Vertrekken naar Mexico

Ik ben pas geleden getrouwd voor de burgelijkestand met een mooie Mexicaanse, ik oktober gaan we voor de kerk trouwen.
Nu ben ik helaas alleen naar Nederland terug gegaan :sad:.
We willen met z`n twee verder in Mexico en ik ben dus net als vele op dit forum bezig on toch werk te zoeken vanuit hier.
Tevens zoek in nog info over een werkvisum hoe ik dat kan regelen.

Ik ben voornamelijk op zoek in GDL en AGS want dat is relatief dicht bij haar familie. ( Colima )
Ook in die plaatsen hebben we wat familie wonen en ben ik via hun ook aan bepaalde adresen gekomen, nu nog afwachten op antwoorden.:mexico:

Maar ik ben ook heel benieuwd naar wat ik voor dat ik vertrek nog moet regelen, ik denk toch niet dat je zomaar je koffer pakt en gaat.:wink:
Ik vroeg mij af of iemand mij daar informatie over kon geven.

Groeten, Chiphazzard_01

Je ticket is belangrijk, regel een goede, waarbij je zeer veel bagage mee mag nemen. Of regel de goedkoopste (een retour is goedkoper) en laat het als vracht meegaan. (KLM cargo)

Het is leuk om te zien dat veel Nederlanders er heen gaan! Ik heb al twee mensen aan een baan geholpen, maar nu heb ik helaas helemaal niets nada.

Toch zal het je zeker lukken!! laat de familie/kennissen ook voor je zoeken!!

Hallo ,
Ik heb ook het plan om naar Mexico te vertrekken ,mijn vriendin woont en werkt in Mex city .Ik hoop dat u mij opweg kan helpen hoe ik dit het beste kan voorbereiden ,en ik wil graag met Hollandse mensen contact houden die in Mexico wonen en van hun ervaringen leren .

Groeten Mambo67

Gewoon gaan en ter plekken gaan zoeken. Er zijn veel internationale bedrijven in GDL (ik woon hier). Hangt ook een beetje van je spaans af. Bedrijven als bijvoorbeel Hella (duits bedrijf) en C&A heb je hier in GDL zijn goede bedrijven om eens aante kloppen. Verder is er een nederlandse club in GDL. Elke eerste of laatste vrijdag van de maand is er een bijeenkomst in een restaurtant dicht bij Le Gran Plaza. Allicht zijn er daar een aantal mensen die je op weg kunt helpen. Geef ook even aan wat voor werk je zoekt.

Wouter

wouter bedankt voor je reactie ,is gdl ver van mexico city vandaan ?
goed om te lezen dat er meer Hollanders deze stap naar het ombekende hebben genomen .
Gewoon je koffers pakken en gaan zeg je ,maar er komt toch wel meer bij kijken denk ik ,of valt dat wel mee …

Vriendelijke groet
Adios

hoi ik zal ook even reageren
ben ook van plan naar mexico te immigreren en met een mooie mexicaanse te trouwen.
ben ook al met het papieren werk bezig.
is er iemand die ook een bewijs van goed gedrag heeft en hoe gaat dat.
want ik heb vernomen dat mijn vriendin een papiertje moet halen daar waarop staat dat ik een bgd nodig heb.
en met dat bewijs moet ik hier een bgd aanvragen.
wie heeft er ervaring mee,.
bijvoorbaat dank