Verborgen parels Japan

Dag allen,

Aanstaande mei ga ik voor 13 dagen (exclusief vliegen) op vakantie naar Japan. We gaan op pad met een campervan en gaan dus op eigen gelegenheid op ontdekking in Japan. Samen met mijn vriend reizen we ook met onze zoon van een half jaar. Ik ben op zoek naar de ‘verborgen parels’, dus de minder bekende maar wel erg mooie plekken die Japan te bieden heeft.
Natuurlijk heb ik een route samengesteld met de bekende trekpleisters, omdat deze het meest voor de hand liggen. Dit zijn toch wel de standaard plekken. Maar Wat zijn echte leuke/andere plekken die minder bekend zijn, maar zeker een bezoek waard zijn?
De route die ik nu heb samengesteld is de volgende:
Tokio-Matsumoto
Matsumoto-takayama
Takayama-Kyoto
Kyoto-fushimi/Nara
Nara - Tokio

Zijn er ook plekken die misschien over geslagen kunnen worden. Ik hoor het graag want ik ben reuze benieuwd naar deze mooie niet zo bekende pareltjes!

Wat interessant dat je met een camper gaat rondreizen. Mag ik vragen waar je deze gehuurd hebt en wat het ongeveer kost? En kun je er overal mee overnachten of verblijf je op campings?

Je hebt 13 dagen, dus ik denk dat je niet veel meer kunt toevoegen. Het zijn niet echt verborgen parels, maar Kamikochiis niet al te ver van Matsumoto en Shirakawa-go is niet ver van Takayama. Met eigen vervoer kun je gemakkelijk de wat minder bezochte dorpjes van Shirakawa-go bezoeken. Ishiyama tempel net buiten Kyoto vond ik interessant, maar wellicht niet als je voor het eerst naar Kyoto gaat met alles wat daar te zien is. Gujo-Hachiman en Hikone zijn wellicht interessant als tusenstop onderweg van Takayama naar Kyoto.

Hoi,
er slingerde ergens op dit forum een draadjerond over verborgen parels. Misschien heb je hier ook iets aan. En als je op je reis een pareltje mocht vinden, voeg die dan gerust toe aan de ketting!