Wij willen in juli 2011 een maand gaan rondtrekken door Nieuw Zeeland. Wij willen dat met een camper gaan doen.
Weten jullie iets meer over de volgende onderwerpen:
Camperhuur in combinatie met een vliegticket
Belangrijke verzekeringen + voorwaarden voor camperhuur
Kosten ferry: overstap met camper van Zuidereiland naar Noordereiland. Of is het gebruikelijk om de camper daar te laten en na de overstap een nieuwe camper op te halen?
Kampeermogelijkheden met camper?
Natuurlijk staan wij ook open voor leuke tips over bezienswaardigheden e.d.
Ik kan je vragen niet beantwoorden maar kan je wel vertellen dat wij dit eens in juni hebben gedaan en alleen maar op zeer verlaten campings stonden. Dat vind ik niet zo gezellig dus deze keer kiezen wij voor motels ed…
Groetjes, Pauline
Hoi,
Omdat wij ook aan het plannen zijn om naar Nieuw Zeeland te gaan (maar dan begin 2012) ben ik al druk bezig met het uitstippelen van de reis. Ik kwam deze campersite tegen, misschien hebben jullie er iets aan. Ik denk er heel sterk over om bij hen te gaan huren, groetjes Maaike :wereld: http://www.wilderness.co.nz/default.aspx
Houd er rekening mee als je in het buitenland een camper of auto gaat huren dat er dan meestal nog verzekeringen en andere bij komende kosten bij komen.
En een pakketreis bv vlucht, camper, overtocht etc. kunnen nu duurder zijn maar aan het eind van het plaatje toch goedkoper. Omdat dan alle verzekeringen en bijkomende kosten bij zitten in het prijskaartje
Wij hebben ook gekeken voor aparte onderdelen voor onze vakantie maar als je dan als goed gaat bekijken dan is een pakketreis ook makkelijker.
Aangezien wij een camperverhuur bedrijf hebben in Nieuw Zeeland kan ik je er alles over vertellenlol2
Als eerste: Juli je weet dat het dan winter is hier bij ons en niet de beste tijd is om Nieuw Zeeland te verkennen. Voor de kosten van de ferry ligt het eraan hoe groot je camper is. Onze campers vallen trouwens onder het goedkope tarief maar zijn wel van alle gemakken voorzien. Zelfs een vast bed! Maar ik wil hier geen reclame maken maar advies geven. Er is altijd een verzekering inclusief als je een camper huurt. Dit is wettelijk verplicht! Wellicht bedoel de de afkoopsom voor het eigen risico?
Een vlucht kan je vaak goedkoop online boeken. Een camper kan ook online maar de meeste bedrijven zijn “grote jongens” met geen enkele persoonlijke benadering. Wij bijvoorbeeld laten niemand direct rijden in een camper, de eerst nacht verblijf je in een hotel in Auckland bijvoorbeeld of in onze B&B Baystay waar je diner en een lekker glaasje wijn krijgt… Het is maar waar je voor kiest.
Let ook op de de goedkoopste aanbiedingen niet inclusief beddengoed en buitentafel en stoelen komen. Ook een GPS moet apart voor betaald worden. Checken en vragen dus wat er allemaal bij zit.
Nieuw Zeeland verkennen met een camper is een perfecte manier! Schone campings met alle voorzieningen. Wild kamperen kan ook (nog) maar let wel op dat je camper dan een certificaat “self contained” heeft. Wat inhoud dat er een toilet en meestal een douche inzit met een schoon en vuil water tank.
Nogmaal Juli is niet de ideale maand om Nieuw Zeeland te verkennen. Mocht je meer willen weten dan hoor ik het graag en kan je geheel vrijblijvend van informatie voorzien,
twee jaar geleden heb ik 6 weken rondgetourd door Nieuw Zeeland met een campertje; ik had wel de kleinste variant met een keukentje aan de achterkant waarbij je buiten moest staan om te koken. Voor mij maakte dit niets uit omdat het, toen ik er was, zomer was. Bovendien maakte dit de camper erg goedkoop. Ik betaalde voor 6 weken camperhuur 800 euro, dat gedeeld door twee is dus echt goedkoop! Het bedrijf heette Rental Car Village en zit in Christchurch en Auckland waardoor je dus de One Way prijs kan betalen.
De overtocht was ook niet heel duur en doordat je dus die one way prijs betaalt is het altijd goedkoper je camper mee te nemen en in het noorden, of zuiden, weer in te leveren.
Qua verzekeringen hebben wij ons simpelweg all risk verzekerd wat ook helemaal niet duur was, daarnaast moet je minstens een half jaar een rijbewijs hebben en is het handig een internationaal rijbewijs aan te vragen bij de ANWB…
Check anders, voor tips en verhalen, mijn weblog over nieuw zeeland… Misschien zitten daar dingen bij die interessant zijn…?
Bovenal; veel plezier en geniet ervan; ik had er de reis van mijn leven en Nieuw Zeeland staat bij mij nog steeds op nummer 1!
groet!
Femke
stem je ook:
www.internationaalambassadeur.nl/femkeenRalf