Ik wil volgend jaar naar Mexico en midden amerika maar ik weet niet wanneer ik terugga. Daarom wil ik eigelijk het liefst alleen een enkeltje nemen maar mijn vraag is of ze daar moeilijk over doen in Mexico…soms eisen ze toch dat je kan aantonen dat je weer weggaat? Dat heb ik tijdens mijn afgelopen reis door zuid amerika namelijk wel gehad.
Toen ik 3 jaar geleden hier aankwam, had ik ook alleen een enkeltje en heb een toeristenvisum gekregen voor 3 maanden. In die 3 maanden heb ik dit omgezet in een FM3 en woon sindsdien in Mexico.
Ik denk dat het verstandig is on een Credit kaart bij je te hebben, zodat je kunt aantonen dat je je verblijf hier kunt betalen.
Bij mij ging alles dus prima.
Ik heb ook “verhalen” van reizigers gehoord dat indien je alleen een enkeltje hebt vanuit NL, men je niet eens toelaat in het vliegtuig in NL om te voorkomen dat je niet wordt toegelaten in Mexico en dan weer terug moet vliegen en de kosten voor de luchtvaartmaatschappij zijn. Men moest dus ter plekke een ticket uit Mexico kopen.
Wij zijn twee maand geleden aangekomen met een enkeltje geen probleem, een vriendin van me is deze week aangekomen met een enkel ook geen probleem. We vlogen wel met zo een gruwelijke vakantiecharter, misschien is het dat!
Als je met Martinair vliegt laten ze je meestal niet mee gaan zonder een retour ticket.
Trouwens een enkeltje is vaak net zo duur als een retour ticket.