Ik ga samen met een vriend rondreizen door Zuid-Amerika. Ons plan is om naar Mexico te vliegen en 5 a 6 maanden gebruiken om terug te vliegen vanaf Brazilie.
Nu ben ik bij kilroys geweest. Zij geven aan dat je niet naar Mexico kunt vliegen zonder retourticket (binnen 3 maanden dacht ik). Een optie die ze geven is een returnticket boeken vanaf mexico en deze later omboeken naar een ticket vanaf Brazilie. Al met al een dure zaak. Helemaal omdat Kilroys vrij duur is vergeleken met online aanbieders.
Heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt? Hoe heb je geboekt?
Mij hebben ze nog nooit naar het ticket gevraagd in Mexico, dus kon ik telkens met een enkeltje het land in. Het “probleem” is eerder dat je visum verlopen is, maar dat is bij jullie niet aan de orde.
Mensen die bv via Guatemala of de VS over land Mexico binnenkomen hebben ook geen ticket nodig. Als jij kunt aantonen dat je doorvliegt naar Brasilie, dan heb je toch ook een bewijs dat je het land binnen een bepaalde tijd verlaat.
hoe ga je vanuit Panama verder naar Zuid-Amerika? Heb je daar dan geen bewijs van? De enige optie daar is met de boot of met het vliegtuig, want de Darien kom je zo niet door. Ben een paar jaar terug op de San Blas eilanden geweest en van daaruit kon je alleen via bovengenoemde opties.
Kijk hier maar even voor informatieadressen m.b.t. Mexico
We zijn van plan met de boot te gaan. Natuurlijk is het een optie om iets degelijks van te voren al te boeken, maar dan zit je vast aan een bepaalde datum. Wij hebben hier juist geen zin in.
Ik ga dit weekend naar kilroys om nog eens goed te vragen hoe het zit. Daarna belletje consulaat. Ook heb ik een offrete aangevraagd via terramundo.
Mijn vriend en ik gaan in het najaar op reis door midden- en zuidamerika. Ons plan is om via een goedkope reisaanbieder als Arke of D-Reizen een reis naar Mexico te boeken (voor ongeveer 700 euro). Je hebt dan voor de eerste dagen een hotel en wij zijn van plan om het terugticket dan niet te gebruiken. Geen gedoe om het land binnen te komen zonder doorreisticket of retourticket en volgens mij kost het op deze manier evenveel als los een vliegticket boeken. Ben benieuwd of je hier iets mee kan! Groet
Ook ik ga in september (voor ruim een half jaar) naar ZA en wil het liefst niet vastzitten aan terugtickets of data. Dus wat ik heb gedaan: een goedkoop retour-ticket geboekt naar Mexico via Ebookers.nl (voor 500 euro). Dit is een ticket voor 2 weken, maar uiteraard neem ik de terugvlucht niet. Zo loop ik in ieder geval niet het risico geweigerd te worden op het vliegveld omdat ik geen terugvlucht heb. Plús het voordeel hiervan vind ik dat ik niet beperkt word door een plek waarvandaan ik weer terug moet vliegen. Op deze manier heb ik alle vrijheid, ik kan op elk moment en op elke plek besluiten weer terug te vliegen naar Nederland. Van een vriend heb ik gehoord dat je vaak voor 400 euro wel een enkeltje Zuid-Amerika naar Nederland kan kopen. Al met al ben ik dus waarschijnlijk goedkoper uit dan dat ik een jaarticket zou kopen die ik tegen vergoeding kan wijzigen.