5 redenen om naar Mexico te emigreren

Kan iemand mij 5 redenen geven om naar Mexico te emigreren?

Klimaat
Levenstijl
De cultuur en het eten
Goedkoper leven
En de omgeving!

Dank je, ik was al van plan om naar Mexico te emigreren

In niet vaste volgorde:

Diversiteit in landschappen
Cultuur
mensen/bevolking
Eten
Manier van leven/instelling

Hey Rusty,

waar ga je dan wonen? Ikzelf ga binnen een 5tal maanden een jaar in Guadalajara leven en werken. Met de bedoeling van ginder te blijven.

Hallo allemaal,

5 redenen: de mensen, de cultuur, het landschap, het klimaat, en natuurlijk de mooie vrouwen!!

Ik heb een mexicaanse vriendin waarmee ik al 2 jaar in nederland (Arnhem) samenwoon. Volgend jaar zijn wij van plan om naar Monterrey Mexico (noord oosten) te emigreren.
Ik ben al vaak in mexico geweest en heb er veel gezien. ik zou graag met mensen in contact willen komen die soort gelijke plannen hebben of hadden om eventuele kennis/ ervaringen uit te wisselen.
Groeten,

Guus
guus_vandeelen@hotmail.com :mexico:

He Flamingo,

Ik woon en werk in Guadalajara. Als je zin hebt om een keer langs te komen moet je dat zeker doen. Heb hier een school en elke woensdag avond gaan we altijd poolen en zaterdag avond hebben we conversatie club. Je bent van harte uitgenodigd. Je kan me mailen op wstut@glc.com.mx.

Wouter

toffe cultuur
lekker eten
lekker drinken
gezonde spanning
overmatige ontspanning :smiley:

Wij vertrekken over 4 jaar voorgoed naar Mexico. In September begint Spaanse school wat 3 jaar duurd. Volgend jaar een afspraak met een goede vriend en real estate owner :whistle: Hij begint met het bouwen van het project waar wij de eerste keuze van hebben in 2008 :banana:

Ohw ja niet al te onbelangrijk hahahahaha orkaan bestendig :wink:

Als je er eenmaal bent geweest wil je er niet meer weg.

Ik ben nu bezig om hier de noodzakelijke brevetten te halen en ga dan lekker naar Playa del Carmen om in de duik-industrie te gaan werken
:mexico:

Genoeg redenen om te vertrekken naar Mexico. Ikzelf woon nu inmiddels 8 jaar samen met mijn vriendin in Nederland (Gelderland), samen nu twee kinderen. Wij zitten er over te denken om ook naar Mexico te emigreren. Zomaar vertrekken vind ik nu met een gezin wel wat lastiger moet ik zeggen. Weet iemand misschien of er emigratiebureaus zijn die zich speciaal richten op Mexico?

o.a.
-weinig belastingen, goedkope benzine (olieproducent), goedkoop leven,… (maar ook wat lager loon)
-veel voetbal op de normale kabel (Italie, Spanje, Engeland, Nederland, Mexico, Argentinië, VS, ook Champions League live maar dan in de namiddag,…), voel je thuis op dat vlak
-wonen in een vakantieland, veel zon, nooit meer winter!! joggen onder de zon bij 23 graden midden januari
-vriendelijke, behulpzame mensen, familieleven is ook veel sterker
-tenmidden van de globalisering, er is geen echte vrees dat de industrie het land uit trekt, integendeel zelfs ik heb de indruk dat Mexico werk uit de VS aan het aantrekken is
-…kan het nog aanvullen maar mocht er maar 5 geven (ook het feit dat buitenlanders niet gediscrimineerd worden zoals dat in Europa wel gebeurt)

natuurlijk zijn er ook enkele nadelen:

• openbare unifs zitten vlug vol en je kinderen moeten dan maar naar een dure prive universiteit
  • een zeer flexibele arbeidsmarkt waar ik de indruk heb dat sommige werkgevers soms maximaal willen profiteren van het grote aanbod, tot zelfs het vermijden van het betalen van sociale zekerheid (AMLO heeft hier gelijk dat er een kloof is in Mexico tussen arm en rijk)
  • je eigen cultuur opzij zetten en de mexicaanse aannemen, zeker op het werk kan je soms vreemde situaties tegenkomen; een electricien die een klusje aan het opknappen was in mijn vorig werk zei met een knipoog, toen ik hem vroeg of zijn werk nu een tijdelijke oplossing was, dat het waarschijnlijk voor “provisiempre” was: hij bedoelde een voorlopige oplossing (provisional) die waarschijnlijk de definitieve oplossing voor altijd (siempre) zal worden…zo gaat het hier soms, waarom iets op een dure manier oplossen als het ook goedkoop kan?

de 5 redenen waren voor mij ook enorm handig!
wie mij nog meer kan vertellen over emigreren (definitief) naar Mexico mag mij altijd mailen! alle informatie welkom!
Zou zelf binnen dit en een goed jaar willen gaan samenwonen met mijn vriend die woont in Monterrey…
(kosten, visums, ander papierwerk, hoe het er in mexico zelf aan toe gaat, hoe lang duurt het vooraleer je echt kan verhuizen, … echt alles is welkom!)
alvast bedankt!
Missake2@yahoo.com

Iedereen die binnekort naar Mexico gaat verhuizen: veel succes!!

Ik wil begin 2008 vertrekken en ben mij nu volop aan het informeren, want het is toch wel een grote stap!

Groetjes!!

Viva México!

heb er zelf geen spijt van

• woon in een leuk huisje in een mooie buurt voor een goed prijsje
  • lekker klimaat…wat ook zorgt dat het leven zich buiten afspeelt en er altijd leven is
  • een geweldige lokale dame als vriendin
  • een andere cultuur steeds beter leren kennen verrijkt je
  • altijd op reis kunnen…dwz uitstapjes in dit land is al reizen en de rest van Latijns-Amerika ligt om de hoek

Woon er nu ongeveer 4 jaar en nog nooit spijt gehad.

Klimaat ondanks al veel vermeld zeker een goede reden. Hangt wel af waar in Mexico. Heel groot land met veel verschillende klimaten. Van Guadalajara wordt gezegd dat het een van de beste klimaten heeft in Mexico maar dat zijn wel Tapatia´s (mensen uit Guadalajara) die dit zeggen.

Eten.

Woon er nu ongeveer 4 jaar en nog nooit spijt gehad.

Klimaat ondanks al veel vermeld zeker een goede reden. Hangt wel af waar in Mexico. Heel groot land met veel verschillende klimaten. Van Guadalajara wordt gezegd dat het een van de beste klimaten heeft in Mexico maar dat zijn wel Tapatia´s (mensen uit Guadalajara) die dit zeggen.

Eten. Ook waarschijlijk al genoemd maar ook zeker waar. Grote variateit. Mijn vrouw is de allerbeste kok en houd erg van koken en ik van eten.

Geen eindeloos regels voor alles en nog wat. Zijn hier wel regels maar zeker niet alles wordt opgevolgd. Bent hier meer verantwoordelijke voor je iegen dingen en wordt niet allemaal opgelegd door de regering. Je bent veel vrijer.

Gastvrijheid en vriendelijkheid. Ik kan nergens op bezoek zonder eten aangeboden te krijgen. Men wijst hier je altijd de weg ook al hebben ze geen idee waar je heen moet.
De niks aan de hand mentaliteit. Alles gaat hier lekker langzaam en haast bestaat hier niet echt en de leefomgeving waar ik me beweeg.

Wouter

Hallo,
Ik heb me laten vertellen dat men als gepensioneerde een basisinkomen moet kunnen bewijzen om in Mexico te kunnen wonen zonder verblijfsvergunning of visum. Is dit zo en weet iemand daar meer over?
Alvast bedankt.

Beneva,
dat ik correct , denk ik:
website SRE zegt:
Estoy en México como turista… ¿Quiero quedarme más tiempo en México?
Debes acudir a cualquier oficina o delegación del Instituto Nacional de Migración para tramitar la ampliación de tu estancia.
Debes presentar tu pasaporte vigente, la forma migratoria de turista, acreditar tu solvencia económica y realizar un pago de derechos.
Este trámite se resuelve en pocos minutos. (was dat maar waar !!)

Consulta la sección de requisitos o acude a cualquiera                            de las delegaciones que el Instituto Nacional de                            Migración tiene en toda la República, para que te                            informen de los requisitos exactos para este trámite.

Je status kan zijn:
Visitante.- Es el extranjero cuyo objetivo es el de dedicarse al ejercicio de alguna actividad lucrativa o no, siempre que sea lícita y honesta y con autorización para permanecer en el país hasta por un año, dentro de los siguientes modalidades: Visitante Rentista.- Cuando el extranjero visitante viva durante su estancia de sus recursos traídos del extranjero, de las rentas que éstos produzcan, de cualquier ingreso proveniente del exterior o de sus inversiones en el país;

Aan al deze fijne mensen die al langere tijd in Mexico verblijven:

Hoe regelen jullie dat met migratie? Zijn alle INM kantoren zo weinig vrijgevig met informatie of is dat enkel zo geweest in mijn ervaring??!

Ik woon hier nu sedert anderhalf jaar als toerist, elke 6 maand de grens over, nu verloopt mijn visum opnieuw en vraag ik mij af wat eigenlijk de minst kostelijke manier is om een permanente verblijfsvergunning te krijgen.

Ik heb mij laten vertellen dat je vanaf dat je een FM2 krijgt je met welke status dan ook vijf jaar lang moet jaarlijks verlengen en betalen tot je ervan af bent. Is dit zo en zijn er uitzonderingen waardoor dit sneller kan?
Kan ik nu al een FM2 aanvragen of eerst FM3?

Hanna vanuit Misantla

eerst een FM3 regelen…maar dan heb je wel een baan voor nodig