Veilligheid

Beste forum vrienden,

In april zou ik graag 3 weken. Willen backpacken maar, ik lees veel goede dingen maar hoor ook genoeg slechte dingen…

Wie kan kleine uitleg geven?

Met vriendelijke groet

Timmes

Myanmar is een prima land om te backpacken. Super vriendelijke mensen en wij hebben ons geen moment onveilig gevoeld! Volgens mij is er ook heel weinig criminaliteit in dit land.

Je moet er alleen mee houden dat je mogelijk niet kan pinnen en dus vooraf al je cash meeneemt. Maar als je wilt dan moet je nu gaan, want het gaat heel hard met investeringen van Chinezen. Nog even en het authentiek is er vanaf vrees ik… Althans in de bekende plaatsen.

Heel veel reisplezier. Echt een prachtig land! Zou er geen moment over twijfelen. Gewoon gaan!

Klink super goed dank u wel voor deze informatie.
Maar als ik ga is het pas in april dat ik kan gaan.

Ja is het duur want wil 2 weken gaan denk ik.

Maar ik ga alleen is dat verstandig?

Wat voor slechte dingen heb je dan gehoord?
Het enige wat ik kan bedenken is onbetrouwbare geldwisselaars. Ben ik zelf ook door aangesproken in de buurt van de Sule Pagode in Yangon, maar wist al van die scam-praktijken.
Voor de rest zul je vooral te maken krijgen met zeer vriendelijke mensen.
Helaas is het land iets te duur voor de prijs/kwaliteit-verhouding.

Waar je als buitenlander weinig last van hebt, is dat het een verdeeld land is, voor het grootse deel in bezit van corrupte elite. In populaire regio’s kun je prima reizen.

Overigens is april de warmste maand, zeer heet zelfs, een drukkende warmte door de aankondiging van het regenseizoen.

Johan

scam-praktijken daar ben ik ook van op de hoogte maar dat heb je bijna overal in de wereld.
maar wat je zegt over corrupte elite en die dingen die zeg en aan de grens met thailand dat het daar nogal kan spoken ivm locals tegen de overheid zoals rellen, demonstraties, en zulke dingen.

heb wel wat filmpjes zitten kijken op youtube van mensen die daar geweest zijn en filmpje hebben gemaakt maar lijkt me super gaaf mooi en leuk land ook omdat het nog niet zo langs open is voor toerisme.

oeeii ja ik zie het op internet dat het de warmste maand is nou dan moet ik maar denk de vakantie ruilen met japan, maar wat is dan goede maand want kan ivm werk ngeen vrij krijgen van juni t/m begin sep.

dank u wel voor uw reactie.

Wij zijn diverse mensen tegengekomen die alleen aan het reizen waren. Kan prima. Alleen je hebt er niet zo veel backpackers als elder in Azië en dus kom je misschien wat minder snel andere reizigers tegen die ook alleen op pad zijn.

Prijzen vonden wij nog wel meevallen. Hotels zijn duur voor Aziatische begrippen maar eten, vervoer en excursies heel redelijk. Wij waren geloof ik 900 pp kwijt inclusief overnachtiging etc. Exclusief vliegtickets voor 3 weken. En dan sliepen we in twee persoonskamers met eigen badkamer.

Veel backpackers kom je niet tegen klopt. Ik had gelezen ivm dat land nog niet zo lang open is voor toerisme.

Ik ga graag alleen omdat ik dan sneller met mensen in contact kom.

Ow dat valt wel reuzen mee fijn om te horen. Nu krijg ik beetje idee ook van de koste.

Dank u wel