Verblijf in Nairobi

Hallo,

Vorig jaar gingen we naar Kenia, meer bepaald naar Mombasa.
Vanuit hotel Bamburi Beach maakten we een 4-daagse safari naar Tsavo East-West en Amboseli. Een onvergetelijke ervaring !!
Het hotel en vliegticket werd met een Belg.touroperator geboekt (in pakket), de safari met een lokale organisatie (Magical safaris : Lucy)
Ik zou zo graag volgende vakantie terug gaan maar dan vanuit Nairobi een 4-daagse safari maken naar Masai Mara. De rest (een week of zo in een hotel om van daaruit enkele daguitstappen te doen).
Ik weet echter niet zo goed hoe ik het deze keer moet regelen (vliegticket, hotel in Nairobi,…) want vanuit België bieden de klassieke touroperators Nairobi niet aan. Een georganiseerde groepsreis wil ik liever niet.
Ik weet dat hier heel wat kenners op het forum zitten en daarom wou ik vragen of iemand me hierbij kon helpen met suggesties, tips en goede raad.
Alvast hartelijk dank.

Regel je vliegticket naar Nairobi, boek vervolgens op voorhand je safari vertrekkende vanuit Nairobi (Magical, Monika,… gevestigd in Mombasa - bvb. Poenix Safaris gevestigd in Nairobi) en komt zo af naar de kust. Kan je zelf vanuit Nairobi regelen of je vraagt je touroperator om het te regelen voor jou. Op die manier kan je de rest van je vakantie aan de kust te verblijven. Is prima te doen ter plaatse en zeker te regelen vanuit Europa als je dit liever wil. Hangt ook af van de periode dat je wilt gaan… Tijdens het hoogseizoen is het beter om de safari op voorhand te regelen, kwestie van plaats te hebben in de lodges/camps in de parken.

Hoi,

Wij zijn net een paar dagen terug uit Kenia. Wij zijn naar Nairobi gevlogen en hebben daar 2 dagen in Wildebeest Camp gelogeerd. Midden in Nairobi. Het is een “camping” maar volgens mij kan je in het huis ook kamers huren. Het is echt een geweldige plek.http://www.wildebeestcamp.com/. Heel veilig en ontzettend rustig. Als je het straatje uitloopt sta je midden in het leven van Nairobi, maar daar merk je op het terrein helemaal niets van.

Verder hebben wij met Victoria Safaris een 9-daagse safari gemaakt. Deze touroperator kan ik iedereen van harte aanbevelen. Ze zijn ook lid van KATO.
http://www.victoriasafaris.com/. Ze komen overigens in januari naar Utrecht en hebben dan een stand op de vakantiebeurs.

Peggy

Hoi

Leuk dat je het zo tof vond in Wildebeest. Blijkbaar waren wij er op een slecht moement : wij gaan nooit meer terug :

uit reisverslag :
ik besluit om in Nairobi te stoppen bij Wildebeestcamp, waar we eigenlijk de eerste nacht zouden logeren.Sjonge dat blijkt later een geluk bij een ongeluk.

Hij zet voor ons een tent op, de meiden met 3 in 1 en Rik en ik 1. Mijn schuimmatras is duidelijk al meerdere keren bepiest en… het begint te regenen en hij lekt. Bovendien zitten er ameriaken op het terras 6 meter van onze tent en die bijven tot middernacht joelen en blehren en hard lachen en roken enn drinken en ze gaan steeds harder praten om over elkaar heen te kunnen. Amerikanen zijn immers alleen op de wereld. Dan wordt er nog een tent opgezet 5 cm van onze tent, waar Jappanners in komen liggen babbelen. Rits open, rammel rammel plastic zak, rits dicht.Rits open, rammel rammel plastic zak, rits dicht. Rits open, rammel rammel plastic zak, rits dicht. Om 05:45 komt er een hele bus met Duitsers aan die gewoon lopen babbelen alsof het midden overdag is.

.

Onze eigen brussels airlines heeft mooie prijzen.

Ook kan je bij JOKER en CONNECTIONS en consorten ZEKER ticketsop Nairobi boeken.

het ticket wat ik onlngas vond, wordt nu ook aangeprezen o Conenctions :

KLM vanuit Antwerpen of Brussel Station voor 491 euro.

Voor safari’s kan je kiezen wat je wil en waar je wil. Lees nog wat meer rond op dit forum , oa

.

.

Hee Mwende! Wat rot dat je zo’n slechte ervaring hebt bij Wildebeest. Ik vond het er goed voor het geld dat het kost. Prima tent, schoon, lekker rustig, fijne tuin. Eten had beter gekund, maar och, 't smaakte toch en ik was de swahilikeuken gewend. Wij waren er rond oud en nieuw, toch ook niet een stille periode.

En bij ons werden er helemaal geen tenten opgezet…die stonden allemaal al kant en klaar? Waren die tenten van jullie dan ook die grote dingen, met bedden en kasten erin?

hoi

nee de tenten die ze voor ons opgezet hadden waren die van de lidl, amper adem halen en lek. De kant en klaar tenten die er ook staan waren allemaal vol. Das een nadeel van Juli he, tis veel te druk…
Ik was , door de mooie website, misschien ook met veel te positieve verwachtingen erheen gegaan. Maar twas echt over-crowded en we hebben geen oog dichtgedaan…

De eigenares heeft trouwens een baby nu, die de boel bij elkaar krijst dag en nacht en de andere kleine had de schommel volgekakt en m’n dochter had het niet verwacht/gezien en bgon dus met een broek vol stront aan de avond daar…

18 oktober rijd ik meteen naar Machakos, das zeker :cheer:

grtz