Op de site van BZ las ik dat er een verhoogde waakzaamheid voor Gambia is uitgesproken. Het zou om bepaalde gebieden gaan, ook rchting Senegal. Nou wil ik absoluut, op mijn eerste vakantie, een trip naar dat land maken. Hoe erg, of niet erg is het? Heeft iemand daar iets van meegekregen? Ik laat mijn droomreis niet zomaar schieten natuurlijk, maar ben wel graag goed voorbereid.
Niets aan de hand hoor! Dit advies spreken ze voor vrijwel ieder land uit in Afrika. Voor Kenia geldt bijv precies hetzelfde.
Het is een derde wereld land, corrupt en problemen met de politie moet je te vriend houden. Zo lang je de president niet beledigd gaat het wel goed hoor
PUIK!
Een beetje twijfel gehad over het regenseizoen, want we zaten er natuurlijk krap tegenaan, maar gelukkig geen druppel. Eigenlijk een standaardvakantie: met Abdu 2x paradise beach, Albertmarket, heen en weer naar het vliegveld gereden, hij is even gezellig als altijd en we hebben ons over en weer met humor bekogeld zeker een uur proestend van het lachen op de Albertmarket gezeten met wat cola’s terwijl Jeanne tussen de houtsnijwerkkraampjes verdwaalde.
We hadden spulletjes voor zijn kinderen meegenomen en een enorme stapel kleding, dus ik zit nu zonder
Verder heel veel kilometers gewandeld en zeker 50 foto’s van pelikanen gemaakt.
Je moet uiteraard de groeten hebben en ook alle Nederlandse klanten, bij dezen.
Ik heb afgesproken dat we de volgende keer nijlpaarden gaan spotten.
Net thuis en niets gemerkt hoor Alleen jammer dat wij nog 44 dalasie kregen voor een euro en dat de president deze koers eigenhandig heeft teruggebracht naar 32 dalasie…maar ach, het is nog steeds goedkoop!
Ja, die achterlijke president/dictator denkt zo even zijn eigen zakken te kunnen vullen terwijl het waarschijnlijk een averechts effect zal hebben. En wij krijgen tien dalasi minder op een euro. Balen…
Hopelijk wordt dit snel teruggedraaid. Heb trouwens in het verleden al eens 25 dalasi gekregen. Volgens mij in 2007 dus dan is 34 nog niet eens zo gek. Moeten het maar positief blijven bekijken hè…?