Gambia en Senegal

Hallo

Mijn man en ik zijn misschien van plan om op reis te gaan naar Gambia of wel naar Senegal
Kan er ons iemand vertellen of het ginder ter plaatse (aan de kust) duur is of valt dit nog mee?
dank u wel

Ben vorig jaar naar Gambia geweest. In het begin best wel een cultuurshock; nog niet uit het vliegtuig of de eerste mensen die je al aanspreken en van alles van je willen.
Dat is eigenlijk de hele vakantie niet anders geweest. Uiteindelijk zal je erg onaardig tegen mensen moeten worden anders laten ze je niet met rust. Aan de andere kant natuurlijk wel weer begrijpelijp als je weet dat ze daar gewoon niet zoveel hebben.
Het is erg goedkoop in Gambia (denk eraan: afdingen!), je moet er wat betreft eten (ook goedkoop) wel rekening mee houden dat je zeer waarschijnlijk aan de sch*terij zal gaan, maar goed, laat dat je vakantie niet vergallen!

Als grote tip in Gambia zou ik iedereen willen meegeven om fietsen te huren en lekker te gaan fietsen. Gambia is zo plat als een dubbeltje dus hoogteverschillen moeten geen probleem zijn. Het is echt een fantastische ervaring dat fietsen. Je fietst en de mensen die op het land aan het werk zijn groeten allemaal vriendelijk. Het is erg rustig. Totdat je stopt… dan staan er ineens 30 kinderen om je heen. Echt een onvergetelijke ervaring.

Wij hebben in ieder geval erg genotenr. Je moet alleen niet al te hoge eisen stellen aan van alles, want er is niet veel.

Als jullie gaan: veel plezier!

MArtijn

Hoi,
Ik ben juist 1 week terug uit senegal, waar mijn man woont. Ikzelf heb een huisje gehuurt. De huurprijzen zijn gemiddeld, maar om te leven is er niet veel geld nodig. Ook zijn de mensen zeer gastvrij en als je een avontuurlijk iemand bent, kunt u zeker een gezin vinden waar u kan verblijven en volledig op de afrikaanse wijze. Qua hygiëne had ik ook schrik, maar het is allemaal veel properder dan ik had gedacht.
Veel reisgenot
joke

Beste Joke,

Ik ben van plan om samen met mijn vriendin begin 2004 naar Senegal op vakantie te gaan. Wij houden allebij erg van de natuur (dieren). Kan je ons een klein beetje op weg helpen wat ons daar te wachten staat? Tevens heb ik wat artikelen gelezen over rebellen in de omgeving. Enige last van gehad of dingen moeten laten in verband hiermee? Wij zitten waarcshijnlijk in het kustgebied ten zuiden van Gambia. Alvast bedankt, mocht je dit nog lezen!

Wilfried