Verdienste Curacao

Hoi!
Mijn vriend heeft een baan aangeboden gekregen op curacao als automonteur. Nu is bijna alles rond behalve het loon. Daar is nog niks bekend over. Wordt nu ‘‘uitgerekend’’.
Maar nu ben ik in de tussen tijd aan het rond kijken wat nou eigenlijk normaal is daar.
Hij is 24, heeft alle opleidingen die er zijn op automonteur gebied en gaat bij een nederlands bedrijf werken.
Kan iemand ons een indicatie geven van wat normaal is voor zo’n soort baan in curacao?
Alvast bedankt!!!

Ohja, hij gaat 40uur werken!

Linda,

Het salaris zal niet al te hoog zijn en vragen om een verhoging is vrij zinloos, krijg je nooit.
Waar hij wel om kan vragen is gebruik van een auto van de zaak, brandstof van de zaak, wellicht woonruimte geregeld door de zaak.
Vaak is dit voor hen vrij eenvoudig te regelen en kost je normaal gesproken veel geld. Op die manier verhoog je toch je salaris en kost het de werkgever niet al teveel.

Bij wie gaat hij werken ? Officieel garage bedrijf of ‘onder de boom’ ?

Ja we zouden de eerste maand een auto krijgen en ze helpen ons met woonruimte vinden.
Autobedrijf Zwanikken heet het geloof ik.
Maar zou je iets van een indicatie kunnen geven?

Wat je ook doet, ik zou niet afreizen of niets opzeggen in Nederland zolang niet alles op papier staat en is afgetimmerd. Eenmaal daar heb je absoluut geen onderhandelingspositie meer en weet men dat ze alles met je kunnen doen.

Wellicht dat je vriend eerst eens die kant uit moet gaan voor een week, kijken wat er geregeld kan worden en dan pas besluiten wat je gaat doen.
Wanneer ze hem nodig hebben geldt zijn ze meer bereid om water bij de wijn te doen. Wanneer ze hem niet nodig hebben merk je dat meteen, want dan hebben ze ineens tijd zat en geen tijd om jouw zaken op te lossen of tot overeenstemming te komen. In dat laatste geval is het heel jammer, maar kun je het maar beter laten gaan. Ben je een illusie armer, maar een ervaring rijker.