hoi, wij zijn 2 vrouwen en vertrekken voor 3 maanden naar nieuw zeeland en australie. Wij gaan daar met een camper rondtrekken en op campings staan. Wij willen ons graag veilig voelen en zijn aan het nadenken wat wij hier voor nodig hebben. Uiteraard ogen en oren open houden. Wij zitten erover te denken om peperspray of een electroshokker in christchurch of melbourne te kopen.
Aanleiding voor de overwegingen was het incident in nieuw zeeland van 2 jaar geleden van het nederlandse echtpaar op een camping waarbij de ned. vrouw verkracht werd en de man gedwongen werd om toe te kijken en vervolg. te pinnen bij een bank. Ik kan dit maar niet uit mijn gedachten zetten en heb nu besloten om actie te ondernemen.
Wij willen graag advies. dank vast en groet kristin
Pepperspray bezitten is helaas verboden in Australië en Nieuw-Zeeland. Volgens mij een electroshocker idem.
Het zijn twee enorm grote landen met veel inwoners. Het incident waar je het over hebt is zeker vreselijk, maar staat op zichzelf. Laat je door een enkel bericht niet afschrikken, het is niet dat er een golf van misdaad en geweld is. Op de betreffende landenfora kun je je eventueel laten voorlichten over gevaarlijke gebieden, alhoewel ik betwijfel dat ze echt bestaan.
Zoals je zelf al zei: blijf altijd op jullie hoede (sowieso een gezond iets, of het nou op reis of thuis is), doe de deuren op slot als je het buiten niet vertrouwd ('s nachts zeker altijd doen) en laat zo’n gebeurtenis jullie er niet van weerhouden lol te hebben.