Ik heb een enkeltje gekocht naar buenos aires op 5 juni, nu vroeg ik me af of dat geen problemen op gaat leveren? Ik weet niet hoe lang ik wil reizen in Zuid Amerika vandaar dat ik geen ticket weg heb gekocht.
iemand hier ervaring mee? Ik vraag dit omdat bij sommige landen je wel eens moet laten zien hoe je het land weer verlaat.
Geldt dat ook als je Venezuela binnenvliegt? Want het reisbureau waar ik mijn enkeltje wil boeken doet daar heel moeilijk over. Terwijl in alle andere landen in Zuid-Amerika zelfs nog nooit naar m’n retourvlucht gevraagd is.
Maar het reisbureau maakt me nu wel een beetje bang, dat ik straks in Venezuela weer op een vlucht terug naar Nederland gezet wordt:crybaby:…
Ik zit met hetzelfde (enkele reis naar Mexico) i.v.m. een jaartje rondreizen door midden en zuidamerika en nog niet weten wanneer en van welk land we terugreizen…
Onderstaande reactie heb ik van de consulaire afdeling van de Mexicaanse ambassade ontvangen:
In antwoord op uw mail, informeer ik u dat u als toerist met een geldig Nederlands paspoort (tenminste zes maanden geldig bij binnenkomst) voor een maximale periode van 180 dagen in Mexico kan verblijven. In het vliegtuig zult u hiervoor het blauwe migratieformulier moeten invullen.
Bij aankomst in Mexico zal Migratie u vragen om het retour- of doorreisticket binnen deze maximale periode te tonen, evenals een bewijs over voldoende financiële middelen gedurende het verblijf.
Daar kan je dus niet zo heel veel mee… Wat doorvragen leert mij dat, indien je een hotelboeking, ticket van busreis naar een ander land kan laten zien dit ook al voldoende is.
Tevens hoor je vaak dat het nogal uitmaakt hoe de pet van de betreffende migratiedienstmedewerkers taat. Vaak vragen ze er idd niet eens naar…