Werken in Mexico

Hallo,

Ik vertrek binnenkort naar Mexico, om daar te gaan werken. Ik heb een beetje op het Mexico forum gekeken en ik heb nog wat vragen voor m’n vertrek, wie kan mij helpen??
Ik lees overal dat als je met de taxi of de bus gaat de prijzen staan aangegeven in dollars, betekent dit dan ook dat alles betaald moet worden in dollars? En ook dat ze je kredietwaardigheid controleren bij aankomst, hoe gaat dit dan in z’n werk en wat word er verstaan onder kredietwaardigheid?

Verder lees ik ook dat een heleboel mensen graag in het buitenland willen werken. Ik kreeg in het begin ook te horen dat ik het beste naar het land zelf moest gaan om een baan te vinden (toerisme) maar omdat ik dat wat te onzeker vond, ben ik gewoon vanuit Nederland bedrijven daar gaan aanschrijven, cv gestuurd met begeleidend briefje en het duurt wel even voordat je antwoord krijgt maar uiteindelijk kon ik uit een aantal banen kiezen. Wat wel helpt is als je al ervaring hebt met in het buitenland werken, dus als je het liefst ver weg wil werken kan je misschien beter eerst dichter bij huis beginnen (europa) die banen zijn makkelijker te vinden en voor de bedrijven die verder weg zitten is het een soort van bevestiging dat je 1) ervaring hebt en 2) dat je er goed tegen kan om een lange tijd van huis weg te zijn.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en dat er ook mensen zijn die mij met m’n vragen kunnen helpen.

groetjes, wup

Waar in Mexico ga je werken en wat voor soort bedrijven heb je aangeschreven?

Hoi,

Ik ga werken in Playa del Carmen, en ik heb vooral duik en zeilscholen aangeschreven.

groeten, wup

Taxis en bussen kan je uiteraard ook gewoon in pesos betalen!

Hey !

Ik las dat je zeilscholen hebt aangeschreven. het zit eigenlijk zo, ik zoek een stage op een zeilschool in Mexico. Weet jij misschien zeilscholen in mexico waar ik zou kunnen gaan werken? Ik hoop dat je me kan helpen !

Groetjes Marc Leclou

p.s. marc_leclou@hotmail.com

Wup,

Om een baan te vinden in Mexico is het het makkelijkst om er gewoon heen te gaan. Mijn ervaring is dat het erg moeilijk is om dit van uit Nederland te doen. Verder is het vaak toch wel een vereiste dat je een aardig woordje Spaans spreekt. Indien je dit kan en Engels spreekt maak je een goede kans om hier een baan te vinden. Veel banen wordt engels gevraagd. Verder staan europeanen goed bekend als harde werkers.

Verder moet je gewoon naar mexico komen op een touristen visum dat 6 maanden geldig is. Zodra er een bedrijf is die je een baan aanbied kan je een aanvraag doen voor een werkvisum (FM3). Daar moet het bedrijf wel aan mee werken.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.

Wouter

Beste Marc,

Ik had je een email gestuurt maar ik ben niet zeker of je die hebt ontvangen.
Als je wilt heb ik een stageplek voor je, niet in Mexico wel in Aruba. Woon inmiddels niet meer in Mexico maar zit nu op Aruba, dus laat me maar weten.

groetjes,

Hallo, ik begin vanaf februari aan een nieuwe baan in Mexico Stad. Dit wordt waarschijnlijk binnenkomen op toeristenvisum en dit daarna omwisselen voor een werkvisum. Maar kan iemand mij uitleggen wat daarvoor precies gevraagd wordt door de overheid? Is het bijvoorbeeld verstandig om m’n diploma’s te laten appostilleren, en een acta de nacimiento mee te nemen? Kortom, wat is het beste om vanuit Nederland te regelen / mee te nemen aan officiele papieren om in Mexico snel (zo snel mogelijk) alles geregeld te krijgen?

Wonen
Ik ben ook op zoek naar sites waar huurappartementen/huizen aangeboden worden in Mexico Stad. Kent iemand zo’n site?

Stad, colonia, prijs, gemeubileerd ja/nee, foto’s.
De dingen om jezelf goed een beeld te kunnen vormen dus.

Alvast bedankt voor de reacties!

over een werkvisum (FM3) is al veel geschreven…check de zoekoptie

voor woningen:

Hey

Ik zou graag wat meer info willen inwinnen over stages in Latijns Amerika.

Ik wil namelijk voor 3 a 4 maanden in Mexico City een stage gaan doen in het kader van mijn bachelor na bachelor.

Ik vroeg me af hoe je dit concreet aanpakt. Begin je gewoon spontaan te zoeken op het internet? Want kheb reeds gehoord dat praktisch alle mails die je daar naar een bedrijf stuurt, in de prullenbak belanden.

Zijn er organisaties die me hierbij kunnen helpen of multinationals e.d. die europese studenten aannemen?

Een beetje meer info hierover zou me van grote waarde kunnen zijn, aangezien de zoektocht op internet tot nu toe wnog geen vruchten heeft afgeworpen.

Mocht je nuttige tips over dit topic hebben, kan je me altijd contacteren!

Je kan me contacteren op: [EMAIL=“timvanopstal86@gmail.com”]timvanopstal86@gmail.com

Alvast bedankt

groetjes

Tim

Hallo,
Mijn naam is Ronald en ik ben opzoek naar een baan in Mexico Cancun of Playa del carmen.
Ik ben niet kieskeurig alle banen zijn bij mij welkom,ik ben al een paar dagen in cancun.
Ik ben wel goed in de omgang met mensen en Spreek Engels Duits en ben nu ook bezig met Spaans.
Nederland was ik rij instructeur en heb vaak lijdinggevende banen gehad.
Iemand sugesties??

Beste allemaal, ben paar keer in Mexico geweest en dat bevalt me super goed, nou zou ik me graag willen vestigen in Mexico, maar welke stappen zijn t belangrijkst om aan te pakken. Zijn er Nederlandse bedrijven die Nederlandse werknemers willen hebben daar? Ben 36 en retailmanager bij groot concern. Gr. Marco