Gezocht emigranten Mexico City/Veracruz

Muchachos y muchachas,

Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden de liefde van mijn leven ontmoet op een ongelofelijk bijzondere manier. Een Mexicaanse man die mijn hart gestolen heeft. Zelf ben ik 21 jaar en woon in Eindhoven. Ik ben 2x naar Mexico geweest en heb altijd een groot gevoel van heimwee naar het land. Het gevoel is niet te beschrijven zo sterk. Zelf voel ik mij erg thuis in Mexico. Mijn hart ligt daar.
En omdat ik in de toekomst naar Mexico wil verhuizen ben ik op zoek naar jonge mensen die van plan zijn om naar Mexico te emigreren om bij hun liefde van hun leven te zijn of al herenigd zijn met elkaar zijn en natuurlijk ook als je alleen gaat.
Hebben jullie ook mensen om je heen die tegen je vertrek opzien? Hoe ga jij er mee om? Wat zijn jullie plannen in Mexico?
Nu weet ik totaal niet wat ik moet regelen etc en wat erbij komt kijken en zou het leuk vinden om met mensen in contact te komen die ook plannen hebben om te gaan emigreren of er al wonen om informatie met elkaar te wisselen over het leven daar en wat je doet enz. Het liefste personen die zich in Mexico city en Veracruz gevestigd hebben. En wie weet zien we elkaar wel in de toekomst. Persoonlijk zou ik het leuk vinden om toch met Nederlanders in contact te blijven, ben je toch niet alleen en heb je toch nog een stukje holland dichtbij.
Lijkt het jullie leuk om in contact te komen, laat het mij weten dan kunnen we email adressen uitwisselen.

Lieve groet en hoop op reacties

Hi,

Ik ga ergens in November (terug) naar Mexico verhuizen (Mexico City).

Mijn man is Mexicaans en na 3 jaar in Belgie gewoont te hebben (lang verhaal…) gaan we nu terug naar Mexico.

Ik begrijp precies wat je bedoelt met “daar ligt je hart”. Voor mij is het net zo. Mexico, met of zonder mijn man, is meer thuis voor mij dan Nederland.

Ik vertel je graag alles wat ik weet, ookal is dat niet veel… je kan altijd hier reageren of een pm sturen!

Groetjes,

Sandra
ps: je zegt dat je op zoek bent naar jonge mensen… wij zijn 27 en 31. Jong genoeg? :wink:

Ik woon nu tijdelijk in Mexico City, en ben van plan om mij hier voorgoed te gaan vestigen maar moet alleen al het papierwerk gaan regelen. Wij zijn ook van plan om volgend jaar te gaan trouwen, ben rond jouw leeftijd trouwens. :slight_smile:

Hallo MIIpris. Ik ben ook van plan te verhuizen naar Veracruz. En inderdaad met hetzelfde verhaal; naar mijn geliefde mexicaanse. Ik ben trouwens net nieuw op deze site om informatie te winnen voor mijn emigratie. Dus ben nog een beetje zoekende alhoewel ik al wat dingen weet omtrent emigratie, 1 ding weet ik al en dat is dat het erg moeilijk zal worden in het begin, vooral met het zoeken naar werk. Mijn plan is om net na de kerst te vertrekken. In het begin zal ik nog een tijdje wonen in Poza Rica, Veracruz waarna we naar Veracruz stad zullen gaan. Ik ben nu 29 jaar en woon in DenBosch. Ik ben er al vele malen geweest en heb daar ook vrienden zitten. Als je nog vragen hebt over emigratie en over Veracruz regio zal ik die zo goed mogelijk proberen te beantworden. Groetjes

Mijn zoon wil ook naar Mexico gaan emigreren en daar gaan trouwen. Hij wil in Guadalajara gaan wonen. Nu is mijn vraag of er iemand is die ook een koophuis heeft hier in Nederland en hoe dat hij/zij dat heeft gedaan. Hij wordt zijn huis niet kwijt. Dan is mijn vraag, kan hij zijn nederlandse nationaliteit altijd behouden als hij in Mexico woont. Er zijn landen daar moet je je nationaliteit naar een paar jaar omzetten. Is het veel papierwerk als men daar wilt blijven wonen?
Hopelijk kan iemand er mij bij helpen met deze vragen.
Groetjes Marian

Ik woon in Guadalajara inmiddels bijna 9 jaar. Ben nog steeds Nederlander. Je raakt alleen je nederlandse nationaliteit kwijt wanneer je de mexicaanse nationaliteit aanvraagt. En in sommige gevallen kun je beide nationaliteiten houden.
Sowieso kun je niet snel mexicaan worden. Dit is een proces van ik dacht minimaal 8 jaar in gunstigste gevallen (waaronder trouwen met een Mexicaanse). Eerst een aantal jaar een FM3 verblijfsvergunning en daarna een FM2. Heb je 5 jaar een FM2 gehad dan wordt je FM2 omgezet in iets definitiefs en hoef je geen verlengingen meer te betalen. Hiermee verlies je niet je Nederlandse nationaliteit, maar kun je ook niet stemmen in Mexico want je bent immers geen Mexicaan maar is je verblijf wel definitief en heb je geen papierwerk meer. Hooguit alleen een beetje als je verhuist of van baan verandert.

Om in Mexico te kunnen blijven wonen moet je ieder jaar je verblijfsvergunning verlengen. Dit is veel papierwerk maar niet lastig. Zeker in Guadalajara is dit goed te doen. Mocht het nodig zijn kan ik wel helpen wanneer je zoon deze kant op komt en hulp nodig heeft. Neem sowieso een geapostilleerde geboorteakte (voor trouwen zeker 1 nodig) mee en indien beschikbaar ook enkele diploma’s vertaald (eventueel in Engels als spaans niet mogelijk is). Want het omzetten van een toeristenvisum naar een FM3 is het meeste werk en het lastigste proces.

Hola amigos in :mexico: en :NETHERLAN

Vandaag lid geworden van deze website.

Ook ik ben van plan om naar Mexico te verkassen.
Wanneer weet ik nog niet precies. Maar ik denk aankomend jaar, of het jaar daarna definitief een one-way ticket te kunnen boeken naar Veracruz, de plaats waar mijn vriendin woont.

Eerst de tijd nemen om alle zaken hier goed af te handelen alvorens een nieuw bestaan op te bouwen in Mexico.

Wie weet kom ik lotgenoten tegen hier op het forum of in Veracruz!

Een retourtje is goedkoper als een one-way ticket. :hihi:

thanks!