Verblijf van 6 maand

Goede avond,

Ik ben net terug van een reis van 2 maand naar Sudtungan Lapu-Lapu City.
Deze reis en verblijf is zonder 1 probleem verlopen.
Mede door een zeer goede voorbereiding.

Ik heb er mijn vriendin ontmoet en dit viel zo goed mee dat ik natuurlijk terug wil, er is nog geen sprake van trouwen want daarvoor moeten we mekaar eerst nog beter kennen,want voor de webcam is het altijd rozengeur en maneschijn.
Deze 2 maand was een uitmuntende test maar 2 maand vonden we beiden toch nog niet genoeg om zomaar impulsief ons hart te volgen.

Daarom dat we er beiden aan dachten dat ik nu voor 6 maand ga.
Vraag is dus:
-Hoe werkt het met een visum van 6maand?
-Kan dit eventueel verlengd worden?
-Hoe zit het bij verlenging met de verplichte geboekte terugvlucht?
-Ik heb me laten vertellen in Sudtungan dat er immigratiekantoren zijn die (met alle respect voor de Filippijnse mensen hier) zeer corrupt kunnen zijn en en meerprijs vragen bij een verlenging.
-Word er bij een langere verblijfsperiode gevraagd naar een bewijs van voldoende bankgarantie? Ik verblijf er bij haar en haar familie dus ik heb geen hotelkosten.
-Wat zijn de voorwaarden of waar vind ik informatie over emigratie naar de Filippijnen?(ik ben op de hoogte van het verschil in levensomstandigheden maar wil het toch weten)

Een heel verhaal en vragenlijst maar ik wil het opnieuw vlekkeloos laten verlopen.
Alvast bedankt voor het lezen.

Mvg,
Johan.

hallo Johan,

Visums van 6 maanden worden niet verstrekt zo ver ik weet dus vraag voor je vertrek gewoon bij de ambassade in nederland of belgie een 2 maanden oftewel 59 dagen visum aan.

Dit visum kan je in Filippijnen zonder problemen laten verlengen, ik heb nog niet meegemaakt dat er naar inkomen of iets dergelijks werd gevraagd.

Verlengen van het visum kan In Mactan of in mandaue.
Adressen staan hier

http://immigration.gov.ph/index.php?option=com_content&task=view&id=128&Itemid=72

Als je nog langer wil blijven is het wel aan te bevelen een ticket te boeken, waarbij je zonder al te veel wijzigingskosten de vertrek datum kan wijzigen . let daar dus op, want bij goekope tickets zie je vaak dat je helemaal niks kan wijzigen.

Regels voor immigratie staan ook wel op de site van immigration.go.ph.

Maar je kan op een toeristen visum tot maximaal 2 jaar aaneengesloten in Filippijnen blijven, gewoon steeds maar weer met 2 maanden verlengen. De kosten worden wel steeds meer bij iedere verlenging.