Naar Mexico met een enkeltje?

Ik wil voor een periode van 8 maanden naar Mexico.
Ik heb begrepen, dat dit in Mexico mogelijk is op 3 manieren:

• Ter plekke een verleningen van het verblijf aanvragen.
  • Ik kom in aanmerking voor een FM3, die ik ter plekke aan zou kunnen vragen.
  • Door een week in een ander land te verblijven. Ik zou in eerste instantie voor deze optie willen kiezen, omdat dit toch al in de planning zit.

Hoe kan ik dit ticket het beste boeken, zodat ik Mexico IN kom.
Ik las al, dat je zonder retourticket het vliegtuig niet eens in komt.
Bovendien reis ik met een kind, zonder vader. Hiervoor neem ik de juiste documenten mee, maar hierdoor kan ik in Mexico zelf ook nog extra vragen en achterdocht verwachten.

Ik wilde een enkeltje Nl-Mx boeken en een enkeltje Mx-USA.
Zou dit voldoende zijn, of zou dit juist meer vragen opleveren?
Kan ik beter ook de terugvlucht Mx-Nl al boeken, of zelfs ook al de terugvlucht USA-Mx.
Moet ik bij de grens een of ander ingewikkeld verhaal op gaan houden, of gewoon vertellen hoe het zit, wat ik van plan ben?

Voor zover ik het begrepen heb, is dit allemaal gewoon toegestaan toch? Het probleem is alleen Mexico inkomen, zonder retourticket binnen 6 maanden.

Haihai,

Voor zover ik weet gaat het erom dat je een doorvlucht nodig hebt, dus niet per definitie een retourticket. Het gaat erom dat ze niet vermoeden dat je bij hun komt werken, dus als jij een doorvlucht hebt naar bijv. The USA, zou dat goed moeten zijn.

1 like

Gewoon retourtje kopen altijd goedkoper dan een enkeltje, de kans is zeer klein dat ze vragen stellen en met de retourdatum op 8 maanden gewoon zeggen dat je een rondreis gaat maken door midden america.

Voor je visum kan je een verlenging aanvragen of een tripje over de grens doen. En als je van plan bent een FM3 aan te vragen ook geen probleem deze zijn een jaar geldig.

Bastiaan

Dank je Bastiaan!

Vragen ze ook echt naar je ticket als je binnekomt?