Venezuela met enkeltje

Hoi allemaal,

Ik wil eind juni naar Merida in Venezuela vliegen, en vroeg me af of het problemen gaat opleveren als ik geen retourticket heb of ander bewijs dat ik na 90 dagen het land verlaat.

Vanuit Venezuela wil ik met de bus Brazilie in. Heeft iemand die route wel eens gedaan?

Thanx, Elske

Hoi!

Weet je inmiddels al of het een probleem gaat opleveren?
Ik ken mensen die het ook hebben gedaan en in principe mochten zij gewoon het land in. Bij één iemand deden ze wel moeilijk. Zij heeft toen ter plekke een busticket naar de grens gekocht voor 20 euro ofzo, maar niet gebruikt. Het was iniedergeval genoeg bewijs.
Ikzelf ga eind oktober naar Venezuela en vanuit daar over land naar Colombia. Ik heb dus ook geen retour ticket.
Als nog wat wijzer bent geworden dan ik, hoor ik het graag.

elfi

Ik ga het 30 juni uitproberen!

Ik ook maar dan richting Mexico, daar schijn je hetzelfde probleem te hebben… Zorg dat je vrolijk kijkt bij de doane (immigratiedienst) en waarschijnlijk laten ze je er wel door. Wat ook kan helpen is een plaatje van je reisroute, zodat ze kunnen zien dat je door gaat reizen (ook al heb je nog geen doorreisticket)

Succes en veel plezier!!!

Groeten Klaas

Kijk ook eens op onze weblog voor tips betreffende je voorbereiding http://maktub.punt.nl

Ik heb naar Argentinië ook een enkeltje gekocht en ben geen problemen tegengekomen, hoewel ik wel angstige verhalen heb gehoord. Idee is inderdaad om online een busticket naar een ander land alvast te kopen (gewoon goedkoopste optie nemen), zodat ze zien dat je gaat reizen. Maar een flinke backpack mee doet ook wonderen