Wij zijn bezig om ons te orienteren op de kosten van onze verhuizing naar Playa del Carmen.
Tot nu toe vallen ons de offertes zwaar tegen. Voor de verhuizing van 30m3 moeten we 8.500,00 euros betalen. Heeft iemand misschien een idee om deze kosten omlaag te krijgen??
Heb je ook een kosten specificatie van de 8500.- Euro ? Ik kan mij herinneren dat ik ongeveer 2200 euro heb betaald een paar jaar terug. Daarbij komen nog wel douane kosten bij. Als dat niet goed wordt aangepakt lopen de kosten wel uit de hand. Je moet e.e.a. wel als huisraad laten overkomen.
Ik denk dat het transport van een container vanaf bv Veracruz naar Playa del Carmen nog eens 800 Euro kost.
Andere oplossing is niets of weinig mee nemen naar Mexico en hier alles kopen.
Ik zal proberen de naam te achterhalen van het bedrijf. Ik kan mij nog wel herinneren dat deze prijs tot aan de haven van Veracruz was. Dus alle douaneafhandelingen en transport waren niet bij dit bedrag inbegrepen.Dat heb ik hier ter plaatse geregeld. Misschien kun je navragen wat de kosten zijn tot aan Veracruz.
Hoi,
8500 euro is wel een beetje het gemiddelde wat je kwijt bent voor een door to door verhuizing als je alles door een nederlandse firma laat verzorgen dit houd dan in dat alles maar dan ook alles ingepakt wordt (dit gebeurt ook ivm de verzekering die je af moet sluiten voor het transport) en op locatie in Playa del Carmen wordt weer alles uitgepakt.
De container wordt per boot getransporteerd naar Vera Cruz en vandaar heb je de optie om de container naar playa te laten brengen met een vrachtauto of je kunt om de kosten te verminderen het geheel in Vera Cruz over laten laden in een verhuiswagen en die vervolgens naar Playa te laten rijden. De container moet namelijk binnen 9 a 10 dagen retour zijn na binnenkomst van de boot. Het is zo’n 2 dagen rijden en dan weer terug zijn al 4 het lossen is ook een dag en als je vertraging in de haven hebt ivm douane en de pri checking dan wordt het al erg krap en dien je extra te betallen voor elke dag langer.
Wat je ook kunt doen en dat is wat wij ook begin dit jaar gedaan hebben, is om het nederlandse gedeelte door een nederlandse firma te laten doen en de mexicaanse gedeelte via een mexicaanse firma dit scheelde ons zo’n 1000 euro geloof ik. Ik denk dat je rond de 7000 euro uit kan komen met de gunstige euro/peso koers op dit moment. Wij waren zo rond de 41000 pesos kwijt voor het mexicaanse gedeelte incl douane afhandelingen en de pri checking. Wij hadden het geluk dat onze container niet gecontroleerd werd anders ben je iets meer kwijt voor de douane 1250 tot 2000 pesos meer afhankelijk welke rederij of terminal of tijdstip.
Laat maar even weten indien interesse dan stuur ik even wat contact gegevens van de firma’s die wij gebruikt hebben.
Wat niet duidelijk is of 1 van jullie twee mexicaan is wat het verhuizen een stuk makkelijker maakt wat betreft het invoeren van alle goederen.
Beste mensen, wij willen een auto, ouder dan 10 jaar, meenemen naar Mexico. Mijn vriendin is Mexicaanse, ik NL-er. Op wiens naam kunnen we de auto het beste zetten m.b.t. de invoer ? Valt dit ook onder ‘menaje de casa’ . Weet iemand hier iets meer over…?? Thanks, Alec
Hoi Winny, misschien kun je eens informeren bij CFS in Roelofarendsveen (071- 5423092), Waaijenberg Groep uit Ede (0318-624555) en welke misschien goedkoopste is is Hazeleger in Putten (0341-491147). Succes, Alec.