Aangezien ik in december verlof heb zoek ik alleen naar ierland te gaan, maar ik heb hierover wel enkele vragen.
Ik zou graag met de boot naar ierland gaan(vanuit belgie of nederland), maar dan moet ik dus altijd een stuk door engeland. Aangezien ik geen auto heb kom ik dus te voet aan in engeland. Is het te doen om dan van de trein gebruik te maken tot aan fishguard(of andere vertrekplaats naar ierland)? Heeft er ook iemand enig idee over de duur van die reis en de prijs? Voor de ferries geraak ik wel ongeveer wegwijs. Op de terugreis zou ik wel gewoon het vliegtuig nemen vanuit dublin naar brussel of eindhoven.
Ik heb nog geen exacte route maar Dublin,Killkenny,Cork,cliffs of moher moeten toch al zeker op het programma staan. Kan ik me makkelijk vervoeren in Ierland?En welk vervoersmiddel is het voordeligst en snelst?(auto huren doe ik niet) Hoeveel tijd raden jullie aan om deze route te nemen?
Is het verder makkelijk om een slaapplaats te vinden? Ook in de kleinere dorpjes van Ierland? En hoe zijn de mensen daar? Ik ga alleen dus zal ook wel nood hebben aan wat sociaal contact. Is het makkelijk om contact te leggen met de Ieren, bv. in een pub?
Je gaat het jezelf wel erg moeilijk maken als je al deze plaatsen wilt bezoeken Dublin,Killkenny,Cork,cliffs of moher … Dublin ,Kilkenny en Cork gaat noch wel lukken me de trein want de rails ligt er en erzijn treinen die dit traject rijden…
Cliffs of Moher is aan de andere kant van het lanf en je moet dus de trein van dublin naar Limerick nemen, en dan begint de pret… er is geen trein naar Liscannor ( laatse plaatsje voordat de cliffs beginnen) er zijn wel bussen maar die rijden niet regelmatig dus het kan zijn dat je onderweg een stuk moet liften of lopen. De meeste Ieren zijn behulpzaam maar de mentaliteit is aan het veranderen en lifters worden minder makkelijk meegenomen.
Is er een reden waarom je geen auto wilt huren? Ierland is juist een land weer je met een auto zoveel meer kunt zien, juist omdat er niet of nauwelijks busverbindigen zijn tussen de verschillende plaatsjes en steden.
Als het gaat om het rijden aan de andere kant van de weg , dat is een 15 minuten concentreren op de parkeerplaats…dan nog een 30 minuten goed opletten op de weg ( en de auto voor je volgen (",) ) en dan gewoon op je gemakje rijden… ik dacht dat ik het heel moeilijk zou gaan vindenmaar het viel reuze mee hoor.