Emigratie naar Playa del carmen

Hoi allen.
Eind dit jaar begin volgend jaar gaan wij met ons gezin emigreren naar playa del carmen.
Nu hebben wij al heel wat informatie daarover verzameld het helpt een beetje aan gezien mijn vrouw mexicaanse is.
Maar qua transport van de zeecontainer varieeren de prijzen nogal dus is mijn vraag of er iemand al ervaring heermee heeft en een goede goedkope firma kan adviseren in nederland en in Mexico.
Transport zal zijn vanaf vera cruz naar playa del carmen.
Ook alle andere tips en adviezen zijn meer dan welkom ook voor wat betreft het gedeelte nederland na emigratie.

Groeten,
Patrick

Hallo Patrick,

Wij zelf zitten er ook aan te denken om te gaan emigreren naar mexico, alleen dan pas over 4 jaar waarschijnlijk. Zelf werk ik bij een rederij in de Rotterdamse haven. Hierdoor ben ik wel een beetje op de hoogte van zeetransporten.
Ik kan je vertellen dat ik weet dat MSC veel verschepingen heeft naar die regio. Je kan kijken op de website http://www.mscgva.ch/index.html Hier, vind ik staat niet echt veel info over de vaarschema’s, maar je kan ze natuurlijk altijd bellen.
Verder voor het beladen van de container. Probeer alles goed te verpakken!!! Je moet ervan uitgaan dat je iets moet kunnen laten vallen en dan moet het nog steeds heel zijn. Dus glaswerk, spiegels enz. moet je echt van de bubbel plastic voor gebruiken, want een container krijgt heel veel te vorduren tijdens zo’n reis.
Wat ook een heel eind in de kosten scheelt, is om een vervoerder/ expediteur te zoeken die bij jou in de buurt zit, dan kan hij de container misschien afkoppelen bij jou voor de deur en dan later in de middag ophalen. Zodat jij hem zelf kan beladen, wanneer je het in een loods laat beladen kost het ook vaak enorm veel geld. Voor het vervoer in Mexico zelf heb ook geen ervaring, maar misschien kunnen ze bij MSC je wel hierover iets vertellen.

Mocht je nog meer vragen hebben, mail me dan maar gerust.
Succes met je voorbereidingen!!!

Hallo Patrick,

Probeer het eens bij Hudig.
Ik heb ook lang gezocht en zij boden de beste prijs voor deur tot deur transport.
Je kunt bij hun ook LCL (less then cargo load) gebruiken als je geen hele container nodig hebt. Je kunt dan gewoon het aantal kisten dat je nodig hebt thuis laten afleveren, vullen, en laten ophalen. Wel zo makkelijk.
Laat even weten of je hier iets aan hebt gehad of misschien heb jij wel tips voor mij.

Robert