weken raad ik het echt niet aan. Het is idd duur, en echt een stevige rit. Naar UK: Calais-Dover of Hoek van Holland-Harwich (Hoek van Holland is duurder). Naar Ierland: Fishguard - Rosslaere of Holyhead- Dun Laoghaire. En dat is een eind knorren door Engeland/Wales.

Houd ook rekening met de boottijden. Fishguard - Rosslaere gaat niet zo vaak. Je bent zo 3 volle dagen bezig (1,5 heen, 1,5 terug), en bij slechte timing nog langer.

Hallo

Ik ben regelmatig met de auto naar Ierland gegaan via cherbourg met irisferry’s naar rosslaire. Je kunt via internet boeken, en als je het een beetje uitzoekt kun je voor ca 250 euro oversteken. (retour inclusief cabine) Niet vertrekken in de drukke maanden want dan betaal je je blauw. Amsterdan - cherbourg is in ca 10 uur goed te doen. Hou wel rekening met tolwegen in frankrijk (ca 70 euro <one way>) De bootreis zelf duurt 18 uur

veel plezier !