Verband tussen Lariam en psychose?

Ja slik alsjeblief nooit lariam.
Verschrikkelijke bijwerkingen. Gelukkig heeft niet iedereen er last van. Maar de kans bestaat en is reeel. Experimenteer niet met je gezondheid en kies voor andere anti malaria middelen

Het Instituut voor Tropische Geneeskunde in Antwerpen schrijft al een hele tijd geen Lariam meer voor. Zij geven nog uitsluitend de generische variant van Malarone (Atovaquone/Proguanyl Mylan) die een stuk goedkoper is dan Malarone en geen bijwerkingen heeft.

Ik heb Malarone gewoon vergoed gekregen uit mijn aanvullende verzekering.

mijn oostenrijkse vriendin hier in Kenia vertelde me dat Lariam in Oostenrijk op de zwarte lijst staat… lijkt me niet voor niets.
De lijst met mogelijke bijwerkingen op lange termijn zijn ook niet verkeerd, tot aan zelfmoordneigingen…
Zelf slikte ik het in 2011 voor een paar maanden, hier in Kenia en had ik er behalve wat misselijkheid na het nemen van de pil geen last van. Tot ik doodziek werd en dacht dat het dus een gewone griep was, want ik nam toch netjes mn Lariam, dus malaria kon het niet zijn. Na een paar dagen flink achteruit gaan toch maar naar de dokter. Bleek ik alsnog malaria te hebben. Lariam betekent dus geen garantie dat je geen Malaria krijgt. De dokter hier moest zelfs lachen toen ik zei dat ik Lariam nam en zei dat ik daarmee kon stoppen, want de malariaparasiet waartegen Lariam zou beschermen, komt hier amper voor. Ondertussen woon ik in Kenia en heb een dochtertje van 4 en allebei hebben we verschillende keren malaria gehad. Hier in Kenia laten we ons bij koorts voor een euro testen op malaria en voor 3 euro halen we medicatie bij de chemist als we het hebben. 3 dagen 8 pillen per dag en nog een paar weken erg moe voelen van de klap, maar dan ben je er weer vanaf… Natuurlijk bestaat er ook de malariavariant die wel degelijk heel gevaarlijk is en snel doodt, maar die komt hier dus gelukkig bijna niet voor. Het brlangrijkste ter voorkoming van malaria blijft toch altijd, slapen onder een net, lange kleding vanaf een half uur voor t donker, evt DEET.

Mocht je toch malariaprofylaxe willen nemen, zoek dan uit of je in je bestemmingsland ook deze medicatie kan aanschaffen. Hier in Kenia verkopen ze medicatie zonder recept en kan je ze dus ook gewoon zo kopen en volgens mij goedkoper dan in Nederland. Anti malariamiddel dat ze hier verkopen heet Malanil geloof ik en kostte de laatste keer 2400ksh per 12 pillen, dus nog geen 2euro per pil. Deze pil neem je dagelijks 1x.