Verblijfsvergunning

Kan iemand mij meer vertellen welke criteria’s er zijn om een verblijfsvergunning te krijgen op aruba.
Bijvoorbeeld wat het inkomen minimaal per jaar moet zijn, verkregen uit lijfrentes of een bepaalde uitkering uit Nederland?
Wij bezitten ook al een huis op Aruba sinds een aantal jaren

ik neem aan dat je in dit geval opteert voor een pensionado vergunning? Je mag dan niet werken, houd daar rekening mee. Je moet kunnen aantonen dat je een besteedbaar inkomen per jaar hebt van (nu nog 100.000 florin), maar dat gaat naar beneden is al aangekondigd, wat ik gehoord heb 40.000 of 50.000 florin per jaar. Je moet een accountantsverklaring overleggen en daarmee ga je naar de SIAD, tezamen met een bij de SIAD te verkrijgen formulier (in tweevoud) wat dan gestempeld wordt. Dit, samen met alle andere formulieren (zie Dimasaruba site) inleveren bij DIMAS, heel veel geduld hebben, door de medische keuringsmolen en na een half jaar - als je geluk hebt - heb je je pensionado vergunning. Goed dat je een eigen huis hebt, want dat is onderdeel van de vergunning. Zorg verder ook voor een particuliere ziektekostenverzekering. Een van beiden kan de pensionado vergunning aanvragen, de ander vraagt een vergunning aan in het kader van gezinshereniging en behoeft dus die inkomensverklaring niet te overleggen. De pensionado staat borg voor het meereizend gezinslid.
Als je op de dimas site kijkt en de lijst van vereisten print heb je alle info die je moet hebben, behalve dan dat inkomensformulier van SIAD, want dat staat er niet zo expliciet bij.
Succes.