tot mijn verbazing zijn de regels voor TIMS recent veranderd. Ik ging mijn permits en TIMS regelen bij het “Nepal Tourism Board” in Kathmandu, en daar kwam ik erachter dat je nu moet betalen voor je TIMS. kosten 1600 npr. je hebt dan een single entree voor de trekking die je gaat doen. ga je na enn week een tweede trekking doen dan heb je in deze nieuwe situatie weer een nieuwe TIMS nodig voor opnieuw 1600 npr Je hebt nog wel steeds 2 pasfoto’s nodig. neem dus geld mee anders moet je weer achter in de rij aansluiten
15 Euro extra per trekking, dat klinkt schappelijker dan 1600 roepie, zeker als je al in Kathmandu bent en weet wat je daarmee kunt doen. Tja, het land moet ergens zijn geld vandaan halen. Ze kunnen ook de visa duurder maken, maar nu betaal je alleen voor iets wat je afneemt zodat niet trekkers niet extra belast worden. Die kunnen dan weer in de buidel tasten als ze Bhaktapur willen bekijken.
(als staat het trekkers vrij voor of na de trekking ook Bhaktapur te zien natuurlijk)
Wel bedankt voor de tip!