Emigreren naar Mexico (playa del carmen) graag tips/advies/ervaringen

Dag allemaal,

Mijn naam is Shar en ik heb me hierop aangemeld omdat ik verliefd ben geworden op Mexico en graag alle informatie hierover wil ontvangen wat betreft emigreren.

Ik ben een alleenstaande moeder met een dochtertje van 7 jaar oud. Na een keer naar mexico geweest zijn zijn we beide helemaal verliefd geworden op het land en we hebben besloten om binnen halfjaar weer terug te gaan voor 3 of 4 weken maar dan om meer informatie te verzamelen.

We spreken beide helaas geen spaans, ik zou moeten zeggen dat we net een maandje samen mee bezig zijn. We zijn naar playa del carmen geweest en we voelden ons gelijk thuis.

Ik werk op het moment bij een fastfoodketen als restaurantmanager. Spreek 3 talen (incl NL) en ben bezig met het spaanse taal.

Wie kan mij mee informatie geven over mexico?
Ik zal ook natuurlijk via het internet van alles gaan zoeken maar zou ook graag jullie mening willen weten.
Mijn plan is om uiterlijk in 2016 naartoe te verhuizen als alles mee zit natuurlijk.
Ik zou graag wat informatie willen ontvangen over het volgende en als jullie meer weten hoor ik het graag:

  • Wat is het makkelijkste om een visum te regelen. Hierbij ook rekening houden met een kind
  • Kan ik als een Nederlander makkelijk een huis daar kopen en op naam zetten. (heb geen koophuis in NL)
  • Hoe zit het met werk? Hoe kan ik op afstand werk zoeken. Niet te vergeten dat ik eind 2013 nog terug ga om ook alsnog te proberen om een baan te vinden.
  • School?? Kan mijn dochter daar naar een internationale school en zo ja hoe duur het meestal. Laten we zeggen hoe is het onderwijs daar?
  • Ik zou heel graag met aantal mensen in contact willen komen uit mexico (nederlanders)

Op het moment weet ik even geen vragen meer, maar dat komt nog wel.

Ik hoor graag jullie advies/mening/ervaringen.

Alvast bedankt.

Groet,

Shar

Hallo Shar,

ik denk dat je het beste deze vragen kunt stellen in de Facebook groep ‘Nederlanders in Mexico’:

Hier vind je ruim 300 nederlanders die naar Mexico zijn geëmigreerd en zij kunnen je ongetwijfeld verder op weg helpen.

Hier alvast een paar algemene tips:

In Playa del Carmen is op zich wel vrij veel werk te vinden. De salarissen liggen wel een stuk lager dan in NL. Het helpt erg als je goed Spaans spreekt (ook is goed Engels erg belangrijk, Frans en Duits wordt minder vaak gevraagd maar is toch een pré). Werk zoeken vanuit Nederland is erg lastig. Vaak wil men je toch in persoon spreken, vaak reageert men niet eens op mails vanuit het buitenland.
In het hoogseizen is het uiteraard eenvoudiger om werk te vinden dan in het laagseizoen.

Qua huis kopen: Let wel dat de prijzen in Playa del Carmen voor Mexicaanse begrippen erg hoog zijn. Met name als je iets zoekt binnen 1km van het strand.

Succes!!

1 like

Hoi Shar,

Op www.playahouses.com kan je het een en ander vinden over apartementen en andere handige informatie zoals hoe je een taxi moet nemen enz…
Ik woon zelf ook in ‘Playa’. Het zijn NL’rs dus je kan ze ook een email sturen met vragen.

1 like