Ervaring met container verzending....

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het verzenden van een container naar Nederland (of vanuit Nederland)?
Ik probeer een inschatting te maken welke kosten ik kan verwachten als ik mijn spullen vanuit Nederland naar Mexico breng. Daarnaast heb ik hier in Mexico een auto die ik graag naar Nederland getransporteerd zou zien.

Grofweg kom ik uit op een € 1.500 transportkosten x 10% invoerrechten x 19% BTW. Daar bovenop een transportverzekering 1,5% en cargadoorskosten van ongeveer € 500 exclusief BTW.

Klopt het dat mijn auto (ouder dan 30 jaar) is vrijgesteld van invoerrechten? Daarnaast kreeg ik te horen dat een “klasieker”, met taxatierapport, kan vallen onder een speciaal BTW tarief van 5,5%/7%.
Uiteraard komen de RDW kosten daar nog bovenop.

Vanaf welke haven is het het makkelijkst op in- en uit te voeren. Mij werd verteld dat Veracruz internationaal gezien het meest voor de hand liggend is. Toch zou ik verwachten dat het vanuit Cancun ook mogelijk moet zijn?

Wie heeft ervaring hiermee en met welke maatschappij.

Veracruz zal het toch wel moeten gaan worden. Cancun heeft volgens mij niet echt een haven waar grote vrachtschepen kunnen worden gelost en geladen. Mocht die er al zijn dan zal het maar sporadisch worden aangedaan vanwege gebrek aan echte grote steden in die omgeving.

hoi,
heb ervaring in terugverhuizen van US naar Nederland, had 3 auto’s mee terug genomen, heb geen invoerrechten, btw of iets dergelijks betaald, werd als verhuisgoed behandeld, dus geen kosten, wat wel belangrijk is dat je van te voren een adres hebt waar je ingeschreven bent, anders kan je je spullen niet krijgen, je moet eerst een verhuisvergunning voor de auto(s) aanvragen wat wel 6 weken kan duren, wij hadden dat niet gedaan van te voren en de auto’s moiesten 6 weken in de haven blijven staan wat aardig wat geld ging kosten ong. 3000 euro voor 2 containers die 6 weken daar bleven staan. je moet die auto 6 maanden in je bezit hebben dan pas kan je hem gratis invoeren in nederland. wij hebben ook ervaring met een 40 ftcontainer verschepen vanuit nederland naar Mexico, Rotterdam - Progreso. Was niet duur maar invoeren was wel duur 30.000 mxp.

IK heb een aantal Vw busjes verstuurd de boot per 2 is ongeveer 2250 euro (ik wil er nog een versturen misch kunnen we een combi maken!)
invoer ouder dan 30 jaar is geen invoer rechten en 6% BTW (trouwens zorg voor een goede bon bij de auto en het bedrag van verschepen komt bovenop de koop prijs) dus de BTW betaal je over koop plus verzending!

groetjes Chris