Verhuisspullen naar Mexico toesturen?

Hallo!
Over enkele maanden keer ik terug naar Mexico (stad) vanuit Holland en wou graag weten hoe is de beste manier om mijn spullen toe te sturen. Ik ben van plannen om geen meubels mee te nemen, alleen kleine dingen zoals mijn kleren, boeken, cd’s, kado’s, een enkele grote plastic dozen. De hele zaak past natuurlijk niet in de 46 kg toegestaan in het vliegtuig, en het blijkt ongeloofelijk duur om overbagage mee te nemen (uit klm website vond ik 200 euro per 1 extra koffer, zeg!). Misschien heeft iemand al spullen naar Mexico gestuurd, bijv. dozen van 30-50 kg en was het via vliegtuig of dhl (is ook ontzettend duur), of zeevracht? Tja de post in Mexico is niet helemaal betrouwbaar, en cd’s zijn niet toegestaan, maar misschien heeft iemand wat tips? Bedankt!

Hallo, Ik heb je berichtje gelezen en je spullen per zeevracht sturen is verreweg het goedkoopste. Echter neem eerst contact op met de Mexicaanse ambassade en geef hun een goed gespecificeerde lijst met de spullen die je wil importeren. Als zij accoord zijn krijg je een verhuis visa voor je spullen en heb je hier geen problemen met het inklaren. Echter 1 tip neem je meest dierbare spullen mee in het vliegtuig dit is wel wat duurder maar je bent zeker dat je ze niet kwijt raakt.

Rolof

Hoi je zou het beste dus per zeecontainer alles laten transporteren je kunt een “deel transport” nemen, je spullen gaan dan met andere in een container. Ikzelf heb een aantal jaar terug alles in een 20ft container laten verschepen via Interdean in Nederland en het gedeelte in Mexico via Mexpack deze zitten ook in DF je moet daar dan vragen naar Roeland dit is een nederlander die daar werkt en bij Interdean kan je eventueel vragen naar Ingrid. Of ze er bdeide nog werken zou ik niet weten. :slight_smile: Zo’n overtocht per boot van Rotterdam naar Vera Cruz duurd ongeveer 19 dagen. Wij hadden gewoon ook cd’s en dvd’s meegenomen wat alleen niet mag is drank en uiteraard drugs en alles wat nieuw is. Succes verder met je beslissing.

Patrick.

Weten jullie uit jullie ervaren de kosten die erbij komen. Ik zelf wil dozen naar mexico verschepen. Zal ongeveer 1000 kilo zijn. Maar als jullie de prijzen van een andere hoeveelheid weten ben ik daar ook erg blij mee.

Groet Joris

Hallo

Mijn dochter is in Mexico (San Cristobal de las Casas) en heeft besloten om haar leven ginds op te bouwen. Is er iemand die onlangs is verhuisd naar Mexico? Heeft iemand recente informatie over verhuistransport over zee? Wij wonen dicht bij Zeebrugge/België.
Alvast bedankt voor alle mogelijke info.

vriendelijke groet!
Catherine